Pierwsze piktogramy w Carrefourze

Etykieta Koalicji 5 Frakcji to ustandaryzowany system oznakowania, który jasno wskazuje konsumentowi jak segregować odpady opakowaniowe.

© Carrefour Polska

Firma Carrefour Polska, jeden z członków Koalicji 5 Frakcji, wprowadza jednolity system piktogramów Koalicji 5 Frakcji na 20 wybranych produktach marki własnej. System ma na celu w prosty i jasny sposób dostarczyć konsumentom wiedzę, jak segregować poszczególne opakowania po zużyciu. Nowe rozwiązanie ma przyczynić się do osiągnięcia zgodnego z prawem unijnym poziomu odzysku surowcowego - do 2035 roku poziom recyklingu odpadów ma bowiem wynosić nie mniej niż 65 procent.

 

Decyzja o wprowadzeniu nowego systemu ma rozwiązać problem trudności Polaków w prawidłowej segregacji odpadów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Symetrię, blisko 50 procent polskiego społeczeństwa nie potrafi właściwie segregować zużytych opakowań. Obecnie niejasne etykiety i niedokładne informacje o możliwości recyklingu sprawiają, że właściwa segregacja stanowi wyzwanie. Badanie konsumenckie „Postawy Polaków wobec segregacji odpadów i ekologii” przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Carrefour Polska pozwoliło wykazać, że tylko dla 11 procent Polaków segregacja odpadów opakowaniowych nie wiąże się z żadnymi trudnościami.

 

Etykieta, która działa

Zaprojektowany przez Koalicję 5 Frakcji jednolity system kolorowych i czytelnych piktogramów precyzyjnie informuje, której części opakowania dot. informacja, w jaki sposób przygotować dany element oraz do którego pojemnika należy go wyrzucić. Etykiety zostały stworzone w ścisłej współpracy z ekspertami odzysku opakowań, aby zapewnić konsumentom spójne i przejrzyste informacje na temat recyklingu na opakowaniu. Z przeprowadzonych badań wynika, że eko-oznakowania na opakowaniach są nie tylko bardziej czytelne od aktualnie stosowanych symboli, ale również 92 procent respondentów uznało, że zachęcają one do segregowania.

„Bez prawidłowej segregacji odpadów opakowaniowych nie ma odpowiedniej jakości surowca trafiającego do recyklera. Przykładowo - kartonowe pudełko po kontakcie z resztkami maślanki, czy szklany słoik wymieszany z potłuczoną szklanką - są istotnym barierami do zawracania surowca, czy często wręcz uniemożliwiającymi nadanie surowcowi drugiego życia. Jest to zatem nie tylko aspekt ekologiczny, ale i ekonomiczny. Jest także jeszcze jeden powód dla którego zaangażowaliśmy się w tworzenie i działalność Koalicji: niestety, cały czas dość często jako wymówka pada stwierdzenie >>nie segreguję, bo nie wiem gdzie to wyrzucić<<. Teraz, dzięki piktogramom segregacja będzie łatwiejsza. Dlatego inicjatywa jest otwarta na wszystkie podmioty z łańcucha wartości: producentów opakowań, samorządy, firmy gospodarki odpadami, gdyż o powodzeniu zadecyduje efekt skali” - przekonuje Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, współtwórcy i eksperta Koalicji.

 

Pierwsza międzysektorowa inicjatywa

Koalicja 5 Frakcji to międzysektorowa inicjatywa zrzeszająca takie podmioty, jak producenci opakowań i produktów szybkozbywalnych w opakowaniach, samorządy oraz firmy i organizacje zaangażowane w recykling, odzysk opakowań i edukację ekologiczną, której zasadniczym celem jest podniesienie efektywności prowadzonych już działań, a także szukanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu wspierania segregacji, odzysku i recyklingu odpadów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Jak ugasić pragnienie…?

… a szczególnie pragnienie by na przykład zjeść całe niebo lub wypić wszystkie gwiazdy na niebie...?

 

Pragnienie sprawia, że wysychamy od środka, w dosłownym jak i w przenośnym tego słowa znaczeniu. Sam fakt, że masz jakieś marzenia lub pragnienia oznacza, że masz też odpowiednie zdolności do ich zrealizowania. Tak długo kiedy pragnienie jest o dobrej intencji i wiemy, czego pragniemy, nasze dążenia nabierają siły...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty