Czysta doskonałość. Nowa odsłona szkła kosmetycznego

 

Nowości technologiczne wykorzystywane przy produkcji opakowań kosmetycznych to jeden z ważniejszych czynników gwarantujących producentom opakowań osiągnięcie sukcesu. Firma Heinz Glass Działdowo chce to osiągnąć wprowadzając na polski rynek słoik Shine ze szkła opalowego.

Heinz Glas Działdowo, jako pierwsza huta szkła w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła produkcję opakowań kosmetycznych ze szkła opalowego, bazując na wieloletnim doświadczeniu produkcji tego typu opakowań w Grupie Heinz. „Branża  kosmetyczna przejawia wyjątkowo duże zapotrzebowanie na innowacje – półki z kosmetykami to prawdziwy kalejdoskop kształtów, kolorystyki, materiałów. Wprowadzenie na rynek nowości to dla wielu firm cel i kierunek rozwoju, a wszyscy wiemy, że nowoczesna  firma, to firma propagująca nowinki produktowe, technologiczne bądź materiałowe” – mówi Monika Kosmala-Sójka, kierownik działu sprzedaży i marketingu w Heinz Glas Działdowo.

 

Biały kolor często jest wykorzystywany w opakowaniach na produkty kosmetyczne przez wzgląd na jego pozytywny odbiór. Biel symbolizuje „czystość” – aspekt nieodzowny przy produkcji kosmetyków, coraz częściej utożsamianych z farmacją. Ta charakterystyczna barwa opakowań ze szkła opalowego pozwala także mocniej wyeksponować zastosowaną dekorację lub etykietę.

Tymczasem opakowania ze szkła opalowego, od dawna znane i stosowane przez potentatów światowego rynku kosmetycznego, dotychczas były niedostępne dla polskich producentów. Wprowadzenie tej nowej w Polsce technologii produkcji to ogromne wyzwanie dla Heinz Glas Działdowo, m.in. ze względu na fakt, że proces ten jest obwarowany wieloma ograniczeniami. Choćby z powodu wymogu utrzymywania ścisłego reżimu topienia szkła i formowania opakowań, będącego podstawą efektywności produkcji i uzyskania doskonałej jakości wyrobów.

Szkło opalowe topione jest w wannie elektrycznej z zastosowaniem zasilaczy również ogrzewanych za pomocą energii elektrycznej. Poprzez swoją nietypową jak dla szkła właściwość ograniczonej transmisji światła, proces kontroli jakościowej wymaga użycia specjalnych urządzeń kontrolno-pomiarowych, innych niż w przypadku bezbarwnego szkła sodowo-wapiennego. Cecha ta, będąca utrudnieniem przy kontroli, jest również jednym z walorów tego materiału, choćby w przypadku konieczności ograniczenia działania światła na zawartość znajdującą się w środku.

 

 

Szkło opalowe jest specyficznym materiałem, wyróżniającym opakowanie pod względem wizualnym, czego przykładem jest najnowszy projekt butelki Robin od Heinz Glass Działdowo do produktów do pielęgnacji skóry po goleniu.

Czas na opal

Możliwości produkcji opakowań w szkle opalowym są bardzo szerokie i można je wykonywać zarówno na istniejących formach standardowych, jak i na formach własnych klientów. Jednakże przez wzgląd na preferencje zastosowań opakowań opalowych do kosmetyki pielęgnacyjnej, Heinz Glas Działdowo – na początku swojej „przygody” ze szkłem opalowym – proponuje w ofercie standardowej słoik Shine o pojemności 50 ml z dopasowaną nakrętką produkowaną również w Działdowie przez Heinz Plastics Polska. Różnorodność kolorystyczna zamknięcia, jak również różnorakie formy jej zdobienia – m.in. złota lub srebrna metalizacja, pozwalają na nieograniczone możliwości kreowania końcowego wizerunku produktu. Kolejną propozycją ze standardowej oferty w szkle opalowym jest 100 ml butelka Robin z gwintem i otworem przystosowanym specjalnie do aplikacji balsamów po goleniu.

Wykorzystanie opakowań ze szkła opalowego nie jest ograniczone jedynie do produktów do pielęgnacji skóry. W tej kwestii przedstawiciele firmy liczą na pomysłowość swoich klientów.  Mają również nadzieję, że w krótkim czasie staną się liderem wśród europejskich producentów szkła opalowego, a produkty w białych  opakowaniach, wyprodukowanych w Działdowie, trafią do rąk wielu konsumentów na całym świecie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zmiana

Warto wiedzieć, że na dobrą zmianę opakowania zawsze jest odpowiednia pora. Nie liczy się ani dzień, ani pora roku, ani koniunktura. Liczy się tylko wola zmiany i nowa, lepsza wizja. Ktoś mądry zauważył, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak, to się zgadza. Ja dodałabym również, iż postrzeganie zależy od naszej wiedzy, predyspozycji, umiejętności, doświadczenia, mądrości, inteligencji, poczucia humoru...

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty