Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Luksus opakowań - „obfita urodzajność”

Luksus jest nie tylko wszechobecny w życiu, ale również w produkcji opakowań. Latanie samolotem nie jest już luksusem... a tłoczenie folią, efekty metaliczne, druk pigmentami perłowymi itp. nawet najbardziej tanich opakowań masowych i z sektora FMCG jest wszechobecne. Maszyny do druku z liczbą zespołów drukujących dochodzącą do 15 i najbardziej wyrafinowanymi urządzeniami do uszlachetniania opakowań, nie są już dziś rzadkością. Luksus ma jednak swoje przeobrażenia z bogatego luksusu, poprzez zredukowany aż do skromnego.

 

Luksus – przeobrażenia

Jeszcze niespełna dziesięć lat temu nastała „epoka srebrna”. 42% wszystkich dopuszczonych do użytku samochodów pomalowanych było na kolor srebrny. Dla porównania w  2001 roku - 21%  a w 2002 - 37% miało taki kolor. W dalszych latach kolory metaliczne zastępowane były stopniowo przez coraz bardziej delikatne, mniej intensywne efekty. Podobnie działo się na rynku telekomunikacyjnym; łączny rynek telefonów komórkowych został zdominowany przez kolor srebrny. Prawie 70% wszystkich „komórek” na rynku było srebrnych. Także na rynku opakowań coraz bardziej modny stał się kolor srebrny. Obserwowaliśmy metamorfozy opakowań począwszy od srebrnych efektów wyrazistych poprzez subtelne, od ciemnych tonacji srebra do bardzo jasnych, sprawiających wrażenie prawie przezroczystych odcieni srebrno-białych. Obecnie prawie wszystkie androidy na świecie są czarne a iphone białe zaś większość eleganckich aut jeżdżących po ulicach i ekskluzywnych marek samochodów jest czarnych. Tak oto zmienia się świat wraz z nim nasze upodobania…

 

Luksus w stylu „pop-trash”

Po długich latach „srebrnej szarości” również w produkcji opakowań stopniowo nastąpił przesyt tą barwą. Designerzy zaczęli koncentrować się na bieli, która jest kolorem akcentującym lub występującym w kombinacjach z innymi. Subtelne a mimo to efektowne srebro zaczyna już uchodzić za barwę „nie na czasie”. „Klasyczny” luksus reprezentujący prawdziwą materialność, trwałe wartości i subtelną prostotę ponownie zmienia swoją twarz. W reakcji na ten luksus na najwyższym poziomie cenowym, powstaje nowy nurt w opozycji do niego z jaskrawymi, pop-artowymi akcentami barwnymi i niekonwencjonalnymi kombinacjami kolorystycznymi, „cytatami” stylowymi z ubiegłych epok, styl odgraniczający się od poprzedniego poprzez świadome ironizowanie i drwienie z języka znaków „klasycznego” luksusu. Przemycanie do tego pozornie nienagannego, szlachetnego świata luksusu eklektycznej sztuczności, eksperymentu, elementów nie dokończonych lub niedopracowanych oraz ryzykowanie ironicznego spaceru na granicy pomiędzy nobliwością i przeładowaniem, kiczem i bezguściem, śmieciem i fetyszem wydaje się stanowić charakterystykę tego nurtu. Podobne wariacje obserwujemy także w opakowaniach co też ma bardzo wyraźne odwzorowanie w zgłaszanych pracach do ART OF PACKAGING. Popatrzcie Drodzy Czytelnicy na kolejnych stronicach niniejszego wydania oraz podziwiajcie zwycięzców tegorocznych oskarów opakowaniowych, które właśnie zostały rozdane!

 

Izabela E. Kwiatkowska

Wydawca

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty