Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek. Jednak rola, funkcja, możliwości i znaczenie opakowania kartonowego są szczególne. Przede wszystkim posiada ono nieskończony potencjał w kwestii zadruku. Obecne możliwości technologiczne sprawiają, że z maszyny drukującej „wychodzą” prawdziwe „cuda”. Dzięki szerokiemu wachlarzowi kolorów dodatkowych wybór jest wielki. Ale na tym nie koniec – przecież producenci opakowań kartonowych dysponują również różnymi sposobami uszlachetniania tego materiału, takimi jak złocenie, tłoczenie, lakierowanie itd. Zabiegi te są z pewnością czasochłonne i kosztowne, ale w przypadku niektórych produktów, nieodzowne. Szczególnie w przypadku produktów luksusowych oraz alkoholi i wyrobów tytoniowych stosuje się różnego rodzaju techniki uszlachetniania. Mają one na celu podniesienie walorów estetycznych nie tylko opakowania, ale i całego produktu.

 
Ciepły, przy jemny, elegancki - szczególny 
Należy zauważyć, że tanich lub szybkozbywalnych produktów spożywczych nie pakuje się w szlachetne opakowania kartonowe. Oczywiście, niektóre z nich, ze względu na swoje właściwości, pakowane są w opakowania z tworzyw sztucznych – z reguły nie odwrotnie. Choć, nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie, możliwe byłoby zapakowanie wody toaletowej zamiast w buteleczkę i elegancki kartonik – w foliowy woreczek, lub alkoholu wysokoprocentowego w butelkę z tworzywa sztucznego, wzorem oleju słonecznikowego… Sama uśmiałam się, gdy to napisałam… Moja reakcja świadczy o tym, że jak wszyscy wiemy, takich praktyk jednak nikt nie stosuje. Produkty luksusowe z racji swojej grupy docelowej w 90 procentach pakowane są w elegancko zadrukowane opakowania kartonowe. Nawet, jeżeli produkt właściwy pakowany jest w opakowanie z innego materiału (na przykład szkłalub tworzywa sztucznego), to dodatkowo i tak otrzymuje elegancki kartonik. Za dobry przykład mogą posłużyć tu kosmetyki, alkohole wysokoprocentowe (a prym wiodą wina z górnej półki oraz koniaki i whisky). Można tu wymienić całą masę przykładów. Reasumując: dzięki opakowaniu kartonowemu produkt sprawia wrażenie solidnego i godnego zaufania. Zapraszam do oglądania fascynujących opakowań na kolejnych stronach niniejszego wydania oraz podczas odwiedzania nadchodzących targów BrauBeviale i All4Pack.
 
Wasza
Izabela E. Seidl-Kwiatkowska

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty