Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Szklana koszulka lidera - rynek opakowań szklanych w UE

 

Butelki, flakony, słoiki – z opakowaniami wykonanymi ze szkła mamy do czynienia na każdym kroku. Jak się okazuje, to właśnie w naszym kraju odnotowany został w ubiegłym roku największy wzrost produkcji opakowań szklanych i wyniósł on 7,4 proc. Szkło jest w 100 proc. przetwarzalne w procesie zamkniętej cyrkulacji recyklingowej, a opakowania z niego wykonane zatrzymują aromat i smak produktów oraz dają szerokie pole do popisu designerom. Właśnie te oraz wiele innych powodów z pewnością przyczyniło się do wzrostu produkcji szklanych pojemników na terenie całej Unii Europejskiej.

 

Wszystkie kraje UE odnotowały progres, ale w różnym zakresie. Żółtą koszulkę lidera założyć może Polska ze wzrostem produkcji opakowań szklanych w wysokości 7,4 proc.  Na kolejnych miejscach podium uplasowały się kraje południowo-wschodniego obszaru Unii – 2,9 proc., Francja – 2,2 proc. oraz państwa północno-środkowej Europy ze wzrostem w wysokości 2,1 proc. Poza strefą Unii Europejskiej zdecydowanym liderem jest Turcja z imponującym rezultatem 14,8 proc. Wszystkie dane potwierdzają stabilny trend wzrostowy z poprzednich lat. Dotyczy on opakowań szklanych na żywność i napoje, flakonów na perfumy, kosmetyków oraz pojemników przeznaczonych dla sektora farmaceutycznego.

 

Szklana Unia

Według najnowszych danych opublikowanych na początku kwietnia przez Europejską Federację Opakowań Szklanych FEVE, całkowity wzrost produkcji opakowań szklanych wyniósł w państwach Unii Europejskiej (UE) 1,6 proc.

 

Oznacza to, że klientom europejskim i spoza Unii sprzedano 22 miliony ton lub około 50 miliardów opakowań szklanych. „Biorąc pod uwagę malejący wskaźnik konsumpcji w UE oraz ryzyko deflacji w większości jej krajów, wyniki te są naprawdę bardzo dobre i napawają głębokim optymizmem” – komentuje Vitaliano Torno, szef FEVE. „Klienci nadal preferują opakowania szklane, chcąc nadać dodatkową wartość swoim produktom, a tym samym wskazać na ich wysoką jakość i bezpieczeństwo dla zdrowia konsumentów” – dodaje.

 

 

 

Butelka do butelki

Opublikowane dane potwierdzają wnioski z wcześniejszego badania przeprowadzonego przez Ernst & Young Study na zlecenie  FEVE. Jego celem było oszacowanie społecznego, środowiskowego oraz ekonomicznego oddziaływania przemysłu zajmującego się produkcją opakowań szklanych. Badanie wykazało, że sektor ten jest wzorcowym  przykładem dobrze funkcjonującego modelu ekonomii cyrkularnej, opartego na recyklingu szkła w myśl hasła „butelka do butelki”. Z jednej strony oznacza to mniej odpadów, mniejsze zużycie surowców

 

oraz energii, a także mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Z drugiej, zapewnia długofalowy wzrost gospodarczy oraz miejsca pracy.

 

Produkcyjne liczby

Firmy zajmujące się produkcją opakowań szklanych inwestują rocznie około 610 milionów euro – lub 10 proc. rocznych kosztów operacyjnych – w innowacje oraz utrzymanie sieci 162 europejskich fabryk i około 125 tys. bezpośrednio lub pośrednio powiązanych z nimi miejsc pracy. Wywierają też pozytywny wpływ na równowagę handlową w Europie, inwestując 21 miliardów euro w produkty pakowane w ten materiał.

„Sektor opakowań szklanych to prężny przykład ekonomii cyrkularnej, zdolnej przystosować się do zmieniających się potrzeb rynku oraz pozostający konkurencyjnym. Ważne jest, że nieustannie inwestujemy, by tworzyć wysokiej jakości rozwiązania dla konsumentów w całej Europie” – podsumowuje Vitaliano Torno.

 

Źródło: www.feve.org – tam znajdują się zarówno szczegóły badań FEVE oraz tabele, jak i pełen raport z badania Ernst and Young Study „Środowiskowy, społeczny oraz ekonomiczny wkład sektora zajmującego się produkcją szklanych pojemników w Europie” (http://tinyurl.com/obsmleu).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty