Kolor roku 2019

Żywy, ale łagodny – tak można w skrócie określić nowy Kolor Roku 2019 ogłoszony przez Instytut Pantone. Jak co roku w oparciu o analizy różnych dziedzin twórczych, trendów i nastrojów społecznych wybrał on kolor, który ma stanowić barwną sygnaturę nadchodzących miesięcy.

 

Co roku świat kreacji wstrzymuje oddech, czekając na werdykt Instytutu Pantone. Proces decyzyjny wymaga długiego namysłu oraz

dokładnej analizy trendów, nie tylko tych związanych z twórczością artystyczną, reklamową czy konsumpcją, lecz również z międzynarodową sytuacją społeczną i ekonomiczną. Inspiracją dla ekspertów Pantone może stać się branża rozrywkowa, np. kręcone właśnie filmy, wystawy dzieł sztuki, popularni artyści, moda i design czy często wybierane miejsca podróży. Ale prognozowanie tendencji, jakie ma odzwierciedlać kolor roku, to także śledzenie zmian stylu życia, nastrojów społecznych, komunikacji w mediach społecznościowych czy warunków socjoekonomicznych. Nie bez znaczenia pozostają także ważne wydarzenia przyciągające uwagę całego świata. W sferze materialnej zwraca się natomiast uwagę na rozwijające się technologie, stosowane powszechnie materiały, tekstury czy efekty optyczne. Bogactwo źródeł, z jakich czerpie się inspirację, nie powinno dziwić. Wybór koloru roku w dużej mierze determinuje bowiem rozwój produktu i decyzje zakupowe w wielu branżach związanych z designem, takich jak moda, aranżacja wnętrz, projektowanie przemysłowe, graficzne czy wreszcie projektowanie produktów i opakowań. Tym samym w znaczący sposób wpływa na codzienność nie tylko producentów i marek, lecz również konsumentów, którzy – często nieświadomie – przez cały rok będą poddawani intensywnej ekspozycji na działanie wybranego koloru.

 

Żywy, ale łagodny - tak można w skrócie określić nowy Kolor Roku 2019, czyli Living Coral.

Optymizm i spokój

W nowym roku we wzornictwie często pojawiał się będzie koral – bowiem to właśnie Pantone 16-1546 Living Coral został ogłoszony odcieniem odzwierciedlającym, a jednocześnie współkształtującym atmosferę 2019 roku. Jak zwykle decyzja o wyborze konkretnego koloru poparta została przez instytutowych ekspertów przekonującym uzasadnieniem. Jego ciepły odcień ma wnosić do naszego stale zmieniającego się otoczenia poczucie komfortu i pogodny nastrój. Ma stanowić odpowiedź na dominujący obecnie model komunikacji. W reakcji na gwałtowne ataki technologii cyfrowych i mediów społecznościowych, które w coraz większym stopniu wtapiają się w naszą codzienność, szukamy autentycznych i głębokich doświadczeń umożliwiających nam intymność i nawiązanie relacji. Sugerujący towarzyskie, a zarazem uduchowione podejście Living Coral zachęca do lekkiej aktywności. Ma symbolizować wrodzoną potrzebę optymizmu i radosnej ekspresji.

„Kolor to soczewka, przez którą postrzegamy naszą rzeczywistość naturalną i cyfrową – sprawdza się to zwłaszcza w odniesieniu do odcienia Living Coral. Ponieważ konsumenci pragną ludzkiej interakcji i więzi społecznych, uczłowieczające i dodające otuchy właściwości koloru Pantone Living Coral uderzają w odpowiedni akord”, twierdzi Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawczy Instytutu Pantone Color. Nowy kolor roku czerpie z natury to, co pożądane, znajome, a zarazem energetyzujące. W swoim najbardziej spektakularnym, ale niestety także najmniej dostępnym wydaniu obecny jest w morskich głębinach – ożywczy, pełen energii, a przy tym ulotny, hipnotyzuje oko i umysł. Podobnie jak rafy koralowe oferują schronienie dla całego kalejdoskopu barw morskiej fauny, tak i koralowy odcień Pantone stanowi centrum chromatycznego ekosystemu.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie kartonowe w centrum zainteresowania świata

W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty