Adres strony:  http://packaging-polska.pl/pg/pl/komentarze/gra_wyrafinowanych_pomyslow.html

Gra wyrafinowanych pomysłów...

Przedsiębiorstwa dokładają bardzo wielu starań, aby ich opakowania były piękne i kuszące. Bardzo dużo czasu poświęcają coraz to wymyślniejszemu wzornictwu, które można zauważyć na półkach sklepowych. Marketing produktowy przypomina wręcz wojnę projektantów. Las produktów w wysublimowanych opakowaniach na półkach sklepowych nie jest w obecnych czasach rzadkością. W niektórych przypadkach nie wiadomo wręcz, na którym opakowaniu najpierw „zawiesić oko”. Bardzo widoczne jest to w przypadku opakowań kosmetyków, a w szczególności perfum. Piękne szklane flakony to prawdziwa gra wyrafinowanych projektantów.

 

Jak zapakować kosmetyk?

Na to pytanie próbują sobie odpowiedzieć nie tylko producenci kosmetyków, ale również studia projektowe. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ opakowania w przemyśle kosmetycznym obowiązują zupełnie inne zasady, niż na przykład w branży spożywczej lub farmaceutycznej. Pojawia się w tym obszarze wiele ograniczeń ze względu na zapakowywany produkt, do którego muszą zastosować się nie tylko producenci kosmetyków, ale i studia projektowe. Opakowanie musi być bezpieczne i winno odpowiednio chronić produkt w nim zawarty. Z drugiej strony opakowanie kosmetyczne, oprócz solidności wykonania, powinno cechować bardzo estetyczne wzornictwo. Kosmetyk, oprócz dobrej jakości samego produktu, musi dawać poczucie ekskluzywności i luksusu. O ile to pierwsze producent może zaoferować klientowi w postaci solidnego wykonania, bazując na najlepszych składnikach do produkcji kosmetyku, o tyle drugi aspekt może spełnić tylko poprzez opakowanie. Dlatego kolejny raz dochodzi do głosu design... Natomiast projektowanie opakowań kosmetyków wymaga bardzo szerokiej wiedzy, nie tylko z zakresu  znajomości programów do projektowania, ale również z zakresu grafiki, marketingu, a przede wszystkim znajomości rynku i produktów konkurencyjnych.

Najważniejszym wnioskiem, jaki udało się wysunąć różnym grupom badawczym jest stwierdzenie, że podczas podejmowania decyzji dotyczącej zakupu produktów kosmetycznych, opakowanie, obok ceny, spełnia bardzo ważną rolę. Aż 63 proc. ankietowanych twierdzi, że opakowanie wywiera na nich większy wpływ niż reklama oraz stanowi bardzo ważny sygnał podczas decyzji zakupu.

Również w niniejszym wydaniu przygotowaliśmy relację dotyczącą opakowań kosmetyków. Tuba, kartonik czy może szkło będzie najbardziej odpowiednim materiałem na Wasze opakowanie? Drodzy Czytelnicy, zapraszamy na kolejne strony niniejszego wydania, a z pewnością zaczerpniecie z nich wiele pomysłów.    

 

Zapraszam do lektury!

 

Izabela E. Kwiatkowska

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino