Cyfrowa majówka. Xeikon Café

Cyfrowy druk etykiet będzie jednym z głównych tematów tegorocznego spotkania Xeikon Café pod hasłem „Packaging Innovations” w Belgii.
Jak druk cyfrowy może pozytywnie wpłynąć na branżę opakowań i etykiet? Jak może sprawić, by produkcja małych i średnich nakładów była opłacalna? Drukarze, przetwórcy etykiet i opakowań oraz właściciele marek mogą poznać odpowiedzi na te pytania, odwiedzając w dniach 20-22 maja Xeikon Café – wydarzenie organizowane przez Xeikon i Xeikon Aura Partners. Uczestnicy spotkania przekonają się również, w jaki sposób druk cyfrowy może stać się kołem napędowym ich biznesu.

 

Dotychczas spotkania z cyklu Xeikon Café, organizowane na całym świecie, były jednodniowe. Tym razem Xeikon i firmy należące do grona Xeikon Aura Partners będą gościć producentów, przetwórców i użytkowników opakowań i etykiet aż przez trzy dni w zakładach produkcyjnych Xeikon, mieszczących się w Lier niedaleko Antwerpii. Koncepcja Xeikon Café jest prosta, ale skuteczna: wydarzenie to jest nieformalną okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń odnoszących się do różnych aspektów druku cyfrowego. W ramach spotkań tematycznych omawiane i prezentowane są możliwości systemów drukujących, maszyn przetwórczych, podłoży drukowych, oprogramowania oraz materiałów eksploatacyjnych. Prezentacje, warsztaty i dyskusje pozwalają uczestnikom uzyskać informacje z pierwszej ręki i cenne wskazówki. Każde spotkanie ma swój temat przewodni; majowe wydarzenie będzie poświęcone innowacjom w produkcji opakowań.

 

Źródła innowacji

Sprawić, by produkt wyróżniał się na sklepowej półce, zbudować rozpoznawalną markę i skutecznie ochronić ją przed fałszerstwem – to dziś nie lada wyczyn. Zwłaszcza gdy trzeba przy tym mieć na uwadze rentowność interesu. Różne opakowania i etykiety stawiają przed producentami różne wymagania, ale wszystkie wiążą się z koniecznością zapewnienia bezkompromisowej jakości i opłacalnej produkcji małych i średnich nakładów. Właśnie w tym aspekcie firmie Xeikon i jej partnerom udało się opracować innowacyjne rozwiązania. „Druk cyfrowy stanowi odpowiedź na wiele wyzwań, z jakimi mierzą się obecnie drukarze i przetwórcy” - mówi Filip Weymans, dyrektor marketingu segmentu etykiet i opakowań w firmie Xeikon. „Jednakże włączenie cyfrowej maszyny drukującej do tradycyjnego przepływu pracy to tylko pierwszy krok. Należy zwrócić uwagę także na zgranie ze sobą wszystkich procesów, urządzeń, narzędzi i materiałów w taki sposób, by w efekcie móc osiągnąć znacznie lepszą jakość i wydajność niż przy wykorzystaniu tradycyjnych technik druku”.

Nie ulega wątpliwości, że w produkcji opakowań i etykiet chodzi o coś więcej niż tylko świetny projekt. Właśnie dlatego Xeikon i Aura Partners stworzyli wspólnie kompletne rozwiązania mające formę właściwie skomponowanych linii produkcyjnych, na które składają się idealnie współgrające ze sobą maszyny i programy. Dzięki nim drukarnie mogą realizować produkcję opakowań i etykiet od A do Z, osiągając rentowność.

Do tej pory Xeikon i Aura Partners opracowali cztery linie produkcyjne, przeznaczone do produkcji pudełek składanych, etykiet samoprzylepnych, etykiet termotransferowych i etykiet wtapianych. „Bliska współpraca to podstawa” - mówi Filip Weymans. „Wspólne tworzenie rozwiązań jest źródłem powstawania innowacji. Najnowsza linia produkcyjna, jaką wprowadziliśmy na rynek, potwierdza ten fakt. To pierwsze na świecie w pełni zintegrowane rozwiązanie, które pozwala wykorzystać druk cyfrowy jako część zautomatyzowanej produkcji etykiet wtapianych”.

 

Udział w Xeikon Café jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rejestracji online na stronie www.xeikoncafe.com. Program każdego z trzech dni imprezy jest właściwie taki sam, dlatego uczestnicy sami mogą wybrać najbardziej odpowiadający im termin od 20 do 22 maja. Spotkanie Xeikon Café jest organizowane przez firmę Xeikon we współpracy z firmami z grona Xeikon Aura Partners: AB Graphic International, ACTEGA Terra, Argos Solutions, Bograma, CERM, CHILI Publish, Diamond Photofoil, Grafisk Maskinfabrik, Highcon, Hybrid Software, Iggesund, Kama, Label Traxx, Meech International, Michelmann, Rietstack, Schober International, Siliconature, Squid Inks, ThermoFlexX i Treofanand Tronics.

Cztery do wyboru

Uczestnicy majowego spotkania z cyklu Xeikon Café będą mieli okazję zobaczyć w działaniu całą serię linii do produkcji opakowań i etykiet: Folding Carton Suite (pudełka składane), Self-Adhesive Label Suite (etykiety samoprzylepne), Heat Transfer Label Suite (etykiety termotransferowe) i In-Mold Label Suite (etykiety wtapiane). Na oczach gości operatorzy zaprezentują cały proces produkcyjny – od przygotowania pracy poprzez druk, a kończąc na obróbce introligatorskiej. Zostaną również przedstawione dziesiątki przykładów gotowych opakowań i etykiet, które odzwierciedlą możliwości cyfrowych systemów produkcyjnych. Podczas kilku seminariów technicznych firmy z grona Aura Partners, zaangażowane w rozwój linii do produkcji opakowań i etykiet, przedstawią dokładnie swój wkład w realizację tych projektów. Uczestnicy dowiedzą się między innymi, co było podstawą pewnych decyzji związanych z wyborem urządzeń, narzędzi, materiałów i oprogramowania, które weszły w skład poszczególnych linii produkcyjnych. Niektórzy klienci firmy Xeikon podzielą się z publicznością swoimi doświadczeniami i opowiedzą, jak cyfrowe systemy do produkcji opakowań i etykiet wpłynęły na rozwój ich działalności. Oczywiście organizatorzy zaplanowali również mnóstwo czasu na zadawanie pytań, wymianę poglądów i dzielenie się własnymi spostrzeżeniami z innymi zaproszonymi gośćmi oraz przedstawicielami firmy Xeikon i jej partnerów.

„Już nie możemy się doczekać, by powitać w naszych zakładach produkcyjnych w belgijskim Lier producentów i przetwórców opakowań i etykiet oraz ich klientów” - zapewnia Filip Weymans. „Bez względu na to, czy dopiero interesują się państwo produkcją w oparciu o technologię cyfrową, czy już z niej korzystają w swojej codziennej pracy, Xeikon Café to świetna okazja, by odkryć olbrzymi potencjał tkwiący w druku cyfrowym i zautomatyzowanym przepływie pracy oraz nauczyć się, jak zintegrowane systemy produkcyjne mogą wspierać innowacyjność i pomóc państwu w rozwoju działalności”.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty