Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Dekalog opakowaniowy c.d... Jak zrobić to lepiej!

 Miłość od pierwszego wejrzenia. To jest to!

Do ważnych projektów opakowaniowych należy, podobnie zresztą jak w życiu, skrupulatnie się przygotować tak, aby efekt końcowy zachwycał! Każdy projekt winien być wyzwaniem i stanowić unikatowy projekt. Należy stworzyć coś z efektem „wow” tak aby powstało dzieło niepowtarzalne, które zachwyci od pierwszego wejrzenia. Coś na wzór miłości od pierwszego wejrzenia…

 

Wnętrze odbiciem wyglądu zewnętrznego

Ładne, kolorowe, dobrze wykonane, przyciągające opakowanie. To jest to! Bo to właśnie opakowanie sprzedaje produkt! Ale niestety, opakowanie nie zawsze koresponduje z zawartością. Bardzo często pozory mylą. Wówczas jesteśmy bardzo rozczarowani. Mimo pięknego i eleganckiego opakowania już więcej tego produktu nie kupimy. Pozostaje niesmak… Hołdujmy zatem zasadzie dopasowania treści do opakowania, wówczas zachowamy niezbędny balans w całości naszych działań. That`s life!

 

Kolory kluczem do sukcesu

Życie nie było, nie jest i nigdy będzie nudne. Ono tętni kolorami. To energia słoneczna powoduje, że życie jest kolorowe. Kolory ze swoja symboliką mają niebagatelny wpływ na nasze życie i na to jak inni nas postrzegają. Działają na ludzką podświadomość. Producenci i projektanci opakowań winni przekuć to na sukces rynkowy.

Projektując opakowania, nie wybierajmy autodestrukcyjnej nudy, tak jakbyśmy zgasili światło. Wówczas można zabłądzić jak dziecko we mgle. Zapalmy światło, a zobaczymy opakowania w kolorach!

 

Cichy sprzedawca

Opakowanie to przecież cichy sprzedawca! Musi działać jak 10-sekundowy spot reklamowy: wpaść w oko, zachwycić i przekonać do zakupu. Opakowanie jest jak ser w pułapce na myszy, albowiem w decyzji o zakupie liczy się pierwsze wrażenie, a nie wartość. Tak więc to, co prezentuje sobą opakowanie, przesądza o zakupie. W opakowaniu nawet to jest ważne, że nie otrzymasz czekolady w formie tabliczki, lecz w formie serca.

 

Grupa docelowa

Projekty opakowań nie powstają w zamknięciu, ale na ulicy czy w lokalnej scenerii. Dlatego trzeba skorelować produkt z grupą docelową. Powinniśmy znać ludzi, dla których jest on przeznaczony. Musimy wziąć pod uwagę ich filozofię, styl życia i system wartości. Również poziom dochodów gra wielką rolę. To jest bardzo ważne, albowiem dobrze zaprojektowane opakowanie wywołuje od razu skojarzenia „to jest dla mnie”.

 

Indywidualne podejście – myśl globalnie, działaj lokalnie

Zindywidualizowanie marek i ich opakowań jest obecnie bardzo ważnym celem marketingu. Dla wielu firm oznacza to powrót do decentralizacji i regionalnych wzorów. Unifikacja opakowań pozwala zaoszczędzić pieniądze, ale często jest przyczyną powstania mainstreamu. Decydującym czynnikiem są upodobania konsumentów, które ulegają jednak szybkim zmianom. Bądź czujny. Dopasuj się. Just in time! Just on place!

 

Izabela E. Kwiatkowska

Wydawca

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty