Opakowania szklane wygrywają

 

Europejska produkcja szklanych opakowań stale rośnie – tak mówią najnowsze dane opublikowane przez Europejską Federację Szklanych Opakowań. Wzrost o 2 procent w tonach odnotowany w pierwszej połowie roku 2019 odpowiada najlepszym wynikom w ciągu ostatnich 4 lat. Wzrostu sugeruje, że sektor ten pozostaje atrakcyjny dla klientów i inwestorów, a szkło do pojemników będzie miało kluczowe znaczenie dla zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym. Faktem jest, że zrównoważony rozwój wpływa na zachowania zakupowe konsumentów. Zgodnie z publicznie dostępnym raportem Nielsena, w obszarze szybko zmieniających się dóbr konsumpcyjnych (FMCG), kupujący często szukają produktu, który jest dobry dla środowiska. Zwiększony popyt na szkło odzwierciedla rosnące poszukiwanie konsumenta dla zdrowego i zrównoważonego stylu życia, także jeśli chodzi o wybór opakowań. Opakowania szklane to niekwestionowany wiodący materiał opakowaniowy dla wielu sektorów, takich jak piwo, wina niegazowane i musujące, napoje spirytusowe, i stale odzyskuje udział w rynku żywności, wody i napojów bezalkoholowych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty