Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Życie bez opakowań? Niemożliwe!

Wszyscy dobrze wiemy, że opakowanie odgrywa w naszym życiu bardzo ważną rolę. Ważną to wręcz mało powiedziane. Bez opakowań nie możemy sobie wyobrazić naszego życia. Jak kupilibyśmy codzienne produkty, gdyby nie były one zapakowane? Gdyby nie było opakowań, zniknęłyby wszystkie sklepy samoobsługowe, a nasza cywilizacja powróciłaby do pierwotnego stanu. Powrót do korzeni nie jest jednak możliwy, ponieważ rozwój gospodarczy powoduje coraz większą automatyzację i usprawnienie naszego życia, co wręcz napędza rozwój opakowań. Człowiek natomiast jest istotą bardzo wygodną i cały czas próbuje usprawnić swoje życie, dlatego trudno byłoby mu powrócić „do korzeni”.

Jedno jest pewne. W obliczu wzrastającej liczby opakowań na świecie, cała nasza cywilizacja powinna sobie uświadomić i zrozumieć zagadnienie ich recyklingu oraz to, dlaczego ten temat jest dla nas wszystkich, bez wyjątku, bardzo ważny. Wówczas moglibyśmy mieć idealny Świat. Minimalizacja odpadów i zanieczyszczeń z pewnością uratowałaby nas od zagłady.

Z drugiej strony należy powiedzieć, że przedsiębiorstwa dokładają coraz więcej starań, aby ich opakowania były biodegradowalne. Starają się również edukować społeczeństwo w tym kierunku. Mając taki argument „w ręku”, firmy mogą skoncentrować się na coraz to bardziej wyrafinowanym wzornictwie, co można odczuć patrząc na półki sklepowe. Przypomina to wręcz walkę designerów o klienta. Szeroka gama produktów w wysublimowanych opakowaniach nie jest w obecnych czasach rzadkością. W niektórych przypadkach nie wiadomo wręcz, na którym opakowaniu najpierw „zawiesić oko”. W czasach, kiedy pęd życia i notoryczny brak czasu nie pozwala na zbyt długie zastanawianie się w sklepie, w większości przypadków to właśnie opakowanie sprzedaje produkt. Szczególnie widoczne jest to w przypadku opakowań kosmetyków. Piękne szklane flakony to prawdziwa gra wyrafinowanych projektantów. Ale widać to również w sektorze food, który stanowi więcej niż 60 proc. rynku opakowań na świecie. Obserwujemy walkę opakowań o klienta.

 

Niezastąpione szkło!

W niektórych sektorach rynku szkło jest materiałem niezastąpionym. Przykładowo: czy możemy sobie wyobrazić wodę toaletową w woreczku z tworzywa sztucznego bądź w butelce PET. Stanowczo NIE! Byłoby to swego rodzaju gwałtem na tych przepięknych, luksusowych wyrobach, przysłowiowych dziełach sztuki. Co prawda ekskluzywne perfumy zapakowane są z reguły również w elegancki kartonik, ale sam produkt w 99 proc. kojarzy się ze szklanym flakonikiem. Perfumy, podobnie jak i szlachetne trunki, występują wyłącznie w szklanych butelkach. Kiedy bliżej się im przyjrzymy, zauważymy, że niejednokrotnie zdobią je wymyślne wzory. Szkło jest więc w niektórych przypadkach niezastąpionym materiałem, co prawda kruchym, ale prezentującym się wyśmienicie i dającym poczucie połączenia produktu z tradycjami.

Jaka będzie przyszłość szklanej butelki? Zobaczymy…

 

Zapraszamy do lektury.

 

Izabela E. Kwiatkowska

Wydawca

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty