W odpowiedzi na potrzeby klientów

Puszki napojowe stanowią sztandarowy produkt Grupy CANPACK.

Grupa CANPACK, należąca do wiodących producentów opakowaniowych na świecie, w branży działa od niemal 30 lat. Wyprodukowana po raz pierwszy na początku lat 90-tych aluminiowa puszka napojowa do dziś jest flagowym wyrobem oferowanym przez Grupę CANPACK. Jednak w ciągu ćwierćwiecza działalności spółka nieustannie rozwijała ofertę produktową, proponując klientom nie tylko szeroki asortyment puszek, ale także opakowania szklane oraz wieczka łatwootwieralne. Wszystkie te aspekty poruszamy w rozmowie z Małgorzatą Podrecką, wiceprezes Grupy CANPACK.

 

Packaging Polska: Najbardziej rozpoznawalnym produktem Grupy CANPACK jest aluminiowa puszka napojowa, jednak firma oferuje opakowania przeznaczone także dla innych wyrobów. Z jakimi gałęziami przemysłu najczęściej Państwo współpracują?

Małgorzata Podrecka: To prawda, Grupa CANPACK najbardziej znana jest ze swoich aluminiowych opakowań dedykowanych branży napojowej, jednak w nasze wyroby pakowane są także artykuły spożywcze, chociażby warzywa, czy produkty mięsne. Z myślą o nich wytwarzamy stalowe puszki konserwowe. Chętnie współpracujemy też z innymi gałęziami przemysłu. W tym momencie oferta Grupy obejmuje m.in. szeroki asortyment opakowań dla przemysłu chemicznego oraz kosmetycznego, w tym pojemniki aerozolowe czy pudełka cylindryczne. W tym miejscu warto również podkreślić, że od 2005 roku w naszej ofercie są dostępne butelki szklane.

PP: Wspomniała Pani o opakowaniach szklanych wytwarzanych przez Grupę CANPACK. Szkło obok aluminium, to jeden z głównych materiałów wykorzystywanych w produkcji Państwa opakowań. Czym kierują się Państwo, wybierając surowce?

M.P.: CANPACK: Wiemy, jak ważne jest stosowanie najwyższej jakości, przyjaznych środowisku surowców. W naszej działalności skupiamy się przede wszystkim na tak zwanych materiałach permanentnych, które mogą być w nieskończoność przetwarzane i ponownie wykorzystywane. Właśnie dlatego, zarówno opakowania szklane, jak i te wytwarzane z aluminium są przyjazne dla środowiska. Dbamy też o to, by lakiery i farby wykorzystywane przez Grupę CANPACK były wytwarzane na bazie wody i charakteryzowały się najwyższą jakością. To czyni z naszej puszki napojowej produkt przyjazny środowisku. Zauważamy, że ta cecha jest coraz częściej niezwykle ważna również dla naszych klientów, którzy dzięki ekologicznym opakowaniom mogą osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku.

PP: Opakowanie także decyduje o atrakcyjności produktu. Jakie rozwiązania wprowadza CANPACK do swojej oferty, aby sprostać marketingowym wymaganiom klientów?

M.P.: CANPACK: Nasi klienci chcą się wyróżniać na tle konkurentów. Z technologicznego punktu widzenia niejednokrotnie jest to dla nas wyzwanie, gdyż często wiąże się z wprowadzeniem nowych rozmiarów, innowacyjnych kształtów czy litografii. Grupa CANPACK stara się wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom i spełniać potrzeby klientów. Przykładem może być wprowadzenie tak unikalnych produktów jak trójkątne butelki, czy też puszki na herbaty, słodycze i zupy o dedykowanych, często bardzo nietypowych kształtach. Istotnym elementem naszej działalności jest również poszukiwanie i oferowanie klientom nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie litografii. Wśród oferowanych przez CANPACK lakierów jest wiele takich, które pozwalają wyróżnić opakowanie spośród innych. Estetykę podnieść może także zastosowanie przetłoczenia. Chętnie podejmujemy się współpracy z naszymi klientami w zakresie wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Ciekawym przykładem takiej nietypowej realizacji jest współpraca z firmą Carlsberg przy produkcji puszek wykorzystywanych do wyprodukowania Snap Packa. To nowa koncepcja wielopaku piwa, w której pojedyncze puszki łączą się ze sobą przy pomocy kleju, a nie plastikowych pierścieni opakowaniowych, czy plastiku termokurczliwego. Co ważne, wykorzystany w produkcji klej nadaje się do recyklingu. Po stronie CANPACK współpraca wymagała dostosowania procesu i kontroli jakości do specyfikacji technicznej Snap Packa. Trzymamy kciuki za rynkowy sukces Snap Packa, który według Carlsberga może przynieść redukcję zużycia plastiku nawet o 76 proc.

 PP: Dziękuję za rozmowę-

Wśród puszek produkowanych przez firmę znajdują się również te przeznaczone do różnego rodzaju żywności.

 

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty