What we do is HQ. Otwarcie nowej siedziby Edelmann Poland.

data publikacji: czerwiec 2011

Dominika Pupkowska

 

Wyszukana muzyka, czerwony dywan, multimedialna prezentacja, zwiedzanie hali produkcyjnej, upominki dla gości, luksusowy hotel, występ gwiazdy, pyszne jedzenie – z taką fetą świętuje się w dzisiejszych czasach otwarcie nowej siedziby firmy. W szczególności jeśli jest ona obietnicą nowych możliwości produkcyjnych i rozwoju.

 

Słoneczne, spokojne, czwartkowe południe w podwarszawskim Pruszkowie. Nic nie wskazuje na to, że mogłoby wydarzyć się tu coś wyjątkowego. Kiedykolwiek. Jednak wjeżdżając na teren Millennium Logistic Parks (MLP) zauważam wzmożony ruch. Samochody wjeżdżają, wyjeżdżają, wszyscy śpiesznie biegają. Przy nowej siedzibie firmy Edelmann Poland, zajmującej ponad 7000 m², gromadzą się ludzie. W powietrzu czuć adrenalinę, a uśmiechy zgromadzonych zapowiadają udany dzień. Podczas rejestracji zaproszonych gości na Grand Opening Edelmann Poland każdy dostaje identyfikator; teraz już nikt nie jest anonimowy. Widzę: klientów, dostawców, zarząd Edelmann Group, dziennikarzy. Powitaniu towarzyszy subtelna gitarowa muzyka wykonywana na żywo oraz wykwintny poczęstunek.

Punktualnie o 14.00 Dyrektor Zarządzający Marek Roszak oficjalnie wita gości i zaprasza do przejścia z części biurowej na halę produkcyjną, ku ogólnemu zaskoczeniu droga prowadzi po czerwonym, długim dywanie. Na środku zakładu, w otoczeniu kilkudziesięciu ciężkich maszyn, znajduje się scena. To na niej następuje uroczyste otwarcie fabryki. „Dzięki przeprowadzce do Millennium Logistic Parks w Pruszkowie nasza dziesięcioletnia działalność wkracza w nową erę. Obecnie firma należy do dziesięciu największych producentów opakowań z tektury, zatrudniamy 160 pracowników, a w ubiegłym roku osiągnęliśmy obrót rzędu 40 mln zł. Edelmann Poland produkuje 245 mln kartoników i 155 mln ulotek rocznie, a produkty dostarczane są do 16 odbiorców międzynarodowych i 27 krajowych. Ponad połowa naszych klientów należy do branży farmaceutycznej, pozostali do sektora kosmetycznego” – rozpoczął swoje przemówienie w imieniu całego managmentu Prezes Zarządu Edelmann Group, Dierk Schröder. Zakład w Pruszkowie to jedyny zakład Edelmann Group, który produkuje zarówno ulotki, jak i kartoniki. Inwestycja w nową fabrykę wyniosła 4 mln euro. Tylko w I kwartale br. polski oddział firmy osiągnął wzrost 18 proc. Edelmann Poland posiada certyfikat ISO 9001 oraz ISO 14001. Gdy głos zabrał Marek Roszak podziękowaniom nie było końca, w szczególności doceniono trud i zaangażowanie w całe przedsięwzięcie Dyrektora Produkcji Miłosza Glasera oraz Michała Stanke, za wyrozumiałość podziękowano wszystkim klientom, za zaufanie zaś zarządowi Edelmann Group. Ceremonia otwarcia tłumaczona była na język angielski, podkreślając tym samym międzynarodowy charakter firmy. Marek Roszak swoje przemówienie kończy słowami: „Globalizacja stuka natarczywie do drzwi polskich firm i my jako grupa Edelmann jesteśmy do niej bardzo dobrze przygotowani, proszę pamiętajcie o tym”. Następnie zaprasza gości do obejrzenia multimedialnej prezentacji opisującej w humorystyczny sposób powstawanie hali produkcyjnej. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonują: Petra Lange, która należy do rodziny posiadającej od czterech pokoleń wszystkie udziały w Edelmann Group, Dierk Schröder i Marek Roszak.

Podczas zwiedzania fabryki gości podzielono na trzy grupy. Przewodnicy zachwalali innowacyjność zastosowanych w hali rozwiązań, by motto firmy „what we do is HQ” było zauważalne na każdym metrze kwadratowym zakładu. Instalacje nawilżania powietrza zapewniają odpowiednią wilgotność, gdyż tektura jest surowcem, który pracuje i tym samym wymaga zapewnienia ściśle określonych warunków przechowywania. W pokoju podglądu produkcji niczym w Big Brother – nic się nie ukryje; na monitorach można podglądać pracę poszczególnych maszyn. Następnie mieszalnia farb i duma zakładu: nowoczesna naświetlarka – Heidelberg Suprasetter. Również w magazynie surowców wszystko jest pod kontrolą, by nie dopuścić do sytuacji, że zabraknie materiałów. Hala produkcyjna podzielona jest na trzy strefy: drukowania, wycinania i składania, klejenia i pakowania. Moją uwagę przykuły ogromne okna wychodzące na zielony park, dające światło dzienne i zapewne wprowadzające pracowników w dobry nastrój. Nowy zakład Edelmann Poland wyposażony jest w nowoczesne zaplecze socjalne, gdzie każdy pracownik ma swoją szafkę, odzież ochronną, a po pracy może się odświeżyć. Wspólna stołówka integruje pracowników, a specjalna śluza pracownicza pozwala zapewniać najwyższe standardy higieny przed wejściem na teren produkcyjny. Na tak zwanej antresoli, z której rozpościera się widok na całą halę produkcyjną, mieszczą się pokoje m.in. specjalistów od: badania jakości, planowania, BHP, jak również gabinet lekarza. Wrażenie na zwiedzających zrobił ogromny magazyn, w którym przechowywane są gotowe do wysyłki opakowania na dziesięciu poziomach paletyzacji. Manager Sprzedaży Rafał Zarychta zapewnił klientów, że każde ich zamówienie jest dokładnie oznakowane, by zapobiec pomyłkom. Nowoczesny zakład nie mógł sobie pozwolić na pominięcie kwestii ochrony środowiska, gdzie ekologiczność procesu produkcji zapewniają umieszczone na całej hali specjalne tunele prowadzące odpady do prasokontenera.

Po zakończeniu zwiedzania zaproszeni goście pojechali do Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim, by chwilę odpocząć przed uroczystą kolacją. To tu tak naprawdę rozpoczęło się prawdziwe świętowanie z polską gościnnością. Widowiskowy Ceremoniał Mazurkas, czyli wnoszenie poszczególnych posiłków na salę bankietową przez kelnerów, którzy niczym w choreograficznym układzie tanecznym podają jedzenie, zachwycił gości. Niespodzianką wieczoru był występ zwycięzcy „Mam Talent” Marcina Wyrostka, który rozgrzał zgromadzonych swoją grą na akordeonie. Jak na prawdziwie polską imprezę przystało goście jedli, rozmawiali (nie tylko o biznesie) i w rytmie swingowo-jazzowym tańczyli do białego rana.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty