Papier / Tektura / Karton

Papierowy sukces

Segment opakowań papierowych jest jednym z najbardziej ekologicznych i przyjaznych środowisku. Rynek ten ciągle przybiera na sile, ponieważ konsumenci są świadomi wszechstronności tego materiału.Ograniczenie wykorzystywania toreb z tworzywa sztucznego i wzrastająca świadomość ekologiczna na całym świecie – to dwa czynniki, które mają zwiększyć popyt na materiały opakowaniowe z papieru.

więcej »

Sztywna ale elastyczna. Nowa tektura Iggesund.

Wkrótce pojawi się na rynku kolejna generacja tektury Invercote. Seria „G” będzie różnić się od swoich poprzedniczek lekkim powleczeniem spodniej strony, które, według zapewnień producenta, umożliwi efektywne drukowanie na wewnętrznej stronie opakowań.

więcej »

Wyzwania lubimy najbardziej! Rozmowa z Mateuszem Bochenkiem.

Opakowania wykrawane przeznaczone do formowania ręcznego, opakowania wstępnie klejone typu „container”, „tray” oraz „closed tray” – w sumie 50 milionów m2 opakowań z tektury falistej rocznie. Takie są plany produkcyjne nowej fabryki – United Packaging, która została otwarta w Skarbimierzu. Jej założyciele twierdzą, że są „bardzo innowacyjnym przedsięwzięciem inwestycyjnym”. 

 
więcej »

Miliard w rozumie! Z wizytą w BSC Drukarnia Opakowań.

„Opakowanie postrzegam przede wszystkim jako zjawisko biznesowe. Na przychylność, sympatię i szacunek klienta mogę liczyć wówczas, gdy w długim horyzoncie czasowym będę jego partnerem w rozwiązywaniu problemów. A klient tych problemów chce mieć jak najmniej. Zrozumienie jego filozofii i chęć dostosowania się do niej może gwarantować sukces”.

więcej »

Na dwa razy. Dwukrotnie powlekany karton typu kraftliner.

Firma Metsä Board, do niedawna M-real, wprowadza na rynek dwa nowe rodzaje dwukrotnie powlekanego kartonu Kemiart typu kraftliner. Wykonane z nich materiały reklamowe przeznaczone do prezentacji w punktach sprzedaży oraz opakowania używane w handlu detalicznym charakteryzują się – jak zapewnia producent – nasyconymi, żywymi kolorami i większym połyskiem.

więcej »

Poszerzają horyzonty. Kartonowe pudełka do zestawów alkoholowych.

Opakowania do alkoholi to obszar, w którym markom niełatwo wyróżnić się na półce. Nadal najczęściej wybieranym materiałem na opakowanie wtórne w przypadku zestawów prezentowych jest tektura, dlatego producenci skupiają się na oryginalnym kształcie i projekcie graficznym.

więcej »

Na dobre i na złe. Z wizytą w firmie Hammer Poznań.

O urokach produkowania opakowań głównie dla branży spożywczej, jak również o urokach osobistych w pracy z klientem rozmawiam z Jakubem Żołnowskim – dyrektorem zarządzającym oraz Tomaszem Sypniewskim – dyrektorem handlowym w firmie Hammer Poznań produkującej opakowania z kartonu i tektury.

 

więcej »

Zadruk na płasko. LumiLiner od Stora Enso.

styczeń 2012

Firma wprowadziła na rynek wytrzymały papier pokryciowy, przeznaczony dla producentów pudełek i opakowań z tektury falistej. LumiLiner charakteryzuje się gramaturą 90 g/m2 i łączy w sobie miękkość typową dla papierów niskogramaturowych z pulchnością i

więcej »

Udało nam się! Rozmowa z Adamem Kenkel, współwłaścicielem firmy Werner Kenkel.

W 1979 roku Werner Kenkel, przedsiębiorca i były zaopatrzeniowiec w spółdzielni rzemieślniczej, który dopatrzył się niszy w segmencie pakowania różnych towarów, w małym zakładzie we Włoszakowicach rozpoczął produkcję swoich pierwszych opakowań z tektury litej. Aby nadać im namiastkę ekskluzywności ich wnętrza flokował, a na zewnątrz oklejał je błyszczącym papierem,

więcej »

Polak – poszukiwacz. Typy konsumentów i ich występowanie w Europie.

sierpień 2011

Konkurencyjność cenowa staje się coraz bardziej utrudniona ze względu na wciąż rosnące ceny surowców. Ponadto nie jest to rozwiązanie w zdobywaniu zaufania klientów. Nowa taktyka producentów i handlarzy, nazwana „Wspólnym marketingiem dla kupujących”, dokładnie śledzi

więcej »

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty