Kalendarium

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

15-17.03.2022 · ICE Europe, CCE International, Monachium

26-29.04.2022 · LABELEXPO, Bruksela

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

24-27.05.2022 · Plastpol, Kielce

Ekologia kluczem sukcesu

Badanie przeprowadzone przez firmę Smurfit Kappa pokazują, jak w ciągu kilku miesięcy zmieniło się podejście konsumentów branży e-commerce w zakresie zrównoważonych opakowań.

Jeden z wiodących producentów opakowań, firma Smurfit Kappa przeprowadziła badanie, które wykazało, że w ciągu ostatnich miesięcy konsumenci dokonujący modowych zakupów w Internecie zmienili swoje oczekiwania i wymagają od sprzedających bardziej zrównoważonego podejścia w kwestii proponowanych opakowań.

 

Badania zostały przeprowadzone na terenie czterech krajów: w Niemczech, Irlandii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Wskazują one, że podczas pandemii wzrosła nie tylko liczba klientów korzystających z usług branży e-commerce, ale zwiększyły się także wymagania dotyczące ekologii proponowanych produktów, na co wskazuje 41 procent respondentów. 35 procent ankietowanych twierdzi, że nie dokonałoby zakupów przez Internet od firmy modowej wiedząc, że jej opakowania nie są przyjazne dla środowiska. 23 konsumentów zadeklarowało ponowne zakupy u danej marki, jeśli posiada ona referencje świadczące o jej zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, a 25 respondentów sprawdza to zaangażowanie jeszcze przed dokonaniem zakupu.

 

Zmiany na lepsze

Wyniki te pokazują, jak w przeciągu kilku miesięcy zmieniło się podejście konsumentów do ekologii, którzy oczekują od sprzedawców online odpowiedzialnej działalności zarówno pod względem społecznym, jak i środowiskowym. Jednocześnie 66 procent konsumentów wierzy, że internetowe sklepy odzieżowe działają aktywnie na rzecz zapewnienia ekologicznych opakowań dla swoich produktów. Prawie ta sama ilość ankietowanych twierdzi, że pozytywne wrażenia po zakupie oraz zaufanie do marki zwiększają takie działania jak efektywne wykorzystanie materiałów, korzystanie ze zrównoważonych źródeł czy zapewnienie dostępu do referencji firmy w zakresie gospodarki o zrównoważonym rozwoju. Wielu konsumentów skarży się także na przeszkody podczas internetowych zakupów. W poszukiwaniu bardziej zrównoważonych towarów, do największych barier należy brak dostępnych informacji na temat proponowanego produktu, brak zrównoważonej alternatywy oraz cena. Ponad połowa ankietowanych ( 57 procent) chciałaby wiedzieć więcej na temat podejmowanych przez odzieżowe marki internetowe proekologicznych działań.

Na rosnące wymagania konsumentów odpowiedziała już firma Smurfit Kappa, oferując branży e-commerce całe portfolio zrównoważonych opakowań. Każde z nich wykonane jest z jednego materiału, co znacząco ułatwia poddawanie ich recyklingowi oraz biodegradacji. W ofercie dostępny jest duży wybór opakowań o różnych kształtach i rozmiarach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Moc Prawdziwej Przyjaźni

Przyjaźń to coś czego nie nauczą Cię w szkole, a jeśli sam nie nauczyłeś się czym jest przyjaźń, to niczego się nie nauczyłeś.

 

Przyjaźń to najpiękniejsza rzecz, jaką człowiek może zaproponować drugiemu człowiekowi bezinteresownie. Przyjaciel to osoba, z którą możemy być szczerzy. Przy nim możemy też myśleć głośno. Jeden lojalny przyjaciel jest warto dziesięciu tysięcy krewnych. Suzanne Degges-White, przewodnicząca Wydziału Doradztwa....

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty