Gdykubkiwielokrotnego użytku nie będą się już nadawały do użytkowania, będą poddawanerecyklingowi, a uzyskanymateriałbędziewykorzystywanydoprodukcjikolejnejpartii.
McDonald’s rozpoczął pilotażowy etap nowego systemu zwrotnych kubków na kawę, realizowany razem z firmą Terracycle w ramach inicjatywy Loop. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w historii jednej z największych sieci fast food na świecie. Projekt będzie miał miejsce w sześciu restauracjach w Wielkiej Brytanii. Klienci będą mogli otrzymać swój własny kubek w zamian za wpłacenie kaucji w wysokości 1 funta. Dodatkową zachętą będzie rabat w wysokości 20 pensów na kolejny zakup gorącego napoju. Po wypiciu kubki należy wrzucić do specjalnego kosza Loop, umieszczonego w restauracjach biorących udział w akcji. Następnie kubki są zbierane, odsyłane do czyszczenia i gotowe ponownie wprowadzane do obiegu. Kubki można zakupićwrestauracjachipunktachdrive-through. Kliencimogąwypożyczyćkubeknaczasswojejwizyty w restauracjiizwrócićgowdogodnymdlasiebieterminie. Co ciekawe, jeśliklientzapomniswojegokubkaprzynastępnejwizycie, możewykupić kolejnyizwrócićobaprzy najbliższej okazji. KubkizostaływykonaneprzezmarkęCircular&Co, która do procesu produkcji wykorzystała materiały z kubków jednorazowych. Opakowaniapowstały na baziepolipropylenu (PP), głównie dlatego, że tworzywo to jesttrwałeiłatwedoczyszczenia. Ilośćtworzyw sztucznych została przy tym zmniejszona dzięki zastosowaniu wzewnętrznejwarstwieizolacyjnejmateriału pochodzącegozrecyklingu zkubkówpapierowych, co jak twierdzi firma, opróczoszczędnościmateriału, nadajekubkomniepowtarzalnywygląd.