Pudełko-reaktywacja!

© M. Kotowski

Jak projektować opakowania, by nie lądowały od razu w śmietniku? Odpowiedzi na to pytanie od listopada ubiegłego roku poszukiwali uczestnicy projektu organizowanego wspólnie przez Allegro i School of Form – Katedry Wzornictwa Uniwersytetu SWPS. Założeniem programu było tchnięcie drugiego życia w opakowania wykorzystywane do wysyłki towarów zakupionych przez Internet.

 

 

Finałowa prezentacja studenckich prac poprzedzona była serią wykładów z zakresu antropologii, grafiki i formy oraz omówieniem i przedstawieniem dostępnych na rynku rodzajów tektury falistej. - Zależy nam, aby opakowania stały się wielorazowe i wielofunkcyjne, a jednocześnie, by były maksymalnie wygodne oraz atrakcyjne wizualnie – wyjaśnia Alina Magowska, UX Researcher w Allegro. Zadaniem projektowym, jakie otrzymali studenci, było stworzenie właśnie takich rozwiązań.

 

Kreatywne umysły

Firma dała uczestnikom projektu wolną rękę. Ten krok okazał się strzałem w dziesiątkę – efekty pracy młodych twórców przeszły bowiem najśmielsze oczekiwania organizatorów. „Pragnęliśmy zobaczyć, co młodzi ludzie chcieliby zrobić z kartonem. To, co wyszło, bardzo nam się podoba” – podkreśla Konrad Synoradzki, UX Designer w Allegro. Gotowe rozwiązania można było obejrzeć podczas gali wieńczącej projekt, nazwanej przewrotnie Galą BOXu, która odbyła się 17 lutego w poznańskiej siedzibie Allegro, Pixelu. Na podstawie projektów, które powstały, firma wybierze te możliwe do wdrożenia.

 

Od pliku do produktu

Co zyskali uczestnicy projektu? Ogromną korzyścią była dla nich bliska współpraca z biznesem. - Cele projektowe zadane studentom wymagały od nich tego, żeby przyjrzeli się klientom platformy Allegro i ich stosunkowi do opakowania. Po efektach widać, że tę pracę dobrze odrobili, bo pomyśleli o bardzo różnych potencjalnych odbiorcach: o dzieciach, osobach starszych, młodzieży, tych, którzy dopiero się urządzają, ale także tych, którzy już mieszkają. Praca antropologiczna i badanie klienta zostały wykonane na medal – podkreśla Piotr Voelkel, właściciel School of Form. Studenci, którzy brali udział w projekcie, również są zadowoleni z efektów swojej pracy – zwłaszcza, że mogli pracować na „żywym organizmie”, a opracowane przez nich rozwiązania przybrały realne formy.

 

 

Uczestnicy projektu do powierzonego im zadania podeszli bardzo kreatywnie, uwzględniając różne grupy potencjalnych odbiorców opakowania. Z wysyłkowych kartonów powstały m.in. wieszaki na ubrania czy przybornik dla dzieci w wieku przedszkolnym.

© M. Kotowski

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zmiana

Warto wiedzieć, że na dobrą zmianę opakowania zawsze jest odpowiednia pora. Nie liczy się ani dzień, ani pora roku, ani koniunktura. Liczy się tylko wola zmiany i nowa, lepsza wizja. Ktoś mądry zauważył, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak, to się zgadza. Ja dodałabym również, iż postrzeganie zależy od naszej wiedzy, predyspozycji, umiejętności, doświadczenia, mądrości, inteligencji, poczucia humoru...

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty