Papierowy sukces

Wbrew pozorom papier to niezwykle wszechstronny i efektowny materiał.

 Ograniczenie wykorzystywania toreb z tworzywa sztucznego i wzrastająca świadomość ekologiczna na całym świecie – to dwa czynniki, które mają zwiększyć popyt na materiały opakowaniowe z papieru.

 

Według raportu opublikowanego przez Transparency Market Research pod koniec 2015 roku, jeszcze kilka lat temu wartość światowego rynku papieru opakowaniowego wynosiła 254,8 miliarda dolarów, a od 2013 roku stale rośnie – średnio o 4,4 proc. rocznie. Ten poziom ma się utrzymać aż do roku 2019. Szacowana wartość, jaka ma zostać wówczas osiągnięta, to 344,43 miliardy.

 

W czym tkwi sekret?

Jak przedstawia raport opracowany przez TMR, papier jest obecnie najpopularniejszym typem materiału opakowaniowego na rynku. Ograniczenie stosowania lekkich toreb z tworzywa sztucznego oraz wzrost świadomości ekologicznej na całym świecie to czynniki, które mają szansę jeszcze bardziej zwiększyć popyt w tym sektorze. Zmienność cen surowców, kosztów energii elektrycznej oraz globalne spowolnienie gospodarcze – to kluczowe czynniki, które w ciągu ostatnich kilku lat miały decydujący wpływ na rozwój rynku opakowań. Aby temu zaradzić coraz więcej firm dąży do wdrożenia i rozwoju zrównoważonych, przyjaznych środowisku materiałów opakowaniowych, które mogą być poddawane recyklingowi i ponownie użyte.

 

Wszechstronność przede wszystkim

Segment opakowań papierowych jest jednym z najbardziej ekologicznych i przyjaznych środowisku. Rynek ten ciągle przybiera na sile, ponieważ konsumenci są świadomi wszechstronności tego materiału. Opakowania z niego wykonane znajdują wiele zastosowań w bardzo różnych branżach – choćby farmaceutycznej, kosmetycznej, spożywczej, branży napojów czy żywności dla zwierząt. W kwestii zastosowania papieru w kontakcie z artykułami spożywczymi – może być on używany jako opakowanie dla płynów, przybierać formę kartonów czy składanych pudełek.

 

W skali globalnej

Jak sytuacja papierowych opakowań prezentuje się w poszczególnych regionach świata? Według raportu najwięcej udziałów w rynku posiada rejon Azji Pacyficznej - w 2012 roku było to ponad 35 proc. ze względu na szybki rozwój sektora papieru opakowaniowego i równoczesny wzrost popytu na ten produkt. Również Ameryka Północna i Europa były jednymi z dominujących regionów w tym okresie. W ciągu kilku ostatnich lat reszta świata starała się jednak dotrzymać kroku liderom. Ze względu na to, że na rynku działa wiele małych i średniej wielkości przedsiębiorstw, branża papieru opakowaniowego jest silnie podzielona. Obecnie najwięksi gracze tego sektora to Hood Packaging Corp., DS Smith Plc, OJI Holding Corp. i Smurfit Kappa Group Plc.

 

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty