Ekologia

Ekologiczne maski PET

Producent opakowań wykonanych z przezroczystych, półprzezroczystych i barwionych materiałów Seufert rozpoczął produkcję masek-przyłbic PET, które umożliwiają dobrą widoczność pomimo całkowitego zakrycia twarzy.

więcej »

Greentee Group - torba z kukurydzy

Opakowania spożywcze nie muszą być szkodliwe dla środowiska, jeśli tylko zostaną wykonane z odpowiednich materiałów. Kompostowalne tworzywa sztuczne są już dostępne, czego dowodem są torby wykonane z mieszanki polimeru kompostowalnego (pochodzenia roślinnego) oraz skrobi kukurydzianej i estrów olejów roślinnych firmy Greentree Group.

więcej »

Widać na wylot

Fiński producent wody mineralnej Vellamo podjął współpracę z UPM Raflatac w sprawie produkcji przezroczystego tworzywa na bazie drewna. W produkcji zastosowano Forest Film firmy UPM Raflatac, który reklamowany jest jako pierwszy na świecie i jedyny drewniany materiał do etykietowania z polipropylenu.

więcej »

Ekologiczna lista

Constantia Flexibles znalazła się na prestiżowej liście CDP (Carbon Disclosure Project) - globalnej platformy non-profit służącej ujawnianiu danych środowiskowych. Działania podejmowane przez Constantia Flexibles mające na celu zmniejszenie emisji, ograniczenie ryzyka klimatycznego i rozwój gospodarki niskoemisyjnej znalazły uznanie w raporcie CDP „Zmiany klimatu” w zeszłym roku. Wśród tysięcy ocenianych firm Constantia Flexibles została jedną z 179 firm, które zdobyły najwyższą ocenę. Coroczny raport CDP jest powszechnie uznawany za złoty standard przejrzystości.

więcej »

Coca-Cola i Pepsi mają coś wspólnego

Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Coca-Coli wykluczył rezygnację z jednorazowych plastikowych butelek, ponieważ wciąż jest na nie popyt. Bea Perez powiedziała podczas Davos 2020, że klienci lubią plastikowe butelki, ponieważ zamykają się i są lekkie. Rezygnacja mogłaby zrazić klientów i zmniejszyć sprzedaż; ponadto dodała, że ​​stosowanie wyłącznie opakowań aluminiowych i szklanych może zwiększyć ślad węglowy firmy.

więcej »

Wielokrotki w Lidlu

Sieć sklepów Lidl Polska wprowadziła właśnie do sprzedaży „wielokrotki”. Są to wielorazowe torby na zakupy oznaczone certyfikatem Blue Angel.

więcej »

Warzywny tatuaż

Lidl rezygnuje z opakowań i etykiet, wprowadzając do sklepów pierwsze warzywa Bio znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na Ryneczku Lidla, od początku grudnia, można znaleźć znakowane w ten sposób Bio dynię piżmową oraz Bio seler.

więcej »

McDonalds wprowadza plan Better M dla Europy

McDonalds zaprezentował platformę Better M do minimalizowania ilości tworzyw sztucznych, a także do zwiększenia możliwości recyklingu opakowań w całej Europie. Sieć fast foodów chce zrezygnować z pokrywek na desery McFlurry i wprowadzić nowe na bazie błonnika.

więcej »

Coca-Cola z tekturą KeelClip

Coca-Cola wprowadziła innowacyjną technologię pakowania KeelClip z tektury do pakowania puszek z napojami. Koncern ściśle współpracował z Graphic Packaging International - twórcą technologii KeelClip - w celu wprowadzenia na rynek europejski tego ekologicznego rozwiązania.

więcej »

Heineken z nowym eko-opakowaniem

Heineken planuje wprowadzenie wykonanej w 100 procentach bez użycia tworzyw sztucznych nakładki z kartonu, która pozwoli na wyeliminowanie wykorzystania materiałów polimerowych z półek supermarketów do końca 2021 roku.

więcej »

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty