Poszukiwani, poszukiwane. Relacja z targów easy fairs Packaging Innovations 2014

 Na początku kwietnia Warszawa po raz kolejny zamieniła się w stolicę opakowań, w związku z szóstą edycją targów easy fairs Packaging Innovations. Tak jak liczba sześć posiada wiele znaczeń w numerologii – z jednej strony partnerstwo, kompromis, szczerość i niezawodność, a z drugiej niepełność, proces tworzenia – tak istnieje wiele opinii na temat „nowych” targów. Postanowiliśmy sprawdzić co targi dają zwiedzającym, i czy zasługują na „szóstkę”.

 

„Poszukiwałam nowych wzorów opakowań dla chemii gospodarczej i znalazłam interesujące opakowanie na stoisku firmy Suwary. Poszukiwałam przedsiębiorstwa zajmującego się konfekcją produktów w saszetki – nawiązałam współpracę z firmą Flexpress. Poszukiwałam producentów nakrętek do opakowań: znałam już wcześniej firmę Bericap, ale nie mieliśmy kontaktu personalnego – udało się i już współpracujemy. Poszukiwałam także pompek dozujących do kanistrów 5-litrowych i rozmawiałam z przedstawicielami firmy Arexim Packaging” – podsumowała Sylwia Ludek, główny technolog z Platinum Oil - Wielkopolskie Centrum Dystrybucji Grupa Orlen Oil.

„Udając się na targi szczególnie zainteresowany byłem obszarem opakowań inteligentnych, pod kątem ich potencjalnego wykorzystania w specyficznych warunkach realizacji zadań przez siły zbrojne. Ten obszar był jednak prezentowany w sposób znikomy, ale może w przyszłym roku... Na tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Opakowań, moje szczególne zainteresowanie wzbudziły rozwiązania prezentowane w ramach „Programu Innowacja”, prace przedstawiane w Strefie Studenta oraz wystąpienia podczas seminariów learnShops. Chciałbym jednak podkreślić, że nie wszystkie z projektów zakwalifikowanych jako innowacyjne miały w mojej ocenie prawdziwy wymiar innowacyjności, a część z nich była wprost rozwiązaniami powszechnie stosowanymi od lat” – skomentował ppk Tomasz Jałowiec z Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.

„Mnie interesowały nowe preformy butelek PET oraz folie termokurczliwe, dopasowane do potrzeb międzynarodowego producenta napojów” – powiedział Artur Oboleński z Żywiec Zdrój, marki należącej do Danone Waters. 

 

Co na to sami producenci?

„Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni. Nie oczekiwaliśmy tak dużego zainteresowania ze strony odwiedzających. Puszka była postrzegana jako prawdziwa innowacja i o to nam chodziło. Główne pytania jakie odwiedzający zadawali, to, czy puszka już funkcjonuje na rynku, gdzie można ją znaleźć, czy jest przystosowana tylko do napojów (prowadzimy rozmowy z producentami aerozoli, bakalii, itp.), jakie zaplecze techniczne potrzebne jest do produkcji, itd. Pytano również o formy dekoracji, kształty, pojemności, aspekty logistyczne i środowiskowe” – wyjaśnił Witold Drozdowicz, założyciel firmy Invento.

„Tegoroczna edycja Packaging Innovations była dla naszej firmy bardzo ciekawym wydarzeniem. Podczas całej edycji targów, firma KDS prezentowała różne modele drukarek termotransferowych, pokazując ich szerokie zastosowanie i jakość wydruku.  Zainteresowaniem cieszyły się zarówno urządzenia przemysłowe, jak i małe drukarki na biurko” – powiedziała Ewa Brzostek-Ciarcińska, kierownik marketingu w firmie KDS.

„Targi były dla nas bardzo udane, ponieważ nawiązaliśmy wiele obiecujących kontaktów. Zwiedzający byli zainteresowani systemem Packsize On Demand i dopytywali jak on działa“ – podsumował Anton Teunissen, area manager w Packsize GmbH.

„Uwagę zwiedzających wzbudziła możliwość dekoracji surlynu metodą hot-stampingu, co jest nowością w naszej ofercie, realizowaną według naszej nowatorskiej technologii. Cieszy nas to, że klienci poszukają nowych rozwiązań wyróżnienia swoich opakowań, coraz częściej nie tylko poprzez kolorowe nasadki i pierścienie, ale również metalizowane i dekorowane hot-stampingiem. Dlatego właśnie nasza oferta doskonale wpisuje się w światowe trendy, ponieważ tematyka zdobień to w tej chwili  numer jeden w branży opakowań” – powiedziała Joanna Piechota-Flinik, area sales manager w firmie Politech.

Warto dodać, że targi intensywnie się rozwijają – ostatnia edycja przyciągnęła 3800 zwiedzających z takich krajów, jak Czechy, Litwa, Łotwa, Rosja, Niemcy, Włochy i Francja, a jej dynamiczny charakter zachęcił do inwestycji we własne stoisko 150 firm z 17 krajów.

 


« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty