Co mówi opakowanie?

Według prognoz dyrektora Polskiej Izby Opakowań, Wacława Wasiaka, w latach 2017-2020 polski rynek opakowań będzie rozwijał się w tempie 5-6 proc. w skali roku, osiągając w 2020 roku wartość ok. 11,5 mld euro. Głównymi czynnikami sprzyjającymi takiemu wzrostowi są m.in. rozwój gospodarczy i bardzo dobra kondycja krajowego eksportu, widoczna zwłaszcza w branży kosmetycznej, charakteryzującej się dużą dynamiką i konkurencyjnością.

 

 

Wioleta Budzałek

Specjalista ds. marketingu

Polpak Packaging

 

Rola opakowania właśnie w przemyśle kosmetycznym jest niezwykle złożona i ma ogromne znaczenie w budowaniu marki. Oprócz głównej funkcji – ochronnej, opakowanie powinno komunikować się z konsumentem, zwracać jego uwagę, przekazywać niezbędne informacje i zachęcać do zakupu. Właśnie dlatego, często na powierzchni o niewielkich rozmiarach, producenci starają się, obok wymaganych przepisami danych umieścić szereg marketingowych haseł i opisów, które zapewniają o wyjątkowości i skuteczności produktu. Niestety, nawet najlepsze grafiki czy hasła reklamowe mogą pozostać niezauważone w natłoku informacji. Obecnie personalizacja i poczucie wyjątkowości przenoszą się na wszystkie sfery codziennego życia. Każdy z nas chce korzystać z produktów jak najbardziej dostosowanych do swoich potrzeb i oczekiwań. Opakowania projektowane z myślą o konkretnych grupach kosmetyków, których już sam kształt czy rodzaj tworzywa przekazuje pierwsze informacje o produkcie, są odpowiedzią na ten trend.

 

 

W ofercie firmy Polpak Packaging można znaleźć opakowania z elementami naturalnego drewna bambusowego.

 

Bambusowe piękno

Doskonałym przykładem mogą być tutaj opakowania z elementami naturalnego drewna bambusowego, które można znaleźć w ofercie firmy Polpak Packaging. Produkty te częściowo wykonane są z tworzyw sztucznych, charakteryzujących się niską interakcją z medium, dzięki czemu zachowują swoją podstawową funkcję ochronną. To, co je wyróżnia to zewnętrzne wykończenie w postaci naturalnego drewna bambusowego. Taki produkt już samym swoim wyglądem sugeruje odbiorcy, że kosmetyk w nim zawarty jest naturalny i ekologiczny i dokładnie takim produktom jest on dedykowany. Ponadto wykorzystanie naturalnego surowca sprawia, że każde opakowanie czy zamknięcie jest niepowtarzalne. Zbliżona kolorystyka umożliwia produkcję całej linii w jednej przyjętej strategii, czyniąc jednak każdą sztukę wyjątkową, dzięki naturalnie różniącej się strukturze drewna czy delikatnie zmieniającej się tonacji koloru.

 

Podany przykład opakowań bambusowych to tylko jedna z wielu propozycji opakowań dedykowanych, niosących konkretny komunikat. W ofercie Polpak Packaging dostępne są również m.in. punktowe opakowania airless, czy aplikatory do produktów sypkich. Wszystkie z nich dopracowane w najdrobniejszym szczególe łączą tradycyjne funkcjonalności opakowania z nowoczesną formą komunikacji z konsumentem. Kosmetyk, którego opakowanie jest precyzyjnie dobrane, umożliwia maksymalne wykorzystanie jego właściwości, jest bardziej wiarygodny, buduje zaufanie i zwiększa szansę na ponowny zakup danej marki.

 

Kreatywne podejście do tematu, pochylenie się nad każdym produktem indywidualnie oraz dopracowanie go w najdrobniejszych szczegółach, zdecydowanie podnosi szanse na sukces. Dynamika branży kosmetycznej wymaga nieustannego analizowania rynku i dostosowywania się do zmieniających się trendów. Czasem wystarczy jednak znaleźć odpowiedniego dostawcę opakowań, który zaproponuje najnowsze, zaskakujące rozwiązania będące inspiracją lub dopełnieniem całego projektu. Takie opakowania można znaleźć m.in. w ofercie firmy Polpak Packaging.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty