Trendy

Papierowa tubka kosmetyczna

L Oréal i Albéa współpracują nad tym, by stworzyć opakowania kosmetyczne, które będą bardziej przyjazne dla środowiska. Firmy zaprezentowały innowacyjną tubę kosmetyczną na bazie kartonu, w której tworzywo sztuczne zostało w większości zastąpione materiałem biologicznym na bazie papieru.

więcej »

Ładowanie w Heidelbergu

Technologia ładowania firmy Heidelberg stanowi przełom wśród stale rosnącej liczby właścicieli pojazdów elektrycznych korzystających z Wallbox Home Eco. Jest to ekonomiczny, wysokiej jakości systemem ładowania pojazdów elektrycznych. System jest skierowany zarówno do osób fizycznych, jak i firm i władz lokalnych, które chcą wykorzystać stację ładowania do ładowania pojazdów elektrycznych we własnych flotach, a także klientów i gości.

więcej »

Z juty i bawełny

Od rozpoczęcia programu CARES, historycznie poświęconego zrównoważonemu pozyskiwaniu i etycznemu podejściu do prowadzenia działalności gospodarczej, Cosfibel kontynuuje rozwój swojej polityki CSR. W tym kontekście Grupa kieruje się globalnym podejściem do ekoprojektu w swoich działaniach, a niektóre inicjatywy zostały przedstawione na Edition Spéciale przez Luxe Pack.

więcej »

Kolor roku 2019

Żywy, ale łagodny – tak można w skrócie określić nowy Kolor Roku 2019 ogłoszony przez Instytut Pantone. Jak co roku w oparciu o analizy różnych dziedzin twórczych, trendów i nastrojów społecznych wybrał on kolor, który ma stanowić barwną sygnaturę nadchodzących miesięcy.

więcej »

Eko–design

Ekologiczne trendy zataczają coraz większe kręgi. To, co do niedawna kojarzyło nam się jedynie ze sklepami ze zdrową żywnością, staje się częścią każdego sklepu. Eko-design staje się coraz powszechniejszym trendem. Zaczęło się od drewnianych lad i POSów ze sklejki czy tektury. Wschodzącą gwiazdą eko-designu są teraz ekolodówki produkowane przez firmę Mirage Group.

więcej »

Zastosowanie innowacyjnych opakowań w branży FMCG

Czy warto wiedzieć, co dzieje się na rynku opakowań? Oczywiście! Jako redakcja staramy się nie tylko badać rynek, ale i wspierać tych, którzy się tym zajmują. Każdy z Was, Drodzy Czytelnicy, ma do czynienia z opakowaniami zarówno profesjonalnie jak i jako konsument. Któż może wiedzieć o nich więcej? 

więcej »

Aktywne i inteligentne rozwiązania

Opakowania spożywcze chronią żywność przed różnymi czynnikami negatywnie wpływającymi na jej jakość. Jednak coraz częściej od opakowań wymaga się więcej, niż samej ochrony ich zawartości. Ważne, aby wpływały na wydłużenie trwałości i zwiększały bezpieczeństwo żywności. Obecnie następuje intensywny rozwój opakowań aktywnych, inteligentnych, z nanocząsteczkami, a także biodegradowalnych i tych ułatwiających szybkie przygotowanie posiłku w mikrofali. Poza zagwarantowaniem bezpieczeństwa żywności i zminimalizowaniem jego wpływu na środowisko, opakowanie musi spełniać rosnące wymagania i oczekiwania konsumentów.

więcej »

Przyszłość marek własnych

W ostatnim dziesięcioleciu marka własna rozwijała się bardzo dynamicznie. Wydaje się, że na polskim rynku osiągnęła pewien stabilny udział w całości branży FMCG szacowany na około 20 proc. wielkości rynku. Czy ta równowaga pomiędzy markami własnymi a produktami brandowymi ma szansę się utrzymać?

więcej »

Komentarz miesiąca

Opakowanie kartonowe w centrum zainteresowania świata

W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty