Adres strony:  http://packaging-polska.pl/pg/pl/content/wydarzenia/segregakcja_z_biedronka.html

SegregAkcja z Biedronką

Oznaczenia na opakowaniach marek własnych mają pomóc klientom w segregacji odpadów.

Sieć sklepów Biedronka wprowadza specjalne oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych, aby zachęcić i ułatwić klientom segregację odpadów. Opakowania są opatrzone prostymi ikonami, informującymi o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy.

Proces umieszczania kolorowych oznaczeń na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się już w maju 2020 roku od opakowania Chipsów marki Top. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia. Dzięki piktogramom, klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Co więcej, gdy poszczególne jego części składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.

Aby uzmysłowić sobie, jak dużą zmianę może przynieść to rozwiązanie, Biedronka przywołuje przykład jogurtów FruVita. Miesięcznie do sklepów trafia ich ponad 810 tysięcy w każdym ze smaków. Łączna waga opakowań każdego z nich to ponad 11 kilogramów. Gdyby każdy z konsumentów zastosował odpowiednią segregację opakowania tego produktu, umożliwiłoby to odzyskanie aż 9 kilogramów materiałów.

„Odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów. Dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci” - dodaje Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino