Kosmetyczna sadzonka

Ekologiczne opakowania organicznych balsamów koloryzujących Lip Quench po zużyciu kosmetyków mogą służyć jako doniczki na sadzonki roślin.

Produkty do pielęgnacji lub makijażu ust zazwyczaj zachwycają eleganckimi opakowaniami w formie sztyftów lub subtelnych słoiczków. Tymczasem nawilżający balsam koloryzujący do ust Lip Quench firmy Rocky Mountain Soap zamknięty jest w… doniczce. A właściwie w ekologicznym papierowym pojemniku, który w zamyśle producenta po zużyciu produktu ma posłużyć do sadzenia młodych roślin.

 

Karina Birch, współzałożycielka firmy, przez kilka lat wspólnie z Koalicją na rzecz Zrównoważonych Opakowań (SPC) poszukiwała godnej alternatywy dla opakowań z tworzywa, która byłaby jednocześnie odpowiednia dla formuły balsamu. Tak powstało ekologiczne opakowanie doskonale odzwierciedlające naturalny skład produktu bazujący na organicznym awokado, oleju kokosowym oraz wosku pszczelim. Balsam występuje w czterech wariantach – Hibiscus, Dark Plum, Fresh Fig i Poppy Red – a odcienie poszczególnych rodzajów uzyskano dzięki połączeniu w 100 proc. naturalnej miki i tlenków żelaza.

 

Eko-cel

Naturalny, koloryzujący balsam do ust pakowany jest w biodegradowalne papierowe pojemniki nadające się do kompostowania. Zostały one wykonane z warstw włókien z surowców wtórnych oraz odpadów poużytkowych i posiadają certyfikat FSC. Mimo swych proekologicznych właściwości, opakowania kosmetyku zostały tak zaprojektowane, by po zużyciu produktów mogły ponownie służyć konsumentom – na przykład do sadzenia roślin. Instrukcje dotyczące ponownego użycia opróżnionych opakowań można znaleźć na stronie producenta. Używamy szminki przez trzy miesiące. Ale wykonana z tworzywa tuba, w którą jest opakowana, będzie rozkładać się setki lat! To naprawdę okropne, dlatego chciałam sprawdzić czy można coś zdziałać, by to zmienić – komentuje Karina Birch. Firma Rocky Mountain Soap jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na rynek kolejnych produktów w ekologicznych opakowaniach.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Nie wszystko złoto, co się świeci

Pragnienie doskonałości inspiruje. Migoczące, błyszczące, promieniujące opakowania kojarzą nam się z czymś eleganckim, odświętnym i ekskluzywnym. W związku z tym producenci stosują dużo ciekawych technologicznych tricków, aby zadowolić wymagających klientów. Wszystkie zabiegi w trakcie produkcji opakowań mają na celu jedno – wpłynąć tak na naszą podświadomość, aby uzyskać efekt „WOW” i „kup mnie”.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty