Druk

Lakierowanie i efekty specjalne

 

Obecnie znakomita jakość druku – niezależnie od zastosowanej techniki – to rzecz podstawowa. Jednak zmieniający się świat generuje coraz to nowe wyzwania. Stosowanie lakierów nie tylko zwiększa odporność wydruków na czynniki mechaniczne i atmosferyczne, ale także dodaje im elegancji i pozwala wyróżnić spośród innych standardowych produktów. Często to właśnie opakowanie, które jest zadrukowane i uszlachetnione wzbudza zainteresowanie i chęć nabycia towaru. Produkty, które są bardzo dobre, ale nie posiadają atrakcyjnej i odpowiedniej „otoczki”, nie mają szans zostać zauważone przez konsumentów.
 

więcej »

Nieznane oblicze RGB

Dla większości osób barwa w poligrafii jest czymś oczywistym. Ograniczony gamut kolorystyczny dostępny w modelu CMYK wydaje się odzwierciedlać wszystkie możliwości, z jakimi spotykamy się w świecie rzeczywistym. Lecz tak naprawdę dzieje się tak dlatego, iż to my sami jesteśmy przyzwyczajeni do oglądania obrazów odtworzonych w CMYKu. W rzeczywistości są jeszcze inne metody, które dotychczas nie zostały dostatecznie przetestowane w historii druku.

 

więcej »

Aromat druku

Technologia druku zapachowego i możliwość przenoszenia wybranej kompozycji zapachowej na materiały drukowane to nowość na polskim rynku. Umożliwia naniesienie dowolnej liczby kompozycji zapachowych na jednym arkuszu, a wykorzystywane kompozycje zapachowe charakteryzują się bardzo dobrą jakością i trwałością.

więcej »

(Bez)barwny świat folii

Uszlachetnianie papieru, a w szczególności foliowanie, znajduje coraz większe zastosowanie w poligrafii – zabezpiecza druk przed ścieraniem, zwiększa sztywność oraz grubość laminowanego podłoża. Dzięki foliowaniu można zwiększyć żywotność opakowania, katalogu lub innego produktu poligraficznego. Tego rodzaju uszlachetnienie podnosi jakość wydruku oraz zabezpiecza podłoża przed wilgocią, rozrywaniem i uszkodzeniami mechanicznymi.

 

więcej »

Cyfrowa (r)ewolucja

Jak wyglądać będzie najbliższa przyszłość druku cyfrowego? Odpowiedź na to oraz na więcej nurtujących branżę poligraficzną pytań znaleźć można w najnowszym raporcie Smithers Pira Przyszłość druku cyfrowego opakowań do 2020 roku.

więcej »

Dobre uzbrojenie. KBA Rapida w Granpak

Bez wątpienia branża opakowaniowa w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie jakościowym i stale się rozwija. Polskie firmy, które specjalizują się w produkcji opakowań z kartonu i tektury, coraz częściej zdobywają także rynki zagraniczne. Ostatnie instalacje maszyn drukujących pokazują, że polskie drukarnie stale inwestują w swój rozwój, dzięki czemu nie narzekają na liczbę zleceń. Za przykład może posłużyć drukarnia Granpak z Andrychowa, która ostatnio zainstalowała u siebie maszynę KBA Rapida 105-6+L ALV2.

 

więcej »

Napędzani inkjetem. Heidelberg rozbudowuje dział Digital

 Heidelberg rozbudowuje swoje portfolio rozwiązań do druku cyfrowego oraz oprogramowania i łączy działania w tym sektorze w spójnym dziale Digital. W ten sposób firma chce się przygotować do przyszłych wymagań rynku poligraficznego. Cyfrowe portfolio Heidelberga już teraz obejmuje maszyny drukujące, materiały eksploatacyjne, oprogramowanie i usługi serwisowe dla wielu segmentów rynku. Obecnie trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami.

 

więcej »

Zmień mój kolor. Nowoczesne technologie dla opakowań elastycznych

Na początku marca br. ogłoszono zwycięzców amerykańskiego konkursu Flexible Packaging Awards na najlepsze opakowanie giętkie. Jednym z laureatów jest firma Printpack, która w zeszłym roku podbiła rynek technologią HRG – nowoczesnym drukiem rotograwiurowym, oferującym jeszcze lepszą jakość oraz zredukowaną paletę stałej przestrzeni barwnej. Tym razem jury doceniło trzy inne projekty tego przedsiębiorstwa: w kategorii druku oraz zrównoważonego rozwoju.

 
więcej »

Coś nowego! Technologia druku DecoType od Krones

Druk cyfrowy bezpośrednio na linii produkcyjnej opakowań do napojów to, zdaniem specjalistów, kierunek rozwoju na najbliższe lata. Zwłaszcza, że potencjał tego rozwiązania będzie można wykorzystać także w branży kosmetycznej czy produktów domowego użytku. Przedsmak tego, co oferuje ta technologia będzie można zobaczyć na stoisku firmy Krones podczas targów interpack 2014.

 
więcej »

Od pierwszego wejrzenia. 3D Evolution od MMP Neupack Polska

Spada jak grom z jasnego nieba. Patrzysz i wiesz, że to rozwiązanie, na które czekałeś. Czy można zakochać się w opakowaniu od pierwszego wejrzenia? Specjaliści z MMP Neupack Polska twierdzą, że TAK! W zakładzie w Józefowie, zgodnie z obietnicą, została wprowadzona nowa forma uszlachetniania, która swoim unikalnym wyglądem nadaje wyjątkowego charakteru opakowaniom.

więcej »

Komentarz miesiąca

Ciepło, miło, solidnie, ekologicznie, kartonowo...

Na czym polega wyjątkowość opakowań kartonowych? Dlaczego tak chętnie kupujemy produkty zapakowane w karton lub niejednokrotnie ekstrawagancko w tekturę? Dlaczego opakowania kartonowe sprawiają wrażenie ciepłych i miłych?

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty