Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Reklamówka w obiegu zamkniętym. Biedronka stawia na recykling

© Jeronimo Martins Polska

Biedronka jako pierwsza w Polsce spożywcza sieć handlowa zamknęła obieg polietylenu. Oznacza to, że po pierwotnym wykorzystaniu materiału nie traci go z oczu, ale dba, by w nowej odsłonie mógł dalej służyć. To innowacja, która w skali działalności firmy przynosi konkretne korzyści dla środowiska i jest zauważalna praktycznie przy każdych zakupach.

Co miesiąc sieć Biedronka gromadzi ponad 5 ton odpadów z tworzyw sztucznych, pochodzą one z działalności operacyjnej sieci – są to m.in. pozostałości folii i innych opakowań zbiorczych, które trafiają tam zwrócone przez sklepy i magazyny. Dzięki zamknięciu obiegu trafiają do zakładu gospodarowania odpadami, gdzie następuje sortowanie tworzyw na konkretne materiały. Następnie część surowca polietylenu oddawana jest do jednego z dostawców sieci Biedronka, który jest jednocześnie recyklerem tego materiału. Wykorzystany ponownie polietylen zyskuje kolejne życie w postaci dobrze znanych klientom toreb zakupowych typu T-shirt.

Torby z recyklingu
Torby T-shirt są wykonane w min. 80 procentach z surowca z recyklingu, natomiast pozostała masa to dodatki, które są wymagane w celu uzyskania odpowiedniej jakości i wytrzymałości torby. Tak przygotowana reklamówka ma o 56 procent niższy ślad węglowy, niż analogiczna torba wykonana w 100 procentach z tworzywa pierwotnego. Biedronka zachęca do wykorzystywania tych toreb wielokrotnie. Ich jakość i wytrzymałość zostały zaprojektowane tak, aby mogły służyć wielokrotnie i pomagać w codziennych zakupach, a po ich zużyciu prawidłowe segregowanie pomaga wrócić tworzywu do obiegu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty