Wielowiekowa historia

Giętkie tubki są najchętniej wykorzystywane w przemyśle kosmetycznym oraz farmaceutycznym.

 Pierwsza elastyczna, umożliwiająca wyciskanie zawartości tubka została stworzona 175 lat temu przez Amerykanina Johna G. Randa. Mimo wielowiekowej historii sukces tego opakowania wciąż trwa. Świadczą o tym dane dotyczące produkcji w 2015 roku zebrane i opublikowane przez etma – Europejskie stowarzyszenie producentów tub. Jak wynika z raportu, w ubiegłym roku członkowie stowarzyszenia wyprodukowali łącznie 10,5 mld tubek – dokładnie tyle samo, co w roku 2014. - Uważam, że dzięki tym wynikom europejski sektor produkcji tub po raz kolejny zademonstrował swoje możliwości w imponującym stylu – komentuje Gregor Spengler, sekretarz generalny etma.

 

Udział w rynku poszczególnych rodzajów tubek nie zmienił się znacząco w ostatnich latach. Prym nadal wiodą tuby z aluminium – stanowią one około 40 proc. tego typu materiałów dostępnych na rynku. W 2015 roku swoją pozycję nieznacznie wzmocniły tubki laminatowe i obecnie stanowią nieco ponad 30 proc. całkowitej produkcji. Spowodowało to niewielki spadek sprzedaży tub z tworzyw sztucznych, które po raz pierwszy mają mniej niż 30 proc. udziału w rynku. Podobnie jak w ubiegłych latach, w 2015 roku większość tego typu materiałów opakowaniowych – blisko 44 proc. produkcji – wykorzystywana była w przemyśle kosmetycznym. Do sektora farmaceutycznego trafiło 22 proc. tub, podobnie jak do segmentu pasty do zębów (20 proc.). Rynek spożywczy wykorzystał 9 proc. tego typu opakowań, a jedynie 5 proc. zostało użyte do zastosowań przemysłowych oraz artykułów dla domu.

 

Pełen wachlarz zalet

Ze względu na liczne zalety tubek żaden przedstawiciel przemysłu opakowaniowego nie ma wątpliwości, że sukces jest im pisany również w przyszłości. Zdaniem Gregora Spenglera, wspomniane wyżej zalety to przede wszystkim doskonała ochrona produktu, wysoki poziom higieny oraz ogromna wygoda użytkowania dla konsumentów. Co więcej, tubki oferują niemal bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakości w porównaniu z innymi typami opakowań, a także wzorcową efektywność wykorzystania zasobów. Sekretarz generalny etma podkreśla, że wpływ na rynek tub, zwłaszcza w Europie, mają również kluczowe trendy społeczne. - Wystarczy pomyśleć o starzejącym się społeczeństwie. Dzięki łatwej obsłudze, precyzyjnemu dozowaniu i aplikacji, tubki oferują wiele udogodnień, zwłaszcza dla seniorów, których jest coraz więcej. Wzrasta także liczba jednoosobowych gospodarstw domowych, co zwiększa zapotrzebowanie na mniejsze produkty – mówi Gregor Spengler. Wyraźne korzyści zapewnia w tym przypadku ilość dostępnych rozmiarów oraz możliwość wielokrotnego zamykania i otwierania tubek. Co więcej, stanowią one idealne rozwiązanie dla współczesnych, mobilnych społeczeństw. Nie można ich stłuc, są bardzo lekkie i oferują doskonałą ochronę produktu. Zalety tubek są również dostrzegalne w związku z intensywnie rozwijającym się sektorem zakupów on-line. Opakowania te są bowiem łatwe w transporcie i zapewniają zauważalny spadek skarg klientów.

 

Świetlana przyszłość

Europejski przemysł tubek może wkraczać w 2016 rok z dużą dozą optymizmu. - Wierzę, że pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej panującej w Europie nasze firmy członkowskie są dobrze przygotowane dzięki swej elastyczności oraz wielkiej zdolności do innowacji – podkreśla dr Monika Kopra-Schäfer, prezes etma. - Dlatego patrzymy w przyszłość z pewnością siebie – dodaje.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zmiana

Warto wiedzieć, że na dobrą zmianę opakowania zawsze jest odpowiednia pora. Nie liczy się ani dzień, ani pora roku, ani koniunktura. Liczy się tylko wola zmiany i nowa, lepsza wizja. Ktoś mądry zauważył, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak, to się zgadza. Ja dodałabym również, iż postrzeganie zależy od naszej wiedzy, predyspozycji, umiejętności, doświadczenia, mądrości, inteligencji, poczucia humoru...

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty