Pudełko-reaktywacja!

© M. Kotowski

Jak projektować opakowania, by nie lądowały od razu w śmietniku? Odpowiedzi na to pytanie od listopada ubiegłego roku poszukiwali uczestnicy projektu organizowanego wspólnie przez Allegro i School of Form – Katedry Wzornictwa Uniwersytetu SWPS. Założeniem programu było tchnięcie drugiego życia w opakowania wykorzystywane do wysyłki towarów zakupionych przez Internet.

 

 

Finałowa prezentacja studenckich prac poprzedzona była serią wykładów z zakresu antropologii, grafiki i formy oraz omówieniem i przedstawieniem dostępnych na rynku rodzajów tektury falistej. - Zależy nam, aby opakowania stały się wielorazowe i wielofunkcyjne, a jednocześnie, by były maksymalnie wygodne oraz atrakcyjne wizualnie – wyjaśnia Alina Magowska, UX Researcher w Allegro. Zadaniem projektowym, jakie otrzymali studenci, było stworzenie właśnie takich rozwiązań.

 

Kreatywne umysły

Firma dała uczestnikom projektu wolną rękę. Ten krok okazał się strzałem w dziesiątkę – efekty pracy młodych twórców przeszły bowiem najśmielsze oczekiwania organizatorów. „Pragnęliśmy zobaczyć, co młodzi ludzie chcieliby zrobić z kartonem. To, co wyszło, bardzo nam się podoba” – podkreśla Konrad Synoradzki, UX Designer w Allegro. Gotowe rozwiązania można było obejrzeć podczas gali wieńczącej projekt, nazwanej przewrotnie Galą BOXu, która odbyła się 17 lutego w poznańskiej siedzibie Allegro, Pixelu. Na podstawie projektów, które powstały, firma wybierze te możliwe do wdrożenia.

 

Od pliku do produktu

Co zyskali uczestnicy projektu? Ogromną korzyścią była dla nich bliska współpraca z biznesem. - Cele projektowe zadane studentom wymagały od nich tego, żeby przyjrzeli się klientom platformy Allegro i ich stosunkowi do opakowania. Po efektach widać, że tę pracę dobrze odrobili, bo pomyśleli o bardzo różnych potencjalnych odbiorcach: o dzieciach, osobach starszych, młodzieży, tych, którzy dopiero się urządzają, ale także tych, którzy już mieszkają. Praca antropologiczna i badanie klienta zostały wykonane na medal – podkreśla Piotr Voelkel, właściciel School of Form. Studenci, którzy brali udział w projekcie, również są zadowoleni z efektów swojej pracy – zwłaszcza, że mogli pracować na „żywym organizmie”, a opracowane przez nich rozwiązania przybrały realne formy.

 

 

Uczestnicy projektu do powierzonego im zadania podeszli bardzo kreatywnie, uwzględniając różne grupy potencjalnych odbiorców opakowania. Z wysyłkowych kartonów powstały m.in. wieszaki na ubrania czy przybornik dla dzieci w wieku przedszkolnym.

© M. Kotowski

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Nie wszystko złoto, co się świeci

Pragnienie doskonałości inspiruje. Migoczące, błyszczące, promieniujące opakowania kojarzą nam się z czymś eleganckim, odświętnym i ekskluzywnym. W związku z tym producenci stosują dużo ciekawych technologicznych tricków, aby zadowolić wymagających klientów. Wszystkie zabiegi w trakcie produkcji opakowań mają na celu jedno – wpłynąć tak na naszą podświadomość, aby uzyskać efekt „WOW” i „kup mnie”.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty