Pod znakiem kosmetyków

 W dniach 26 i 27 września odbyła się trzecia edycja targów CosmeticBusiness Poland. Wysoka frekwencja odwiedzających i pozytywne opinie wystawców są potwierdzeniem sukcesu imprezy. Wspólny termin z targami HPCI umożliwił  prezentację w jednym miejscu i czasie oferty dla wszystkich etapów produkcji kosmetyków. W Warszawskim Centrum EXPO XXI najnowszą ofertę produktów i usług dla branży kosmetycznej i detergentowej zaprezentowało w sumie ponad 280 wystawców oraz reprezentowanych marek i firm.

 

Przez ostatnie dwa lata CosmeticBusiness Poland oraz organizowane równocześnie targi HPCI ugruntowały na polskim rynku pozycję jednego z najważniejszych miejsc spotkań dostawców dla przemysłu kosmetycznego. „W tym roku udało nam się ponownie rozbudować targi - zwiększyć powierzchnię wystawienniczą oraz liczbę wystawców. Dzięki temu goście mieli okazję zapoznać się z szerokim wachlarzem produktów i usług dla branży“, podsumowuje Markus Geisenberger, dyrektor generalny Leipziger Messe. „Duże zainteresowanie naszą imprezą ze strony wystawców i odwiedzających jest dla nas potwierdzeniem, że rozwijamy targi we właściwym kierunku. Naszym długofalowym celem jest umocnienie pozycji CosmeticBusiness Poland jako wiodącej platformy wymiany kontaktów i inspiracji dla przemysłu kosmetycznego w Polsce i Europie wschodniej“ - dodaje.

 

Większa powierzchnia i nowi wystawcy

Prezentowana podczas targów CosmeticBusiness Poland oraz HPCI oferta obejmowała cztery wiodące sektory: surowce, private label, opakowania i usługi. W tym roku na zwiększonej, w porównaniu do zeszłorocznej edycji, powierzchni wystawienniczej obecnych było ponad 280 wystawców oraz firm i marek przez nich reprezentowanych. Do grona wystawców należały nie tylko rodzime firmy. Aż 46 

proc. wszystkich wystawiających się firm stanowiły przedsiębiorstwa zagraniczne, m.in. z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. W sumie duet targowy CosmeticBusiness Poland i HPCI gościł wystawców z 32 krajów.

Odwiedzający mogli zapoznać się z bogatą ofertą targową, w tym również z nowościami produktowymi prezentowanymi przez wiele nowych firm. W sektorze surowców, w ramach targów HPCI, po raz pierwszy znalazła się m.in. firma BASF i Ascot, natomiast w sektorze opakowań, w ramach targów CosmeticBusiness Poland, zaprezentowała się m.in. niemiecka firma Edelmann, hiszpańska firma Quadpack oraz francuska firma Altus, specjalizująca się w uszlachetnianiu opakowań. Z Polski po raz pierwszy obecne były m.in. firma Polpak i Katarzynki. Natomiast w sektorze produkcji na zlecenie i private label swoją premierę świętowała znana niemiecka firma Szaidel Cosmetic, polskie przedsiębiorstwo Glancos, a także Kulzer - niemiecki producent żeli UV do paznokci.

Branżowy charakter targów oraz jasno określony zakres tematyczny to główne argumenty, dla których targi CosmeticBusiness Poland odwiedzane są przez osoby decyzyjne z branży kosmetycznej i detergentowej. W tym roku do grona odwiedzających należeli właściciele i zarządy firm oraz osoby reprezentujące działy rozwoju i zakupów.

Impreza budzi zainteresowanie nie tylko wśród krajowych firm. W tym roku 85 proc. odwiedzających stanowili przedstawiciele branży z Polski. Pozostałe 15 proc. to goście z zagranicy, łącznie aż z 27 krajów, m.in. z Ukrainy, Litwy i Czech.

 

Moc atrakcji

Obecność na targach CosmeticBusiness Poland i HPCI to obok rozmów z wystawcami, także możliwość wzięcia udziału w merytorycznych prezentacjach oraz branżowych konferencjach. Pierwszego dnia odbył się wykład francuskiej firmy Carlin Creative Trend Bureau „Trend drivers - Fall/Winter 2019/2020“, prezentujący wpływ trendów w kolorystyce, motywach dekoracyjnych, modzie i stylu na rozwój nowych produktów kosmetycznych. W ramach HPCI CEE Technical Seminars przedstawione zostały innowacyjne składniki wykorzystywane do produkcji kosmetyków i detergentów, natomiast dyskusje dotyczące uregulowań prawnych związanych z tą tematyką prowadzone były podczas HPCI CEE Scientific Conference.

Drugiego dnia targów, 27 września, odbyła się organizowana przez firmę Aniflex konferencja opakowaniowa PACKAGING (R)EVOLUTION, podczas której eksperci zaprezentowali rozwiązania dotyczące projektowania, produkcji oraz uszlachetniania opakowań oraz przekazali najnowsze informacje dotyczące kierunków rozwoju sektora opakowań kosmetycznych.

Wartość dodaną targów stanowiły odbywające się po raz pierwszy, w ramach nowej strefy Distributors Lounge, spotkania matchmakingowe, skierowane do producentów kosmetyków i właścicieli marek kosmetycznych poszukujących dystrybutorów z różnych krajów. Cieszyły się one dużym zainteresowaniem głównie ze strony młodych, innowacyjnych marek z Polski.

Kolejna edycja targów CosmeticBusiness Poland odbędzie się w dniach 25 i 26 września 2019 roku w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty