Skondensowana dawka wiedzy

W dniu 1 października 2018 w Poznań Congress Center na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich miała miejsce druga edycja kongresu Art of Color poruszającego różnorodne tematy poligraficzne. Wydarzenie to było okazją do zapoznania się z ciekawymi zagadnieniami i dyskusji na tematy związane z drukiem i nie tylko.

 

Druga edycja kongresu poligraficznego Art of Color odbyła się w bardzo ciekawym terminie – w tym samym czasie miały miejsce targi 4 Print Week, Taropak i Polagra-Tech. Dzięki temu uczestnicy kongresu mogli także skorzystać z oferty targowej, co stanowiło niewątpliwie wartość dodaną. Jednak największą atrakcją była z pewnością merytoryczna wiedza, którą prelegenci podzielili się z licznymi odwiedzającymi. Nad całością czuwała Rada Programowa złożona z takich osobistości świata poligrafii jak prof. dr hab. inż. Halina Podsiadło z Politechniki Warszawskiej, dr hab. inż. Magdalena Ankiel prof. nadz. z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dr inż. Jacek Hamerliński z Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego oraz Witold Niemiec. Moderatorem dyskusji, jak i w ubiegłym roku, był Piotr Dobrołęcki z Magazynu Literackiego „Książki”.

Kongres był okazją do zdobycia sporej ilości wiedzy.

 

Poligrafia rozszerzona

Kongres rozpoczęło uroczyste otwarcie, podczas którego moderator powitał zarówno prelegentów, jak i zaproszonych gości. Krótkie przemówienie z tej okazji wygłosił także Przemysław Trawa, prezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Prelekcje podzielone były na trzy sesje, z których każda dotyczyła określonego zakresu tematów. W pierwszej, zatytułowanej: „ Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem poligraficznym – aspekty prawne, gospodarcze i ekonomiczne” tematy dotykały szerokiej gamy szans i możliwości stojących przed polskimi poligrafami i ich przedsiębiorstwami. W jego ramach wygłoszono takie prelekcje jak „ Kondycja poligrafii w Polsce na tle rynku europejskiego – szanse i wyzwania” czy „#Smartprintshop – wyzwania współczesnej drukarni”. W drugiej części pod hasłem „Zostań liderem sprzedaży – nowoczesne rozwiązania dla drukarń” dominowały prezentacje dotyczące przyszłości poligrafii oraz rozwiązań, które zdominują rynek. Nie zabrakło także rozważań dotyczących pozyskiwania i utrzymywania pracowników. W tym segmencie wygłoszone takie prelekcje jak „Poligrafia 4.0 – nowe technologie dla nowego modelu branży poligraficznej” czy „Jak zdobyć najlepszych pracowników – rozwój kadry poligraficznej w Polsce na przykładzie działań Małopolskiego Klastra Poligraficznego oraz M.M. Druk Serwis. Trzecia sesja wygłoszona została pod hasłem „Rozszerz swoją działalność czyli poligrafia w nowych gałęziach przemysłu” skupiono się na kwestiach technicznych, ale w kontekście rozwoju. To właśnie w trakcie tej części można było usłyszeć takie wystąpienia jak „Wszystko o oświetleniu do oceny barw w poligrafii” wygłoszone przez przedstawiciela GL Optic czy „Lakierowanie i efekty specjalnie – lakierowanie UV oraz lakiery hybrydowe drip off” zaprezentowane przez Paulinę Kondracką z drukarni PAW DRUK.

 

Merytoryczne rozmowy

Podczas tegorocznego kongresu pozytywnie zaskoczył poziom merytoryczny wystąpień. W porównaniu do zeszłorocznej edycji, postęp był naprawdę znaczny. Bardzo owocne okazały się także rozmowy przeprowadzane w kuluarach. Dzięki nim można było w przyjaznej atmosferze i bez presji tłumu dopytać prelegentów o interesujące wątki ich wystąpień. Drugiej edycji kongresu Art of Color z pewnością udało się pobić 

Prezentacje dotyczyły rozlicznych tematów związanych z poligrafią.

pierwszą pod wieloma względami. Miejmy nadzieję, że trzecia będzie jeszcze lepsza i zaskoczy większą frekwencją. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Od kuli bilardowej do grzyba...

John Hyatt w 1869 roku opatentował łatwy do formowania materiał o nazwie celuloid, mogący służyć jako substytut kości słoniowej do wyrobu kul bilardowych. Okazał się on być bardzo wszechstronny. I tak powstały tworzywa sztuczne!

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty