Skutki epidemii

Około 90 procent przedsiębiorstw w Polsce spodziewa się znacznego pogorszenia wyników finansowych w związku z  panującą epidemią koronawirusa i wprowadzonymi restrykcjami rządowymi na przestrzeni całego roku. Francusko-Polska Izba Gospodarcza przeprowadziła w marcu ankietę, która pokazuje, że aż 98 procent przedsiębiorców odczuwa skutki pandemii. Obecna sytuacja miała największy wpływ na sprzedaż, która u 80 procent badanych przedsiębiorstw zmniejszyła się, przekraczając 15 procent spadku. Natomiast 62 procent firm zmaga się ze zwiększoną absencją pracowników, którzy wykorzystują urlopy lub zwolnienia na opiekę nad dziećmi. Innym problemem jest także otrzymywanie na czas zamówionych produktów od poddostawców, który deklaruje 34 procent badanych. U 18 procent przedsiębiorców odnotowano braki na stanach magazynowych, a u 8 procent zauważono problemy w eksporcie. Ogromne starty odczuwa także sektor turystyczny, gastronomiczny i sektor branży eventowej. W walce o utrzymanie pozytywnych wyników nie pomogło nawet wprowadzenie restrykcyjnych procedur bezpieczeństwa zarówno dla pracowników, jak i klientów, które często przekraczały ogólne zalecenia rządu i Głównego Inspektora Sanitarnego. Około 90 procent firm przeszło na tryb pracy zdalnej na stanowiskach biurowych. Anulowano wszystkie bezpośrednie spotkania, zastępując je komunikacją cyfrową, wprowadzono zakaz odbywania podróży służbowych, jednocześnie prowadząc akcje i stale edukując swoich pracowników na temat zachowania bezpieczeństwa i szczególnej higieny w czasie tego trudnego okresu. Tylko jedna na dziesięć firm zdecydowała się na ograniczenia czasu pracy czy wysyłanie pracowników na płatny urlop. Na ten moment przedsiębiorstwa nie posiadają jeszcze żadnych informacji odnośnie trwania takiego stanu rzeczy, nie wiadomo również, ile będą zmagać się z odbudowaniem swoich firm do stanu sprzed epidemii.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty