Kalendarium

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

15-17.03.2022 · ICE Europe, CCE International, Monachium

26-29.04.2022 · LABELEXPO, Bruksela

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

24-27.05.2022 · Plastpol, Kielce

Butelka Ice Tea z recyklingu

Lipton zachęca konsumentów do wspólnych wysiłków na rzecz troski o środowisko. Więcej o segregacji butelek rPET można zobaczyć w nowym filmiku reklamowym Lipton Ice Tea tutaj.

Lipton Ice Tea, marka należąca do koncernu Pepsico, która zajmuje się produkcją mrożonej herbaty, jako pierwsza w Polsce wprowadziła do obiegu butelki wykonane w 100 procentach z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Na nowych butelkach napoju znajdą się specjalne naklejki informujące o tym, że zostały one wykonane w 100 procentach z recyklingu. Co więcej, butelki te można ponownie przetworzyć w procesach recyklingu. Jest to sposób firmy na zmniejszenie ilości wykorzystywanych surowców pierwotnych i przejście na model gospodarki o obiegu zamkniętym. Działania te są kolejnym krokiem programu zrównoważonego rozwoju Pepsico, w ramach którego firma dąży do wykorzystania co najmniej 50 procent rPET we wszystkich butelkach używanych na terenie Unii Europejskiej do 2030.

Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym firma Lipton rezygnuje z pierwotnych tworzyw sztucznych, zamieniając je na tworzywa uzyskane z recyklingu. Umożliwi to zaoszczędzenie 2300 ton surowca pierwotnego, co jednocześnie oznacza, że do obiegu trafi o 86 milionów butelek mniej, a emisja dwutlenku węgla wyniesie o ponad 40 procent mniej niż w przypadku produkcji butelek z pierwotnych tworzyw sztucznych.

„Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15 procent naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej” – mówi Kamil Andrzejewski, Brand Manager w Lipton Ice Tea. „Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100 procentach z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało.” – dodaje.

W związku z panującą wśród Polaków niewiedzą, marka zdecydowała się wesprzeć wprowadzenie butelek rPET komunikacją w mediach społecznościowych i w punktach sprzedaży, aby zwiększyć świadomość konsumentów na temat recyklingu i prawidłowej segregacji odpadów, tym samym zachęcając ich do podjęcia wspólnych wysiłków na rzecz ochrony środowiska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Moc Prawdziwej Przyjaźni

Przyjaźń to coś czego nie nauczą Cię w szkole, a jeśli sam nie nauczyłeś się czym jest przyjaźń, to niczego się nie nauczyłeś.

 

Przyjaźń to najpiękniejsza rzecz, jaką człowiek może zaproponować drugiemu człowiekowi bezinteresownie. Przyjaciel to osoba, z którą możemy być szczerzy. Przy nim możemy też myśleć głośno. Jeden lojalny przyjaciel jest warto dziesięciu tysięcy krewnych. Suzanne Degges-White, przewodnicząca Wydziału Doradztwa....

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty