Ekologia

Recykling na czarno

Opakowania z tworzyw sztucznych, które wyprodukowano w kolorze czarnym stanowią duży problem podczas procesu recyklingu. Jest tak, ponieważ czujniki optyczne, wykorzystywane na co dzień w sortowniach odpadów nie są zdolne do ich właściwej identyfikacji. W efekcie często zostają one niewłaściwie posortowane.

więcej »

Biokompozytowa alternatywa

Stora Enso postanowiła rozszerzyć dostępność bazujących na drewnie biokompozytów DuraSense. Oferowane są one klientom, który poszukują ekologicznej alternatywy dla opakowań z tworzyw sztucznych w takich branżach jak żywność, kosmetyki czy produkty premium. Produkt ten skierowany jest przede wszystkim do tych klientów, którzy oczekują połączenia walorów estetycznych i dotykowych z aspektami przyjaznymi środowisku.

więcej »

Opakowanie z nasion

Coraz popularniejsze stają się ekologiczne alternatywy dla tradycyjnych opakowań. Większość z nich to na razie prototypy, jednak warto poświęcić im uwagę. Pisaliśmy już na łamach PACKAGING POLSKA o opakowaniach z grzyba kombucha. Teraz przyszedł czas na projekt ekologicznego opakowania wykonanego z nasion autorstwa greckiego projektanta George’a Bosnasa.

więcej »

Rusza komercyjna produkcja

Przedsiębiorstwo Neste, będące jednym ze światowych producentów odnawialnego paliwa z odpadów do silników dieslowskich oraz LyondellBasel, jedna z dużych firm tworzywowych, chemicznych i rafineryjnych, ogłosiły rozpoczęcie pierwszej równoległej produkcji bio-polipropylenu oraz bio-LDPE na skalę przemysłową.

więcej »

Odpady opakowaniowe pod lupą

Fundacja ProKarton, której głównym celem jest podnoszenie wiedzy konsumentów w obszarze selektywnej zbiórki oraz recyklingu, po raz kolejny sprawdziła poziom wiedzy Polaków na temat zasad segregacji odpadów opakowaniowych, ze szczególnym uwzględnieniem kartonów do płynnej żywności.

więcej »

Ekologia czy nieporozumienie?

Unijne przepisy dotyczące recyklingu są nieubłagane – Polska musi przetwarzać więcej surowców. Obecnie rząd przedstawia pomysły różnych ustaw i rezolucji, które mają na to wpłynąć. Jednym z nich jest podatek od opakowań, który przez przedstawicieli branży już opisywany jest jako nieporozumienie.

więcej »

Dla zrównoważonego rozwoju

Grupa FruitMasters znalazła w ofercie firmy UPM Raflatac ekologiczne rozwiązanie etykietowe – produkty z serii RAFNXT+. Umożliwiają one wykorzystywanie przyjaznych środowisku surowców bez negatywnego wpływu na dotychczasowe metody produkcji etykiet. Ograniczona ilość odpadów i zmniejszona emisja dwutlenku węgla to tylko niektóre z korzyści dla środowiska wynikające z wykorzystania rozwiązań UPM Raflatac.

więcej »

Warto być eko

Firma hubergroup, jeden z największych międzynarodowych producentów farb drukarskich, po raz kolejny uzyskał certyfikat Cradle to Cradle, przyznawany produktom i firmom, które dbają o środowisko naturalne i możliwość poddawania produktów recyklingowi. 

więcej »

Strażnicy rzek

Z okazji Światowego Dnia Rzek fundacja WWF Polska zainaugurowała rekrutację do ogólnopolskiego programu „Strażnicy rzek WWF”, który ma chronić dziedzictwo przyrodnicze blisko 150 tys. kilometrów polskich rzek. Akcja fundacji ma zaangażować lokalne społeczności w ochronę ekosystemów. Oficjalnym partnerem projektu jest firma UPM Raflatac. 

więcej »

Pozytywnie dla środowiska

Forest Positive to nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie opakowań przyjaznych środowisku wprowadzone przez firmę UPM Raflatac. Przedsiębiorstwo postanowiło zmienić podejście do cyklu eksploatacji lasu, nie ograniczając się tylko i wyłącznie do zapobiegania wylesianiu, ale także aktywnie wspierając rozwój kapitału środowiska naturalnego. Forest Positive to przyszłość dla etykiet produkowanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – w tym celu powstała seria materiałów samoprzylepnych RAFNXT+.  

więcej »

Komentarz miesiąca

Opakowanie kartonowe w centrum zainteresowania świata

W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty