Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Prognoza koloru

Generalnie obserwuje się wyraźną ekspansję koloru w branży opakowaniowej. Coraz większe znaczenie zyskuje subtelna harmonia kolorów, kształtów, materialności, wrażeń dotykowych czy faktury powierzchni. Obchodzenie się z kolorami, kształtami i materiałami nabiera charakteru coraz bardziej eksperymentalnego, m. in. poprzez sięganie do motywów historycznych. Kolory mieszane są chętniej stosowane niż barwy czyste, kolory jednolite z kolei wiodą prym przed barwami metalicznymi. Nie tylko w opakowaniach stosowane są przede wszystkim barwy świeże i jasne z udziałem bieli i kolory o wysokim nasyceniu. Oprócz bieli i kombinacji z bielą świeży, sportowy styl zapewnić mają ciepłe barwy, takie jak różowa, morelowa, czerwona, pomarańczowa i żółta oraz odcienie chłodniejsze, na przykład turkusowy i morski. Jednolite tła: kremowe, złamana biel czy srebrny metalik stanowią sportową inscenizację bieli. Dążenie do barwności widoczne jest w odkrywaniu odcieni pozornie „niekolorowych”. Neutralna czerń i szarość oprócz swoich czystych form jest uzupełniana niuansami niebieskiego, brązowego i czerwonego.

 

Niezadrukowane=anonimowe

Oprócz szlachetnych efektów eloksalowych na topie są kombinacje z wysokim połyskiem, matowe, supermatowe oraz oryginalne faktury powierzchni. Po okresie względnie mało kolorowym, zdominowanym przez kolor srebrny, który królował jeszcze kilka lat temu, możemy ponownie cieszyć się z większej emocjonalności wyrażanej przez żywe barwy, bardziej swobodnego obchodzenia się z konwencjami społecznymi oraz poważnej rewizji tradycyjnych wartości, również w opakowaniach.

Za wszystkimi trendami w produkcji opakowań musi podążyć również producent opakowań, maszyn na których są one zadrukowywane, dostawca farb do druku oraz właściciel marki. Drukarnie opakowań grają w tym procesie niebagatelną rolę, z której niewielu sobie zdaje sprawę. Albowiem opakowanie niezadrukowane jest anonimowe… zaś dopiero opakowanie zadrukowane przekazuje treść konsumentowi. Tak więc nic dziwnego w tym, że niektóre koncerny przykładają bardzo duża wagę właśnie do tego etapu procesu produkcji opakowań, jakim jest druk.

 

 

Izabela E. Kwiatkowska

Wydawca

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty