Niezastąpione szkło!

Czy możemy sobie wyobrazić wodę toaletową w opakowaniu PET, piwo w kartoniku, wino lub alkohole wysokoprocentowe w puszce? Stanowczo NIE! Byłoby to swojego rodzaju gwałtem na tych wyrobach. Co prawda ekskluzywne perfumy zapakowane są z reguły dodatkowo w elegancki kartonik, ale sam produkt jest zawsze w szklanym „majstersztyku”. Eleganckimi perfumami, podobnie jak i szlachetnymi trunkami napełniane są wyłącznie szklane butelki. Kiedy przyjrzymy im się bliżej, zauważymy, że niejednokrotnie zdobią je wymyślne wzory.

Szkło jest w niektórych przypadkach niezastąpionym materiałem. Prezentuje się wyśmienicie i, co więcej, daje poczucie swego rodzaju produktu z tradycjami.

Ale jaka będzie przyszłość szklanej butelki? Zobaczymy. Albowiem tworzywa sztuczne i producenci puszek aluminiowych drepczą po piętach producentom szkła.

 

Piwo w woreczku z tworzywa sztucznego?

Czy możecie sobie, Drodzy Czytelnicy, wyobrazić piwo w innym opakowaniu, niż szklane lub aluminiowe? Piwo w kartoniku przypominającym ten na mleko lub piwo w hermetycznej folii z tworzywa sztucznego jest po prostu niewyobrażalne! Pewne opakowania przylgnęły do określonych grup produktów. Mało tego, konsumenci bardzo się do nich przyzwyczaili i nie chcą sięgać po produkty w innym opakowaniu, niż to, co zwykle. Niektórych produktów nie można zapakować w innego typu opakowanie. Piwo jest bardzo dobrym tego przykładem. Szklana butelka stanowi oczywiście klasyczne opakowanie alkoholi wysoko i niskoprocentowych. Mało tego, niektóre rodzaje piwa podaje się bez szklanki bo tradycyjnie pije się je prosto z butelki. Ale aluminiowa puszka, od momentu wprowadzenia jej na rynek jako opakowanie do piwa, stała się prawdziwym hitem! Różne sposoby nadruku na aluminium dodatkowo podwyższają walory produktu. Ale nie tylko piwo pakowane jest w puszki. Również producenci napojów, głównie gazowanych, ale nie tylko, podpatrzyli możliwość zapakowania swoich produktów w ten sposób. Ciekawą formę przybierają tzw. „energy drinks”, które w opakowaniu aluminiowym przypominają produkty wysokoprocentowe.

 

Czy szkło, tworzywo sztuczne lub aluminiowa puszka zagości w Waszym koszyku zakupowym, decydujecie nadal Wy, Drodzy Czytelnicy i Konsumenci!

 

Zapraszam do lektury niniejszego wydania!

Izabela E. Kwiatkowska

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Gra wyrafinowanych pomysłów...

Przedsiębiorstwa dokładają bardzo wielu starań, aby ich opakowania były piękne i kuszące. Bardzo dużo czasu poświęcają coraz to wymyślniejszemu wzornictwu, które można zauważyć na półkach sklepowych. Marketing produktowy przypomina wręcz wojnę projektantów. Las produktów w wysublimowanych opakowaniach na półkach sklepowych nie jest w obecnych czasach rzadkością. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty