Interaktywne opakowania

Opis osoby

BillerudKorsnäs, szwedzki producent papieru, wspólnie z Bergh’s School of Communication ze Sztokholmu organizuje konkurs PackChallenge, którego celem jest pobudzanie kreatywności studentów oraz zwiększenie zainteresowania opakowaniami zarówno wśród przyszłych projektantów, jak i kierowników firm. W tym roku uczestnicy rywalizacji mieli za zadanie zaproponować sposób, w jaki przedsiębiorstwo Arla Foods mogłoby dotrzeć do młodych konsumentów i zaangażować ich poprzez opakowanie spełniające rolę interaktywnej platformy cyfrowej. Zwycięski projekt, autorstwa Danieli Röstlund i Sukena Tran, bazował na umieszczeniu na opakowaniach kodów QR, które dawały odbiorcom dostęp do platformy cyfrowej, pozwalającej na dzielenie się swoimi doświadczeniami odnośnie zdrowych nawyków związanych z jedzeniem śniadania. Wyniki tegorocznej edycji konkursu pokazują, że opakowania mogą przyczynić się do zrównoważonego rozwoju nie tylko ze względu na zastosowany rodzaj materiału, ale również poprzez wywieranie bezpośredniego wpływu na zachowania i zwyczaje konsumentów.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty