Interaktywne opakowania

Opis osoby

BillerudKorsnäs, szwedzki producent papieru, wspólnie z Bergh’s School of Communication ze Sztokholmu organizuje konkurs PackChallenge, którego celem jest pobudzanie kreatywności studentów oraz zwiększenie zainteresowania opakowaniami zarówno wśród przyszłych projektantów, jak i kierowników firm. W tym roku uczestnicy rywalizacji mieli za zadanie zaproponować sposób, w jaki przedsiębiorstwo Arla Foods mogłoby dotrzeć do młodych konsumentów i zaangażować ich poprzez opakowanie spełniające rolę interaktywnej platformy cyfrowej. Zwycięski projekt, autorstwa Danieli Röstlund i Sukena Tran, bazował na umieszczeniu na opakowaniach kodów QR, które dawały odbiorcom dostęp do platformy cyfrowej, pozwalającej na dzielenie się swoimi doświadczeniami odnośnie zdrowych nawyków związanych z jedzeniem śniadania. Wyniki tegorocznej edycji konkursu pokazują, że opakowania mogą przyczynić się do zrównoważonego rozwoju nie tylko ze względu na zastosowany rodzaj materiału, ale również poprzez wywieranie bezpośredniego wpływu na zachowania i zwyczaje konsumentów.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niezastąpione szkło!

Czy możemy sobie wyobrazić wodę toaletową w opakowaniu PET, piwo w kartoniku, wino lub alkohole wysokoprocentowe w puszce? Stanowczo NIE! Byłoby to swojego rodzaju gwałtem na tych wyrobach. Co prawda ekskluzywne perfumy zapakowane są z reguły dodatkowo w elegancki kartonik, ale sam produkt jest zawsze w szklanym „majstersztyku”. Eleganckimi perfumami, podobnie jak i szlachetnymi trunkami napełniane są wyłącznie szklane butelki. Kiedy przyjrzymy im się bliżej, zauważymy, że niejednokrotnie zdobią je wymyślne wzory.

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty