Trendy

Pizza, piłka i pudełko

Z okazji rozpoczęcia sezonu piłkarskiego w Europie firma Pizza Hut stworzyła dla kibiców nietypowe pudełko do pizzy. Opakowanie „Foosball Pizza Box” to nic innego jak stół do piłkarzyków, który ma zapewnić dodatkową atrakcję przy oglądaniu meczu.

więcej »

Whisky ofiarą koronawirusa

Producenci z branży whisky są coraz bardziej zaniepokojeni przyszłością swoich przedsiębiorstw. Z powodu epidemii, sprzedaż tych alkoholi znacząco spadła, a destylarnie stopniowo wstrzymują swoją działalność. Brak popytu na tego typu produkty już wkrótce może spowodować pustki na sklepowych półkach z alkoholami.

więcej »

Opakowania szklane wygrywają

Europejska produkcja szklanych opakowań stale rośnie – tak mówią najnowsze dane opublikowane przez Europejską Federację Szklanych Opakowań. Wzrost o 2 procent w tonach odnotowany w pierwszej połowie roku 2019 odpowiada najlepszym wynikom w ciągu ostatnich 4 lat.

więcej »

Minister zapowiada koniec opakowań

Minister nowo utworzonego Ministerstwa Klimatu Michał Kurtyka przewiduje potężną zmianę cywilizacyjną w zakresie stosunku do zasobów naturalnych. Z uwagi na ten fakt Ministerstwo będzie działać na rzecz redukcji odpadów z tworzyw sztucznych, m.in. zwiększając odpowiedzialność producentów.

więcej »

Papierowa tubka kosmetyczna

L Oréal i Albéa współpracują nad tym, by stworzyć opakowania kosmetyczne, które będą bardziej przyjazne dla środowiska. Firmy zaprezentowały innowacyjną tubę kosmetyczną na bazie kartonu, w której tworzywo sztuczne zostało w większości zastąpione materiałem biologicznym na bazie papieru.

więcej »

Ładowanie w Heidelbergu

Technologia ładowania firmy Heidelberg stanowi przełom wśród stale rosnącej liczby właścicieli pojazdów elektrycznych korzystających z Wallbox Home Eco. Jest to ekonomiczny, wysokiej jakości systemem ładowania pojazdów elektrycznych. System jest skierowany zarówno do osób fizycznych, jak i firm i władz lokalnych, które chcą wykorzystać stację ładowania do ładowania pojazdów elektrycznych we własnych flotach, a także klientów i gości.

więcej »

Z juty i bawełny

Od rozpoczęcia programu CARES, historycznie poświęconego zrównoważonemu pozyskiwaniu i etycznemu podejściu do prowadzenia działalności gospodarczej, Cosfibel kontynuuje rozwój swojej polityki CSR. W tym kontekście Grupa kieruje się globalnym podejściem do ekoprojektu w swoich działaniach, a niektóre inicjatywy zostały przedstawione na Edition Spéciale przez Luxe Pack.

więcej »

Kolor roku 2019

Żywy, ale łagodny – tak można w skrócie określić nowy Kolor Roku 2019 ogłoszony przez Instytut Pantone. Jak co roku w oparciu o analizy różnych dziedzin twórczych, trendów i nastrojów społecznych wybrał on kolor, który ma stanowić barwną sygnaturę nadchodzących miesięcy.

więcej »

Eko–design

Ekologiczne trendy zataczają coraz większe kręgi. To, co do niedawna kojarzyło nam się jedynie ze sklepami ze zdrową żywnością, staje się częścią każdego sklepu. Eko-design staje się coraz powszechniejszym trendem. Zaczęło się od drewnianych lad i POSów ze sklejki czy tektury. Wschodzącą gwiazdą eko-designu są teraz ekolodówki produkowane przez firmę Mirage Group.

więcej »

Zastosowanie innowacyjnych opakowań w branży FMCG

Czy warto wiedzieć, co dzieje się na rynku opakowań? Oczywiście! Jako redakcja staramy się nie tylko badać rynek, ale i wspierać tych, którzy się tym zajmują. Każdy z Was, Drodzy Czytelnicy, ma do czynienia z opakowaniami zarówno profesjonalnie jak i jako konsument. Któż może wiedzieć o nich więcej? 

więcej »

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty