Podwójna dawka emocji. Inspiracje z targów Poligrafia i Euro-Reklama 2013.

„Prezentując płytę fleksograficzną Kodak Flexcel NX i bezprocesową Kodak Sonora XP chcieliśmy zwrócić uwagę jak ważną rolę decydującą o końcowym sukcesie wykonania zlecenia, odgrywają wysokiej jakości materiały eksploatacyjne, o czym się niestety często zapomina. Bezprocesowa płyta Kodak Sonora XP może znaczącą wpływać na podniesienie jakości produkcji offsetowej, ale również przynosi użytkownikom wymierne oszczędności ekonomiczne. Z kolei drugie nagrodzone nasze rozwiązanie: fleksograficzna płyta Kodak Flexcel NX zapewnia użytkownikom najwyższą możliwą we fleksografii jakość i gwarantuje dużą stabilność w druku” – powiedział Jacek Galiński, menadżer sprzedaży w segmencie opakowań firmy Kodak Polska.

Między 21 a 24 maja stolicę Wielkopolski odwiedziło ponad 8,7 tys. profesjonalistów z branży poligraficznej i reklamowej. Wszystko to przez połączenie dwóch wydarzeń: 40. edycji Międzynarodowych Targów Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia oraz Międzynarodowych Targów Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama.

 

Targi można podsumować również innymi liczbami: na powierzchni 20 tys. m2 można było spotkać 250 wystawców reprezentujących producentów i dostawców maszyn cyfrowych do druku wielkoformatowego (m.in. Canon, Agfa, Drukomat, DKS, Kodak, Follak i Viperprint), rozwiązania IT dla branży poligraficznej (jak np. internetowy system obsługi zleceń poligraficznych Puzzle Flow WebToPrint firmy Infosystems, pakiet oprogramowania APOGEE Suite 8.0 dla przygotowalni od Agfa Graphics NV czy oprogramowanie VarioPrint 110/120/135 Oce-Technologies dystrybuowane przez Canon Polska – laureatów złotego medalu targów Poligrafia 2013), jak i propozycje ofert reklamowych, włącznie z gadżetami i upominkami. Nie zabrakło również przedstawicieli branży stricte opakowaniowej, takich jak: Color Press (która uznała swój debiut na targach za udany i z zadowoleniem odnotowała zainteresowanie gości swoją ofertą ozdobnych i zabezpieczających etykiet na folii, na papierze lub aluminium), Damet (dystrybutor zszywek i zszywaczy do kartonów), Di-Zet, Polpack, Pakmar, Schur i Voltapack – specjalistów w kwestii pakowania. Na stoisku ostatniego z nich odwiedzający mogli zobaczyć na żywo jak pracuje maszyna do banderolowania zbiorczego firmy Bandall, która w szybki i ekonomiczny sposób tworzy banderolki służące jako etykieta, plomba gwarancyjna oraz przestrzeń marketingowa w jednym. Na brak zainteresowania nie mogła również narzekać firma Kodak Polska, zdobywca dwóch złotych medali targów Poligrafia 2013 za płytę fleksograficzną Kodak Flexcel NX i bezprocesową Kodak Sonora XP. „Cieszy nas to wyróżnienie, bo jest dowodem wysokiej jakości naszych produktów” – skomentował Jacek Galiński, menadżer sprzedaży w segmencie opakowań firmy Kodak Polska.

 

Na zdjęciu od lewej, poziomo: tegoroczni Mistrzowie Polski czwartej edycji Car&Wrap Championship: Krzysztof Kowina i Krzysztof Ruciński (Apligraf Design); Wicemistrzowie Polski: Krystian Czyż i Marcin Spalik (Zmienkolor.pl); Drudzy Wicemistrzowie Polski: Krzysztof Sadłowski i Przemysław Chroł (Studio Avalon).

Okleić czas

Podczas targów odbyła się również czwarta edycja Car&Wrap Championship. Organizowane przez European Media Group (wydawcę PACKAGING POLSKA), magazyn Visual Communication i Międzynarodowe Targi Poznańskie, Mistrzostwa Polski w Aplikacjach Samochodowych przyciągnęły zarówno miłośników motoryzacji, jak i profesjonalistów z branży. Pierwszego dnia targów teamy oklejały auta dostarczonymi foliami Oracal, z projektem graficznym przygotowanym przez Organizatora. Drugi dzień zawodów przebiegał pod hasłem Freestyle, a tematem przewodnim tej kategorii była 200. rocznica urodzin Hipolita Cegielskiego, którego życie i twórczość obrazowały grafiki na foliach Avery Dennison. Ostatniego dnia sprawdzona została szybkość i sprawność uczestników w oklejaniu na czas Porsche Cayman materiałami zadrukowanymi na ploterach HP i Epson. Podczas tego wydarzenia ustanowiono nowy rekord – oklejenie samochodu zajęło 70 minut i 44 sekundy. Nowością Mistrzostw była specjalna strefa „Interior Design”, gdzie prezentowane były przez cały czas trwania targów możliwości różnych rodzajów folii, m.in. MACtac i 3M, na przedmiotach codziennego użytku tj. meblach, naczyniach czy bidetach. Zwycięzcą czwartej edycji Car&Wrap Championship został zespół Apligraf Design (Krzysztof Kowina, Krzysztof Ruciński), który otrzymał drukarkę marki EPSON 44 cale, szkolenie dla dwóch osób ufundowane przez firmę 3M oraz kampanię promocyjną na łamach magazynu Visual Communication.

 

 

Złoty medal targów poligrafia 2013 przypadł również Zakładom Artystycznym ART z Gdańska, dystrybutorowi mini spektrometru GL Spectis 1,0 touch firmy JUST Normlicht z Niemiec, precyzyjnego i intuicyjnie obsługiwanego urządzenia do pomiaru światła.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty