Spadek z hukiem. Problemy branży szklanej.

Jak podaje portal Glassaktuell.de, obroty niemieckich producentów opakowań ze szkła spadły w 2012 r. o ok. 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż krajowa zmniejszyła się o 2,8 proc. a eksport o ponad 7,3 proc. Największe straty odnotowała branża w aspekcie opakowań dla wody mineralnej i lemoniady (spadek o 14 proc.) oraz soków owocowych (5,1 proc.). Łącznie produkcja spadła o 16,5 mld sztuk opakowań, a więc i tak o 700 mln mniej niż w 2011 r. (spadek o 17,2 mld). Osłabienie koniunktury ma być właśnie skutkiem mniejszych obrotów z dwóch ubiegłych lat. W celu minimalizacji strat część firm przerwała produkcję w swoich zakładach za granicą i rozpoczęła ich renowację, sprzedając na tamtejszym rynku opakowania wyprodukowane w Niemczech.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niezastąpione szkło!

Czy możemy sobie wyobrazić wodę toaletową w opakowaniu PET, piwo w kartoniku, wino lub alkohole wysokoprocentowe w puszce? Stanowczo NIE! Byłoby to swojego rodzaju gwałtem na tych wyrobach. Co prawda ekskluzywne perfumy zapakowane są z reguły dodatkowo w elegancki kartonik, ale sam produkt jest zawsze w szklanym „majstersztyku”. Eleganckimi perfumami, podobnie jak i szlachetnymi trunkami napełniane są wyłącznie szklane butelki. Kiedy przyjrzymy im się bliżej, zauważymy, że niejednokrotnie zdobią je wymyślne wzory.

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty