Kalendarium

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

15-17.03.2022 · ICE Europe, CCE International, Monachium

26-29.04.2022 · LABELEXPO, Bruksela

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

24-27.05.2022 · Plastpol, Kielce

Brand owner a druk cyfrowy na fali. Standy, opakowania, POS’y…

Personalizacja w postaci indywidualnych numerów seryjnych to nic innego jak funkcja druku zmiennych danych, która nie byłaby możliwa bez druku cyfrowego.

Wraz z nadejściem Świąt Bożego Narodzenia drukarnia Digit Pack zmieniła się na chwilę w Świętego Mikołaja i obdarowała swoich klientów świątecznymi gift boxami, które nie tylko przywołały ducha świąt, ale i zaprezentowały w praktyce możliwości druku cyfrowego. Różnorodność, wysoka jakość druku i realizacja krótkich serii to główne cechy tej technologii, na których opiera się produkcja w drukarni. Drukarnia Digit Pack specjalizuje się w cyfrowym zadruku arkuszy z tektury falistej na zlecenie, których dalszym przeznaczeniem jest szeroki asortyment produktów pochodnych, od opakowań, po rozwiązania marketingowe, takie jak np. POS’y czy standy. Jej założyciel Paweł Rogalka dostrzegł szereg możliwości druku cyfrowego w wersji single pass, która pozwala osiągnąć wysoką jakość drukowanych produktów przy wysokiej wydajności linii drukującej. Potwierdziła to nowa maszyna zainstalowana w drukarni - Nozomi C18000 firmy EFI, której potencjał druku tektury liczony jest w milionach metrów kwadratowych. Swoją ofertę Digit Pack kieruje do wszystkich producentów – przetwórców tektury falistej, szczególnie uwzględniając tych zajmujących się realizacją krótkich serii produktowych. Zaprezentowane na firmowych świątecznych gift boxach możliwości druku cyfrowego w zakresie personalizacji produktów dają sporą przewagę konkurencyjną w porównaniu do tradycyjnych technologii druku, stosowanych w branży opakowań. O druku cyfrowym i o tym, jak technologia ta wnosi wartość dodaną do produktów z tektury falistej rozmawiamy z Pawłem Rogalką, prezesem Digit Pack.

Gift boxy pozwoliły zaprezentować szereg możliwości druku cyfrowego, od produkcji krótkich serii, po wysoką jakość druku i różnorodną grafikę.

 

PACKAGING POLSKA: Wielokolorowy, precyzyjny i w doskonałej jakości druk cyfrowy realizowany bezpośrednio na tekturze falistej nie jest niczym nowym w branży…

Cóż nowego zatem wnosi firma Digit Pack ze swoją nową cyfrową drukarnią?

PAWEŁ ROGALKA: W pełni się zgadzam - cyfrowy zadruk arkuszy tektury falistej, które następnie przetwarzane są na opakowania czy np. standy to technologia znana. Znana również z tego, że do niedawna cechowała ją niska wydajność. Na maszynach dostępnych na rynku jeszcze kilka lat temu zadruk arkusza tektury w wysokiej rozdzielczości trwał od kilku do nawet kilkunastu minut… mówiąc kolokwialnie: „szału nie było!”. To, co się zmieniło w ostatnim czasie, to pojawiające się linie drukujące nowej generacji, przeznaczone do zadruku arkuszy w doskonałej jakości z wydajnością odpowiadającą średnio wydajnej linii produkcji opakowań. Druk jest wykonany w jednym przejściu arkusza przez drukarkę. Obrazowo: nasza nowa maszyna drukująca Nozomi C18000 firmy EFI, z którą niedawno wystartowaliśmy nasz profesjonalny biznes, ma potencjał zadruku ok. 1,5 miliona metrów kwadratowych tektury miesięcznie… mówimy zatem o skali przemysłowej, nie rzemieślniczej.

PP: To faktycznie całkiem imponujące wyniki. A do kogo skierowana jest Państwa oferta?

PR: Bezpośrednio, jako firma o wąskim profilu kierujemy naszą ofertę w stronę producentów elementów wystawienniczych, standów, POS’ów i opakowań. My tylko drukujemy, bez dalszego przerobu tektury. Pośrednio jednak nasz przekaz jest skierowany do właścicieli marek, a w zasadzie ich służb marketingowych. Stale i dynamicznie rosnący udział druku cyfrowego w produktach z tektury falistej nadaje nowy wymiar możliwościom budowania wizerunku marki, reklamy i przekazu np. na opakowaniach. Technologie analogowe (offset / flexo) przy całym swoim „uroku osobistym” mają jedną dysfunkcję - inercja procesowa w czasie i koszty, plus ograniczenia w narzędziach do druku. Zadruk cyfrowy uwalnia nas od narzędzi i w sposób niesamowity przyspiesza czas realizacji zamówienia. Dotyczy to w równym stopniu produkcji nowego motywu grafiki, jak również dokonywania częstych i dynamicznych zmian w grafice już funkcjonującej. Mówimy o szerokich możliwościach kastomizacji i personalizacji w produktach z tektury falistej. POS’y czy opakowania produkowane na jednym zestawie narzędzi wykrawających (a więc kształt i konstrukcja opakowania jest stała), mogą mieć ogromną ilość różnych wariantów szaty graficznej bez konieczności produkcji narzędzi drukarskich pod każdą z nich. Dobrym przykładem może być tutaj grafika naszego autorstwa dla przykładowego POS (widoczna na zdjęciu). Przyjmijmy założenie, że producent tego kremu chce wzmocnić swój wizerunek, jak również zwiększyć sprzedaż dzięki akcji o charakterze lokalnym… Mamy więc sytuację, w której producent POS, korzystając z jednego zestawu wykrojników ma możliwość dostarczenia Brand Owner’owi w formie takiego POS doskonałego rozwiązania wspierającego sprzedaż i budowanie marki. Rozwiązania, które ze względu na rozdrobnienie motywu graficznego związanego z lokalnym charakterem akcji dla „globalnej” marki byłby zbyt kosztowny do realizacji z nadrukiem analogowym.

PP: Jak Pana zdaniem, dla tektury falistej, można w sposób prosty odnieść druk cyfrowy do flexo czy offsetu?

PR: Druk cyfrowy w zasadzie potrafi być alternatywą dla obu tych technik pod względem jakości wykonania. Alternatywa oznacza często 1:1, czasem jakość jest wyższa, czasami nie… Cała zabawa polega na tym, żeby wykorzystać możliwości, jakie druk cyfrowy w sobie kryje. Nie chodzi o to, żeby projekty i grafiki, które doskonale się sprawdzają w zadruku analogowym, dzięki któremu wszyscy uczestnicy projektu są zadowoleni z jakości i efektów - żeby te projekty na siłę przenosić do cyfry. Druk cyfrowy to doskonała jakość druku, ale prawdziwy róg obfitości w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych uzyskamy jeśli od samego początku - tak samą grafikę jak i możliwość jej częstych zmian i modyfikacji - uwzględnimy w naszym projekcie. Innymi słowy - jeśli brand owner ma pomysły na krótkie, niepowtarzalne serie motywów graficznych, gdzie duża dynamika ich zmian ma wnieść wartość dodaną w kampanii reklamowej czy budowaniu pozytywnych relacji z klientem (tzw. customer experience), rozwiązania cyfrowe w zadruku są jedyną opcją osiągnięcia celu. My z naszą ofertą wpisujemy się właśnie w ten nowy trend w tekturze falistej i produktach pochodnych. Nie zależy nam na konwersji projektów drukowanych z sukcesem w technikach analogowych. Nowe spojrzenie na możliwości druku cyfrowego i ich pełne wykorzystanie w praktyce w tekturze falistej to elementy, z którymi wiążemy rozwój naszej firmy i widzimy w tym również najlepszy kierunek rozwoju przedsiębiorstw naszej branży.

Z pozoru skromne opakowanie kryło w sobie cały zestaw opakowań jednostkowych, z których każde posiadało swój własny numer seryjny.

PP: Intrygujący i wzbudzający sporo pozytywnych emocji jest Państwa świąteczny gift box… Może kilka słów o tym?

PR: Każdy lubi otrzymywać prezenty, prawda? Nawet, jeśli nie są to upominki od bliskich, a od firmy współpracującej z nami, to świąteczny prezent zawsze sprawi przyjemność. Rozsyłając nasze gift box’y przed świętami do aktualnych i mam nadzieję przyszłych partnerów, chcieliśmy pokazać całe spektrum możliwości druku cyfrowego. Mamy tu wszystkie elementy: krótka seria, doskonała jakość nadruku, bogata i różnorodna grafika, fajne pomysły na wzbudzenie uśmiechu sympatii obdarowanego w chwili rozpakowania… Realizacja tego projektu w takim wykonaniu graficznym w technologiach analogowych byłaby zbyt kosztowna dla ilości, którą przygotowaliśmy (ok. 200 szt). Byłby to przerost formy nad treścią, po prostu. Rzecz, na którą warto zwrócić uwagę to personalizacja, jaką zastosowaliśmy dla opakowań jednostkowych - każdy z kartoników w całej serii (200 zestawów x 6 opakowań jednostkowych = 1200 szt) miał swój indywidualny numer seryjny – mamy możliwość wykorzystania do druku funkcji zmiennych danych, tzw. variable data base printing; my nadaliśmy unikalny numer każdemu z kartoników jednostkowych, ale to mogłyby być np. nazwiska osób, dla których opakowanie byłoby przeznaczone. Smaczku dodaje w tym projekcie również to, że produkcja wszystkich elementów tekturowych została wykonana „cyfrowo”, na ploterze tnącym firmy produkującej opakowania, tj. bez narzędzi jakimi są wykrojniki… Ale, to już zupełnie inne zagadnienie, tj. cyfrowe przetwarzanie tektury na produkty pochodne.

PP: Bardzo dziękujemy za poświęcony czas i życzymy samych sukcesów!

PR: Ja również bardzo dziękuję!

Firma Digit Pack wykorzystuje możliwości druku cyfrowego nie tylko do tworzenia opakowań, ale i niepowtarzalnych POS’ów do lokalnych kampanii reklamowych.

Komentarz miesiąca

Moc Prawdziwej Przyjaźni

Przyjaźń to coś czego nie nauczą Cię w szkole, a jeśli sam nie nauczyłeś się czym jest przyjaźń, to niczego się nie nauczyłeś.

 

Przyjaźń to najpiękniejsza rzecz, jaką człowiek może zaproponować drugiemu człowiekowi bezinteresownie. Przyjaciel to osoba, z którą możemy być szczerzy. Przy nim możemy też myśleć głośno. Jeden lojalny przyjaciel jest warto dziesięciu tysięcy krewnych. Suzanne Degges-White, przewodnicząca Wydziału Doradztwa....

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty