Żabka testuje automat do paczek

Wydawanie przesyłek obsługuje najnowszej generacji robot kartezjański, działający w kilku osiach i poruszający się z niezwykłą prędkością.

Dla usprawnienia procesu odbioru i zwrotu przesyłek, Żabka testuje nowy sposób obsługi paczek bez angażowania sprzedawcy. Jest nim elektroniczny automat, który nie wymaga dużo miejsca, dzięki czemu rozwiązanie to może być zaadaptowane w całej sieci sklepów.

Polacy coraz chętniej robią zakupy w sklepach internetowych, co potwierdza badanie przeprowadzone przez IQS na zlecenie Żabka Polska. Wynika z niego, iż ponad 90 procent dorosłych Polaków decyduje się na zakupy w sieci, co powoduje, że nieustannie nadawane i odbierane są paczki internetowe. Co więcej, badania pokazują, że około 69 procent Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda jest najważniejsza podczas zakupów, a 65 procent ankietowanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im tą aktywność.

Jeden z automatów znajduje się w Poznaniu przy ul. Matyi. Urządzenie pozwala klientom na wygodny i bezpieczny odbiór paczek niedaleko ich miejsca zamieszkania bez konieczności kontaktu ze sprzedawcą, co w dobie koronawirusa wydaje się być niezwykle istotne. Automat został wyprodukowany przez polską firmę Retail Robotics. Od innych tego typu rozwiązań różni się tym, że jest wbudowany w regały sklepu, a klient w prosty i intuicyjny sposób może wybrać opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisując odpowiedni kod i wkładając lub wyciągając paczkę z urządzenia.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty