Dwie dekady w Polsce

Jubileusz 20-lecia obecności przedsiębiorstwa w Polsce to niezwykłe święto i ważne wydarzenie w historii firmy.

© Georg Utz

W tym roku mija 20 lat obecności na polskim rynku firmy Georg Utz – producenta pojemników i palet z tworzywa sztucznego dla logistyki i przemysłu, należącego do szwajcarskiej grupy Georg Utz Holding. Początkowo przedsiębiorstwo importowało pojemniki z siostrzanej fabryki w Niemczech, by w 2000 roku rozpocząć produkcję we własnej fabryce w Kątach Wrocławskich. Georg Utz jest jedynym zakładem szwajcarskiego holdingu w Europie Środkowo-Wschodniej oraz pierwszą firmą z kapitałem zagranicznym, specjalizującą się w produkcji systemów logistycznych z tworzywa na polskim rynku. Okrągły jubileusz polskiego zakładu świętowano 26 maja we wrocławskiej Hali Stulecia. W wydarzeniu udział wzięło blisko 600 pracowników Utz z 8 zakładów.

 

Jubileusz 20-lecia obecności przedsiębiorstwa w Polsce to niezwykłe święto i ważne wydarzenie w historii firmy. „Konsekwencja, przełamywanie barier w myśleniu o logistyce oraz wiara w sukces, przynoszą wymierne rezultaty w postaci wiodącego miejsca w branży. Pragnę podziękować naszym klientom, partnerom i pracownikom za dwie dekady wspólnej pracy. To dzięki Waszemu zaangażowaniu i aktywności, udało nam się realizować śmiałe cele i zamierzenia. Żywię nadzieję, że kolejne lata przyniosą dalsze ciekawe pomysły i wyzwania”, przekonuje Wojciech Bytner, dyrektor generalny Georg Utz.

 

Zarys historii

Decyzja o ulokowaniu zakładu właśnie w Polsce, w Kątach Wrocławski, była związana z dogodnym położeniem geograficznym względem pozostałych zakładów Utz w Niemczech i Szwajcarii. Odległość 1000 km od każdego z nich i bliskość autostrady pozwoliły na dogodny transport form wtryskowych, niezbędnych do produkcji pojemników. Ogromne znaczenie miał również intensywny rozwój gospodarczy kraju, w tym przede wszystkim branży motoryzacyjnej – głównego odbiorcy produktów Utz, a także perspektywa wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Fabryka w Kątach Wrocławskich była dwukrotnie przebudowywana – w 2005 roku wydzielono cześć magazynową. W latach 2015-2016, w wyniku kolejnej rozbudowy zakład dwukrotnie zwiększył swoją powierzchnię – do 12 tys. m2. W konsekwencji przeprowadzonej inwestycji powstał drugi magazyn, a technologie wykorzystywane przez producenta – formowanie wtryskowe oraz termoformowanie – zostały ulokowane w dwóch odrębnych halach produkcyjnych. Pozwoliło to na poszerzenie gamy produktów oferowanych na rynek polski, czeski i rosyjski, a także zwiększenie elastyczności i szybkości reakcji na potrzeby klientów. Obecnie zakład funkcjonuje w 4 halach i posiada możliwości lokalowe jeszcze na kolejne dwie.

 

W różnych gałęziach przemysłu

Przedsiębiorstwo Georg Utz jest dostawcą oferującym bogatą gamę produktów dla logistyki i magazynowania oraz przemysłu, m.in. pojemniki do składowania w stosie, obrotowe, składane, izotermiczne, antyelektrostatyczne, a także opakowania na materiały niebezpieczne oraz palety i skrzyniopalety. Wykorzystuje dwa rodzaje technologii: pojemniki i palety są produkowane wtryskowo, natomiast wypraski – w procesie formowania próżniowego. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach realizowanych na indywidualne potrzeby klientów.

Ideą biznesu jest oferowanie klientom bardzo trwałych opakowań wielokrotnego użytku, które mogą być wykorzystywane przez długi czas. Pojemniki z tworzyw sztucznych, po zakończeniu swojej żywotności, są poddawane recyklingowi i dzięki temu ponownie wracają do procesu produkcyjnego. Produkty Utz mają zastosowanie w wielu dziedzinach gospodarki, m.in. w przemyśle motoryzacyjnym, elektronicznym, spożywczym, farmaceutycznym, automatyce magazynowej, a także w handlu i e-commerce. W portfolio obsługiwanych przez Georg Utz firm znajdują się m.in. Bosch, Cadbury, Delphi, Mlekpol, Piotr i Paweł, Rossmann, Poczta Polska, Viessmann czy Volkswagen. Przedsiębiorstwo koncentruje się na rynku polskim, czeskim i rosyjskim.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty