-
CONTENT
-
Wydarzenia
- Who Cares? Who Does?
- WPO przyznało nagrody
- SegregAkcja z Biedronką
- Podwyżka słodkich napojów
- Nowe biuro i siedziba zarządu
- Odszedł Marek Rosłon
- Certyfikacja europejskich zakładów
- Wygrana studentki z Poznania
- Farma trolli i dezinformacja
- Polska Izba Opakowań członkiem WPO
- Francuski zakaz od 2022 roku
- UE przegrywa z recyklingiem
- Paccor częścią Circopack
- CCL Label dołącza do HolyGrail 2.0
- Spotkanie WPO online
- Recykling w Ostrołęce
- Mondi w CELAB
- Ocena z Circulytics
- CELAB i UPM
- 4 edycja Stena Recycling
- ZWYCIEZCY ART OF PACKAGING 2020
- Owoce w... plastiku
- Let’s pack!
- Design Circular
- Smurfit Kappa online
- 27 sprzątanie Polski
- Ekologia kluczem sukcesu
- Kodak wyróżniony
- ABC(DE) dla zdrowia
- Motyw polarnej zorzy
- Sukces recyklomatów
- Herma nagrodzona
- Polski Pakt Plastikowy
- Partnerstwo dla ochrony lasów
- Nagroda dla 3 Circles
- Olimpijskie partnerstwo
- CanPack przyjazny środowisku
- Czy opakowanie to ryzyko?
- Karton do żółtego!
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- „Wystarczy chcieć”
- Chiny wstrzymują import mięsa
- Zwolnienia grupowe w Tesco
- Opakowaniowa misja Aldi
- Na kompost z tekturą
- Koniec aptek Hebe w Polsce
- 0,80 euro za kilogram odpadów
- Südpack poszerza możliwości
- Ban na jednorazówki
- Platyna dla Iggesund
- Żabka testuje automat do paczek
- Sitma pakuje maseczki
- Ekspansja Canpacku
- WPO otwiera konkurs
- UPM walczy z COVID-19
- Niebezpieczne dla zdrowia
- Zapewnione bezpieczeństwo
- Huhtamaki produkuje przyłbice
- Pierwsza sztanca RDC 106 w Polsce
- Akcja “Przyłbice”
- Vector 2020
- Koenig & Bauer Live
- Najmniejszy wypełniacz w historii
- Nowa wizja Bobsta
- Wystawa końcoworoczna UAP
- Kupuj wygodnie
- „Klient nasz Pan”
- Wykorzystaj rok 2020 na swoją korzyść
- Potrzeba matką wynalazków
- Canpack dla medyków
- Lizbona podtrzymuje datę
- Sto lat Miraclon!
- PCI Days 2020
- Targi Metpack 2020
- Targi Plastpol
- Packaging [R]evolution
- Dziesięcioro finalistów
- Dzień otwarty w MDM-Druk
- Golden Pixel Award 2019
- Luxury Packaging Awards 2019
- Technologia najwyższej jakości
- Miraclon nagrodzone
- Opakowaniowy biznes
- Transform dla digitalizacji
- Packaging Design Center
- Szereg produktów na Labelexpo
- Premiera na targach
- Dni otwarte w Fleksodruk
- Życie nabiera barw
- Heidelberg i opakowania na poziomie
- W kierunku GOZ
- Skondensowana dawka wiedzy
- Zgłoś swoje opakowanie!
- Giętkie zamknięcie
- Zrównoważony transport ma znaczenie!
- Ważny krok ku transformacji
- Poligrafia ponad podziałami
- Inwestycje na miarę
- W drodze ku GOZ
- Świętują 20-lecie
- Inwestycje na miarę
- Dwie dekady w Polsce
- W stronę nowoczesności
- Innowacje na pierwszym miejscu
- Coraz większe inwestycje
- Gwarancja bezpieczeństwa
- Jubileuszowa edycja ART of PACKAGING
- Perły wśród opakowań wyłowione!
- ECMA działa! Pierwsze spotkanie tematyczne ECMA Polska
- Intrograf zaprasza. Otwarcie w Lublinie
- Biznes się klei. Henkel PSA Forum we Wrocławiu
- Cyfrowa majówka. Xeikon Café
- Poszukiwani, poszukiwane. Relacja z targów easy fairs Packaging Innovations 2014
- Europa w puszce. Dni Otwarte w zakładzie produkcyjnym FPS w Skarbimierzu
- Joulupukki w Wieliczce. UPM Raflatac świętuje 5-lecie produkcji w Polsce
- Skaner czy Porsche? Zintegrowane systemy wizyjne EyeC na maszynie Langer2 firmy Jurmet
- Walka o żywność. O czym dyskutowano podczas konferencji „Dobra żywność – tradycja, jakość, perspektywy”
- Spacer z puszką. Ball Packaging Europe
- Nowoczesność w parze z tradycją. 20-lecie Miller Graphics Poland.
- Rozmiar XXL razy dwa. Nowa składarko-sklejarka firmy Versor Engineering.
- Kreatywność jest na fali. Relacja z otwarcia nowego zakładu MMP Neupack Polska w Bydgoszczy.
- Podwójna dawka emocji. Inspiracje z targów Poligrafia i Euro-Reklama 2013.
- Czar formowania. Relacja z wyjazdu do fabryki RPC Bramlage.
- Rewolucja w toku. Relacja z I Ogólnopolskiego Kongresu Recyklingu Opakowań.
- U progu rewolucji. Czas poważnie porozmawiać o odpadach.
- Więcej niż pudełko. Smurfit Kappa tworzy otoczenie sprzedaży.
- Puszka na drogę. Marsz z puszką od Ball Packaging Europe.
- Falista rocznica. Jubileusz produkcji tektury falistej i opakowań w TFP.
- Czynnik cywilizacyjno-twórczy. I. Kongres Przemysłu Opakowań.
- W odpowiednim czasie i miejscu. 30-lecie firmy Skanem Poznań.
- Zakodowany profesjonalizm. Inwestycje w firmie HIT-Kody Kreskowe.
- Mikołaj istnieje naprawdę. Tervetuloa Joulupukki kaksituhatta yksitoista tapahtumaan!
- Abc SRP. Branżowa konferencja Movidy.
- We wrześniu, w Poznaniu. Reminiscencje po Polagrze i Pakfoodzie.
- Bez granic. Otwarcie zakładu Plast-Box na Ukrainie.
- Poland is No. 1. Otwarcie nowej fabryki Smurfit Kappa Pruszków.
- More than plastics. Nowy zakład Heinz Plastics Polska.
- Interpack 2011. Jakość życia w świecie opakowań.
- What we do is HQ. Otwarcie nowej siedziby Edelmann Poland.
- W rozmiarze XXL. Inwestycje w QuadWinkowski.
- Powiew innowacji. Targi easyFairs Packaging Innovations.
- Gospodarka obiegu zamkniętego
- Dni otwarte w Fleksodruk
-
Biznes & Finanse
- José Matthijsse w SIG
- Artur Jankowski nowym prezesem
- Współpraca Bobst i SEI Laser
- Strategia 2025
- OpenGate kupuje Kongsberg
- Nowa fabryka w Bełchatowie
- Nowe jednostki biznesowe
- Jürgen Vutz dołączy do rady nadzorczej
- AR Packaging przejmuje Kroha
- Współpraca O-I Glass i Krones
- Nowe zakłady w Forshaga
- VPK przejmuje Encase
- Otwarcie w Erolzheim
- Stora Enso zamyka maszynę
- Nowy dyrektor interpack
- Zwolnienia grupowe w Tesco
- Zwiększony potencjał
- Usługi z jednego źródła
- Nowa opłata za odpady
- Solaris w Markem-Imaje
- Majowy spadek importu
- Domino przejmuje Lake Image
- Przejęcie Can Packaging
- Latourrette dyrektorem w Europie
- Heidelberg sprzedaje Gallusa do holdingu benpac
- 2 miliardy strat w oliwie
- Scanfill przejmuje JiHå Plast
- Niedaleko TOP 5
- Stabilna pozycja mimo kryzysu
- Raport BOPP po pandemii
- Reorganizacja w Saueressig
- Nowa marka pod nową nazwą
- Omigraf reprezentuje SPGPrints
- Zasięgi nad Zatoką Perską
- #WracamyDoGry
- Stabilność dzięki adaptacji
- Dla zachowania dystansu
- „Klient nasz Pan”
- Polski wigofil dla ochrony
- Cyfrowe serce biznesu
- 300-tna wycinarka VisionCut
- Strategiczne połączenie
- Zmiany w zarządzie Koenig&Bauer
- Produkcja środków ochrony u Irbox
- Skutki epidemii
- Api Foilmakers Limited
- Przemysł 4.0 a epidemia
- Nowe stowarzyszenie producentów
- API kupiony przez Aldusa
- Spadek sprzedaży o 10 procent
- Zamknięcie dwóch zakładów
- Syntegon debiutuje
- Schumacher Packaging przejmuje firmę w UK
- Carrefour ze sklepem samoobsługowym
- AR Metallizing przejmuje Eurofoil
- Heidelberg na nowym kursie
- Srebrny jubileusz
- Z Chin do Polski
- Pięciolecie w BSC
- W stronę kartonów opakowaniowych
- Korzystna współpraca
- Inwestycja na przyszłość
- Nowy prezes zarządu
- Od badań po wdrożenia
- Liderzy zrównoważonego rozwoju
- Cyfrowe Dni Otwarte
- Foliowe innowacje
- Fundusze na innowacje
- Wsparcie na wagę złotówki
- Czy branża opakowań straciła szansę?
- Podróż przez pokolenia
- Bo wygląd to nie wszystko
- 200 lat KBA!
- Dodatni bilans przyszłości
- Nagrodzeni za innowacje
- Duży apetyt na małe łakocie
- Z myślą o środowisku
- SERdeczne porozumienie
- Polki stawiają na JAKOŚĆ życia. Bezpiecznie znaczy bezcennie.
- Tekturowe misie. Wydaje się, że tektura i opakowania podążają za gospodarką
- Serce do biznesu. Otwarcie nowej hali produkcyjnej firmy Chemopak w Pionkach pod Radomiem.
- Na 300 procent. BSC Drukarnia Opakowań SA
- Falista przyszłość. Nowa linia produkcyjna Smurfit Kappa Polska.
- Wyścig po makulaturę. Nowa maszyna Stora Enso w Polsce.
- Tempo nadal wysokie. Wyniki finansowe BSC Drukarnia Opakowań.
- Zasięgi nad Zatoką Perską
- Scanfill przejmuje JiHå Plast
-
Targi
- BeautyVision w czerwcu
- PCI Days we wrześniu
- Targi ICE, CCE i InPrint w nowej dacie
- Fachpack potwierdza datę w 2021 roku
- Targi drupa i interpack odwołane!
- Upakovka i interplastica w 2022 roku
- Interpack planowo!
- Spotkajmy się jesienią 2021!
- Luxe Pack w przyszłym roku
- Targi Plastpol 2020
- Targi w dobrej formie!
- Polagra, Polagra i po Polagrze
- Targi LogiMAT przesunięte
- Taropak przyjmuje zgłoszenia
- Polagra gotowa na nowe
- Zwierciadło branży opakowań
- Polagra skrócona
- Czas na krok naprzód
- All4Pack w 2022 roku
- Nowa data Plastpol-u
- All4Pack w nowej formule
- Inaczej, ale bezpiecznie
- Pora zacząć działać!
- FEAerosol2020 odwołany
- Polagra wraca do gry
- Fakuma przesunięta na rok 2021
- Nowa data Ipack-Ima
- Połowiczna obecność na targach
- FEAerosol przełożony
- Skandynawskie targi opakowań
- Koenig & Bauer wspiera drupę
- PCI Days w przyszłym roku
- Pierwsze targi Messe Essen!
- Luxe Pack przełożony
- Packaging ON-novations
- Eko-rozwiązania
- Pharma&Cosmetic Industry Days – już w czerwcu!
- Jurmet po Labelexpo i K-Messe
- Targi K
- Dwie imprezy na plus
- Nowojorskie targi opakowań
- API prezentuje
- TAROPAK jako źródło rozwiązań
- Witamy w Poznaniu
- V Konferencja i Targi Producentów Marek Własnych Future Private Labels Poland & CEE
- Pierwsze takie targi w Polsce
- Rozwijające się wydarzenie
- Targi opakowań od podszewki
- Jesienne inspiracje
- 11. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations
- Paryski szyk
- Pod znakiem kosmetyków
- W doborowym towarzystwie
- Jak zarządzać markami własnymi?
- Branżowe korzyści
- W jednym miejscu i czasie
- Norymberski gigant
-
Druk
- Przyszłość w kolorach CMYKOGV
- 100 lat doświadczenia
- Karl Knauer z Subskrypcją Heidelberga
- Możliwości dzięki cyfrowej fleksografii Esko
- PolimerPro wprowadza innowacje w systemie zarządzania barwą
- Akademia Heidelberga. Multidot
- Korporacja DIC podpisała umowę
- Lakierowanie i efekty specjalne
- Nieznane oblicze RGB
- Aromat druku
- (Bez)barwny świat folii
- Cyfrowa (r)ewolucja
- Dobre uzbrojenie. KBA Rapida w Granpak
- Napędzani inkjetem. Heidelberg rozbudowuje dział Digital
- Zmień mój kolor. Nowoczesne technologie dla opakowań elastycznych
- Coś nowego! Technologia druku DecoType od Krones
- Od pierwszego wejrzenia. 3D Evolution od MMP Neupack Polska
- COŚ dla każdego. Kiedy luksus jest standardem
- Na podbój świata. Druk inkjetowy HP
- Magia innowacji. Trendy w druku etykiet na Labelexpo Europe
- Dwukrotnie szybsze. Domino
-
Etykiety
- W walce z koronawirusem
- Lepsze etykietowanie
- Czujniki Etykiet Lion Precision w ofercie ITA
- Unidruk i Konica Minolta
- Folia na bazie drewna
- Środowiskowy sukces
- Nowa odsłona Avery Dennison
- Avery Dennison ekologicznie
- Eksperci w dziedzinie etykiet
- Polska na etykiecie
- Etykiety w high definition
- Bio-rozwiązanie dla etykiet
- Do wybory, do koloru!
- Szach-mat dla podróbek. Etykiety zabezpieczające – kontrofensywa przeciw oszustwom i stratom
- Przyszłość na zielono. Oddziaływanie etykiet samoprzylepnych na środowisko naturalne
- Nowy język kodowania. Rewolucyjne oprogramowanie etykieciarek Bizerba.
- Nowy inkjet. Nowe drukarki Videojet.
- Walka o 70 procent. Folia hologramowa od Payne.
- Zjeść ciastko i mieć ciastko. Jak zyskać na spadku nakładów z pomocą etykiety cyfrowej Ink Jet UV.
- Sleevy na balu. Gala etykiet sleeve podczas bankietu Pentawards.
- Prawie jak iPhone. Maszyny DYMO® aspirują do grona najnowocześniejszych.
- Winna etykieta. Laureaci konkursu Finat Label Awards 2012.
-
Technologia
- Let’s pack w wersji świątecznej!
- Elastyczność w rytmie OPC-UA
- E-commerce na fali
- Flowpack o higienicznej konstrukcji
- Bezpieczeństwo ponad wszystko
- rPET od CuRe Technology
- Form, Fill, Seal
- Dystrybucja w chmurze
- Inther FMD
- Cięcie bez wykrojników
- System wizyjny In-Sight
- Nowości od Radpak
- Przełomowe worki papierowe
- Optymalne rozwiązania logistyczne
- Alexa z nową funkcją
- Eksperckie stoisko
- Era kobotów
- EFI Nozomi C18000 z Fogra
- Świat nauki na targach
- Pomysły Metsä Board
- Wiadomości od Esko
- Holograficzne zamykanie
- Zakrętki i zamknięcia
- Jakość pod kontrolą
- Wielki format
- Systemy ADC i EDI
- Naważyć z precyzją
- Ziarno do ziarna
- Inspector w Kraśniku
- Innowacyjna saszetka
- Ostre cięcie
- Folie ICF - Niepowtarzalne efekty
- Euro Magnesy - Siła przyciągania
- Magiczny pył
- Nie ma miejsca na przypadek
- Trafiony prezent. Nowa inwestycja w zakładzie Natalii
- Magia w blasku PrintCheckera. Stuprocentowa kontrola w druku
- Wałki do zadań specjalnych. Innowacyjne wałki funkcyjne od Inometa GmbH & Co. KG
- Na zdrowie! Systemy EyeC Proofiler dla ochrony branży farmaceutycznej
- Giętki sukces. Szwajcarska dokładność na rynku opakowań giętkich
- Nowy MISTRAL. Gorące powietrze w procesie produkcji od Leister Technologies AG
- Bezpieczna Europa. Inteligentne rozwiązania opakowaniowe
- Zakupy w 3D. Nowoczesne technologie IT w służbie opakowań
-
Transport & Logistyka
- 13,5 ton folii na przyłbice
- Opakowanie na formuły dla niemowląt
- Przyszłość pod znakiem customizacji
- Wielozadaniowość kluczem do sukcesu
- Przyszłość bez poślizgu. Prosty sposób na bezpieczny transport
- W ogrodzie naukowców. Nowoczesne opakowania do przechowywania i transportu kwiatów ciętych
- Na podbój Europy. Ecovative – innowacyjne i ekologiczne wypełniacze
- Opakowaniowe kokosy. Wypełniacze i zabezpieczenia od Enkev Polska
- Papier, poduszka czy chrupki? Ekologiczne wypełniacze do opakowań transportowych
- Brzydkie kaczątko. Opakowania wielkogabarytowe okiem producentów i użytkowników
- iGoEasy. Wózek sterowany tabletem.
- W rozmiarze XXL. Innowacyjne zastosowania kartonu w logistyce Smurfit Kappa.
- Szary potencjał. Opakowania zbiorcze w sprzedaży detalicznej.
- Instrukcja obsługi pudełka. Możliwości tektury w transporcie według Dunapack Eurobox.
-
Materiały & Rozwiązania
- Axium Packaging
- Możliwości z Stamp systems
- Zgrzewanie z Proseal
- Serie farbowe Zeller+Gmelin
- Butelki Pepsi w 100% z rPET
- Głębia czerni z recyklingu
- Utz w branży farmaceutycznej
- Opakowaniowy Munken Kraft
- Butelka z emisji CO2
- Coca-Cola w papierze
- Artystyczna wizja na tekturze
- Lepszy wybór dla klimatu
- Torebki dla jeleni
- Finishfit Microbe Protect
- BOPE zamiast LDPE
- Biodegradowalna alternatywa
- Papierowy Johnnie Walker
- Neutralne rPET
- Metsä Board dla gastronomii
- Wypij, wyrzuć i bądź eko
- Swoboda projektowania
- Naturalnie, że luksus!
- Monta z nową taśmą
- Ekologiczne awokado
- Kompostowalna taśma klejąca
- Opakowania bez tworzywa
- Trzcinowe opakowania
- Torebka na makaron
- Zwycięzcy Packaging Innovation Awards
- W kolorze
- Integracja cyfrowego drukowania
- Nowe opakowanie Regina
- Nowość od Clariant
- Termokurczliwość i recykling
- Zwycięstwo w Finlandii
- Nowość od Sidel
- Nowa taca gazoszczelna
- Nowa folia monomateriałowa
- Jak zaprojektować luksus?
- Trapezowa innowacja
- POS świątecznie
- Gama polimerów
- Współpraca dla rozwoju
- Opakowanie owocami stoi
- Ekologiczny luksus
- Wśród opakowań aktywnych
- Opakowanie z patentem
- Konstrukcja opakowania
-
Ekologia
- Wspólnie na rzecz środowiska
- Tektura tylko z FSC
- Stopniowo do celu
- Ekologicznie z Kaj
- O krok dalej
- Ekologia w formie kubeczków
- Uzupełniaj, nie wyrzucaj!
- Butelka Ice Tea z recyklingu
- Więcej rPET
- Aluminium z certyfikatem ASI
- Plastik? Rezygnuję.
- Polish Circular Hotspot
- Przełom od A do Z
- Ekologiczne maski PET
- Greentee Group - torba z kukurydzy
- Widać na wylot
- Ekologiczna lista
- Coca-Cola i Pepsi mają coś wspólnego
- Wielokrotki w Lidlu
- Warzywny tatuaż
- McDonalds wprowadza plan Better M dla Europy
- Coca-Cola z tekturą KeelClip
- Heineken z nowym eko-opakowaniem
- Korek bez CO2
- Bez paliwa, z eko drewnem
- Nestle prezentuje
- Innovia Films przedstawia
- Nowy zakład w Toskanii
- Proekologiczne opakowania na lody
- Decyzja Metsä Board
- Recyklomaty w Warszawie
- Recykling na czarno
- Biokompozytowa alternatywa
- Opakowanie z nasion
- Rusza komercyjna produkcja
- Odpady opakowaniowe pod lupą
- Ekologia czy nieporozumienie?
- Dla zrównoważonego rozwoju
- Warto być eko
- Strażnicy rzek
- Pozytywnie dla środowiska
- Dla Planety!
- Trzykrotnie większa efektywność
- Zielone światło dla zielonych rozwiązań
- Razem na rzecz polskich rzek
- Nowy wymiar odnawialności
- Eko-dopalanie
- Biopojazd przyszłości. Prototyp samochodu Biofore z biomateriałów
- Materiał na przyszłość. Eko trendy okiem firmy Allbag
- Polska myśl technologiczna. Polscy naukowcy tworzą biodegradowalne poliestry
- Stworzone z natury. Terralene® – bioplastik z trzciny cukrowej.
- Ekologia w dzierżawie. Recykling i zrównoważony rozwój dzięki rozwiązaniu Cartonplast
- Miało być łatwiej. Porozumienia w nowym prawie o opakowaniach
-
Trendy
- Proekologiczna wysyłka
- Kosmetyki Dr Retter
- Zapętlony Burger King
- Pizza, piłka i pudełko
- Whisky ofiarą koronawirusa
- Opakowania szklane wygrywają
- Minister zapowiada koniec opakowań
- Papierowa tubka kosmetyczna
- Ładowanie w Heidelbergu
- Z juty i bawełny
- Kolor roku 2019
- Eko–design
- Zastosowanie innowacyjnych opakowań w branży FMCG
- Aktywne i inteligentne rozwiązania
- Przyszłość marek własnych
-
Design & Marketing
- Nowy projekt Studio Oeding
- Żywiec odwraca etykietę
- Lidl usuwa postaci z kreskówek
- Nowa szata Somersby
- Design dla maluszków
- Piwo w papierze
- Brak słów ma znaczenie
- Wytworność i styl
- Najlepsi polscy projektanci
- Czapki z głów!
- Nowy Rok z nowym designem
- eSmart biznes
- Co mówi opakowanie?
- Blask kryształu
- Kosmetyczna sadzonka
- Zapach świąt
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- Nowy wymiar świeżości
- Kartonowe okulary
- Herbaciane dziedzictwo
- Pudełko-reaktywacja!
- Koniec gdybania
- Sezon na cydr. Nowy trend w branży alkoholowej w Polsce
- Jogurt od Tiffanyego. Luksusowe opakowania na produkty codziennego użytku
- Gdzie ta impreza? Limitowana edycja puszek marki Carlsberg
- Tęczodziob na chlebie. Egzotyczna kreacja Cztery Czwarte
- Nowości z Beskidu. Redesign butelki Muszynianka
- Hipsterstwo na grządkach. Rosyjski humor na etykietach
-
Wydarzenia
- ARCHIWUM
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- PRESS
- KARIERA
Konkurs Finat Label Awards to ważna rozgrywka w świecie etykiet. Tegoroczna, już 32. edycja przekroczyła pułap trzystu zgłoszeń z 53 firm z całego świata – także z Polski, jak również odległej Brazylii i Peru. Do biura konkursu wpłynęło 325 etykiet najróżniejszych produktów, takich jak wina, leki czy oleje napędowe. Pięcioosobowy panel sędziowski ze znawstwem ocenił każdą z nich.
Chociaż jakość nadesłanych w tym roku zgłoszeń nie zawiodła, to jednak sędziowie postanowili być bardziej krytyczni w swojej ocenie, stąd na wyróżnienie w konkursie zasłużyło mniej niż sto etykiet. Jednym z tegorocznych trendów były projekty przeznaczone do celów marketingowych w grupie użytkowników końcowych – z liczbą 250 stanowiły lwią część zgłoszeń. Z roku na rok wzrasta również ilość etykiet typu shrink sleeve. Niekwestionowanymi zwycięzcami w tym roku były firmy indyjskie, którym przyznano aż dwanaście nagród, jak i tureckie oraz niemieckie. Polska uplasowała się na czwartym miejscu z dziewięcioma nagrodami, z których aż sześć otrzymała firma Skanem Poznań (a kolejne dwie przyznano Skanem Skurup oraz Skanem Durham). Poniżej prezentujemy zwycięzców poszczególnych kategorii.
Le Pich
Best In Show
Marketing
Collotype, Stany Zjednoczone
Sędziowie byli pod dużym wrażeniem tej etykiety nie tylko ze względu na techniczne dopracowanie, ale także jej artystyczne walory. Zastosowanie litografii offsetowej i sitodrukowej wraz z delikatnym i precyzyjnym foliowaniem oraz dodatkowym tłoczeniem podkreślają wysoką jakość produktu. Projekt jest wykończony w najdrobniejszych szczegółach i stanowi prawdziwą chlubę dla producenta i całej branży etykiet.
Christobel’s
Marketing
Collotype, Australia
Sposób, w jaki przedstawione są kwiaty na tych trzech etykietach, przypomina stylem rysunki w ilustrowanych podręcznikach o florze i faunie z początku XIX wieku. Ostrość i dokładność konturów kwiatów, motyla, pszczoły i ptaka sprawia, że wszystkie detale są wiernie oddane.
Subtelny znak marki w szarym kolorze nie rzuca się w oczy i stanowi tło etykiety. Projekt przekazuje bardzo dużo informacji, w tym nawet nazwę gatunku roślin „ukrytą” na szarym tle. Etykieta Christobel’s to przykład wzorcowego wykorzystania litografii offsetowej.
Coeur de Lion
Marketing
Pragati Flexo Pvt. Ltd., Indie
Projekt stanowi przykład świetnego wykorzystania papieru z metalizowanym podłożem w tylko czterech kolorach. Tłoczenie w takich miejscach, jak kontury tarczy czy logo z lwem zostało dokładnie wykonane. Ostateczny rozkwit ciemnoniebieskiego, holograficznego tła podkreśla jasność pozostałych elementów etykiety. W opinii jury jest to świetnie wykonana praca przy zastosowaniu flekso UV.
Musztarda Mövenpick
Marketing
Permapack AG., Szwajcaria
Kompaktowa, ciekawie zaprojektowana etykieta z wyróżnionym logo marki w kolorze białym na granatowym tle. Ilustracja, utrzymana w prostej stylizacji, wiernie oddaje wygląd musztardy. Dodatek w postaci foliowania na zimno nadaje elegancji produktowi premium. Projekt wykonano techniką fleksografii.
Bio Bact Tomat
Skanem Skurup AB, Szwecja
Marketing
Ilustracja przedstawia apetycznie wyglądającą miskę dojrzałych pomidorów i papryki, a wysokie nasycenie kolorów wyróżnia ją spośród innych elementów oprawy graficznej. Do logo w prawym górnym rogu wykorzystano czarną, wyraźnie zarysowaną czcionkę. Ciekawy zabieg graficzny prowadzi wzrok na dół butelki, gdzie konsument może znaleźć więcej informacji. Etykieta została wykonana techniką flekso z wykorzystaniem czterech kolorów.
Platinum Max Expert XD 5W-30
Skanem Poznań, Polska
Marketing
Tło etykiety ciekawie kontrastuje z białymi i czerwonymi obszarami. Napis czcionką typu reversed-out jest bardzo wyraźny i czytelny. Pasek informujący o dacie napełnienia można łatwo usunąć. Projekt wykonano w technice flekso UV.
Cinderella Hair & Body Wash
Skanem Poznań, Polska
Marketing
Ta etykieta została wybrana z wielu nadesłanych zgłoszeń (ponad 70) w podkategorii kosmetyków. Całość została wykonana przy zastosowaniu procesów sitodruku i fleksografii. Czterokolorowe tło z niewielką winietą jest ładne i regularne. Białe litery wykonane w sitodruku są bardzo wyraźne i dokładne. Czterokolorowa ilustracja Kopciuszka została wzięta w ramkę-lustro przy użyciu foliowania na zimno. Efektu dopełniają gwiazdki i kółka otaczające główną grafikę, dodając całości blasku.
Arshonil Rasayanarn
Pragati Flexo Pvt. Ltd., Indie
Marketing
Uatrakcyjnienie etykiety produktu farmaceutycznego z pewnością nie należy do łatwych zadań, zwłaszcza w przypadku tego konkretnego artykułu. Jednak w opinii jury udało się tego dokonać dzięki holograficznemu tłu, które wyróżnia produkt spośród innych leków. Ciekawe zastosowanie sitodrukowego lakierowania wybiórczego pozwala podkreślić poszczególne elementy etykiety. Całość została wykonana techniką flekso i sitodruku.
NFC Sticker Touch 2ID
Schreiner Group GmbH & Co., KG., Niemcy
Marketing
Stopniowo wprowadzaną na rynek technologię NFC – Near Field Communication, czyli komunikację bliskiego zasięgu można już znaleźć w nowszych modelach Blackberry. System ten został zdefiniowany jako bezpieczny, a łatwa do zamontowania naklejka jest w stanie przechowywać mnóstwo informacji – odcisk palców, weryfikację wieku, nazwisko, adres itd. Kolejnym plusem jest fakt, że naklejkę można umieścić na każdej powierzchni, w tym na metalu, i jest ona na tyle cienka, że bez problemu mieści się wewnątrz telefonu. Do produkcji tej nietypowej etykiety zastosowano technologię druku cyfrowego.
Harmony Fruit & Yoghurt Dessert
Pago International AG., Szwajcaria
Marketing
Staranna i dopracowana etykieta-broszura o niezwykłym kształcie. Ta praca obejmuje trzy dwustronne kartki i jedną do oderwania z informacją o kaloriach. Mała, czarna czcionka, jest wyraźna i czytelna. Ilustracja z ananasem dobrze prezentuje się na kwadratowym, czarnym tle. Dostęp do broszury jest łatwy, a perforacje i sztancowanie są wykonane z dużą dokładnością. Druk typograficzny przyniósł tu bardzo dobry rezultat.
Print Buyer
Pilot Italia SpA, Włochy
Marketing
Etykieta jak ramka na zdjęcia w połączeniu z ciekawą, chociaż nie innowacyjną, aplikacją. Główną ideą w tym projekcie było zakrycie części obszaru okładki magazynu etykietą, którą można oderwać i uzyskać dostęp do umieszczonych pod nią informacji. Litografia offsetowa została wykorzystana do wykonania głównej ilustracji, co nadało jej nowoczesny wygląd. Obrazek w ramce daje ciekawe wrażenia dotykowe dzięki lakierowaniu, zaś błyszczący lakier pokrywa główną grafikę. Projekt stanowi połączenie fleksografii, sitodruku i litografii offsetowej.
Running Girl
Germark S.A., Hiszpania
Marketing
W tych etykietach wykorzystano soczewkowe podłoże drukowe, aby uzyskać przyciągający wzrok efekt 3D. Wizerunek biegnącej dziewczyny przykuwa uwagę i może być wykorzystany w wielu aplikacjach. Użyta tu fleksografia spełniła swoje zadanie, czyniąc etykietę silnym narzędziem promocyjnym.
The Art of Labels Purgina – Hand
Purgina, Słowacja
Marketing
Kolejna etykieta do celów promocyjnych. Połączenie fleksografii, sitodruku i litografii offsetowej pozwoliło na uzyskanie tego niemal eterycznego wyglądu butelki, który w pełnej krasie ujawnia się dopiero w świetle UV. Grafika została wydrukowana w kolorach CMYK.
Perlmutt/Goldrausch
FS-Etiketten GmbH, Niemcy
Marketing
Te dwie etykiety o nieco teatralnym wyglądzie zostały wykonane z wykorzystaniem technologii druku typograficznego i srebrnego atramentu, który nadaje im wizualną głębię i świadczy o wysokiej jakości produktu. Na tle w kolorze głębokiej czerni umieszczono grafiki, sugerujące luksusowy charakter żeli „Gorączka złota” oraz „Perła”.
Comma Profile
Skanem Durham, Wielka Brytania
Zadruk
Proste spojrzenie na etykietę, ale z ciekawym procesem produkcyjnym. Do wydrukowania głównych elementów grafiki wykorzystano tu fleksografię. Elegancko wycieniowane tło posiada delikatną winietę. Zastosowanie czerwonego i niebieskiego koloru wokół logo wyróżnia te elementy na etykiecie. Ciekawy jest jednak sposób, w jaki uzyskano efekt holograficzny. Odpowiednio ukształtowana folia wchodzi w kontakt z lakierem wybiórczym, który powoduje reakcję chemiczną. Po usunięciu folii lakier zostaje zaimpregnowany z dekoracyjnym, przezroczystym efektem holografii.
Metaxa 7*
Cabas S.A., Grecja
Zadruk
Atrakcyjna, subtelnie metalizująca etykieta została wydrukowana w procesie typografii. Głęboki odcień niebieskiego kontrastuje ze złotym tłem. Ordery i wyróżniona data 1888 w oprawie graficznej nadają produktowi autentyczności. W etykietę wpisanych jest kilka delikatnych, niemal ukrytych obrazów.
Bondex Express
Schäfer-etiketten GmbH & Co., KG., Niemcy
Zadruk
Etykieta na wieczku tego produktu informuje o kolorze znajdującego się w nim lakieru, zaś pozostałe wiadomości dla konsumenta są umieszczone na pojemniku. Dopasowanie barwy jest kluczowe dla wzorników na obu etykietach. W projekcie wykorzystano litografię offsetową dla głównych elementów grafiki, zaś fleksografię w lakierowaniu i foliowaniu na zimno. W rezultacie otrzymano dopracowaną etykietę, na której umieszczono wiele informacji o stosowaniu produktu. Mała czcionka jest czytelna, zaś obraz domu wyraźny i ostry.
Binop August Faller KG., Niemcy
Zadruk
Świetna, przyciągająca wzrok etykieta została wykonana przy użyciu tylko dwóch kolorów. Barwy biała i czarna zostały wydrukowane na metalizowanym substracie. Teksty informacyjne są czytelne, a zastosowanie sitodruku hybrydowego do pewnego stopnia wygładza winiety. Prosty, lecz efektywny rezultat uzyskano dzięki technologii druku cyfrowego.
Soplica Szlachetna Wódka
Skanem Poznań, Polska
Zadruk
Tradycyjną etykietę wyróżnia charakterystyczny kształt. Połączenie fleksografii, sitodruku i foliowania na zimno przyniosło w efekcie bardzo ciekawy projekt. Rysunek posiadłości w centralnej części i certyfikat u dołu etykiety są niezwykle realistyczne. Złote obramowanie i medaliony mają nadać projektowi powiew luksusu i wysokiej jakości. Mimo kursywy i małego rozmiaru czcionki tekst jest w pełni czytelny, a czerwona nazwa marki kontrastuje z szarym tłem.
Eveline Cosmetics
Skanem Poznań, Polska
Etykiety nieklejone
Kolejne zgłoszenie potwierdzające fakt, że fleksografia była w tym roku dominującym trendem. Zdjęcie wykorzystane w oprawie graficznej świetnie oddaje odcienie skóry. Szare tło zapewnia także ciekawy kontrast. Czcionki czarna i kolorowa posiadają ostre kontury i są bardzo czytelne. Srebrny połysk w nazwie marki dopełnia całości.
Cubraxis M
Pragati Flexo, Indie
Etykiety nieklejone
Znów wykorzystanie fleksografii zaowocowało nagrodą. Białe, kartonowe pudełko zdobią kontrastujące ze sobą kolory. Delikatny, błyszczący lakier w tle wielokrotnie powtarza nazwę marki w niemal podprogowy sposób. Tekst jest wyraźny i czytelny, zatem spełnia warunek opakowań dla branży farmaceutycznej.
Coca-Cola Studio Kaprol
Etimag Etiket, Turcja
Etykiety nieklejone
Ciekawy projekt z zamkiem błyskawicznym biegnącym wzdłuż butelki na etykiecie typu sleeve. Chociaż charakterystyczna, czerwona nazwa marki pozostaje bez dwóch zdań rozpoznawalna, to jednak nie dominuje w tym designie. Świetna oprawa graficzna sprawia, że znany napój odchodzi od swojego typowego wyglądu. Offsetowy zadruk litograficzny na białym tle daje czysty i schludny efekt.
Plakietka z kompensatorem ciśnienia
Schreiner Group GmbH & Co. KG., Niemcy
Innowacja
Sekretem tej innowacji jest podjęte ryzyko i odkrycie, jak czułe na nacisk produkty mogą pomóc rozwiązać konkretny problem lub też jak etykieta może przyczynić się do usprawnienia linii czy generowania oszczędności. W tym przypadku głównym celem było znalezienie jednokierunkowego zaworu do zredukowania ciśnienia wewnątrz elektronicznej jednostki kontrolnej i ochrona przed zmianami ciśnienia. Istotna jest tu także ochrona przed brudem i wodą. Cel został osiągnięty poprzez zastosowanie przepuszczającej powietrze membrany dzięki technologii samoprzylepnej. Plakietka z membraną została wydrukowana przy pomocy druku termotransferowego. Wyeliminowało to potrzebę drogiego i czasochłonnego ustawiania kompensatorów ciśnienia.
Orion Clean Card Pro
Auraprint Oy, Finlandia
Innowacja
Głównym celem produktu jest sprawdzenie czystości danej powierzchni, zwłaszcza przeznaczonej do kontaktu z żywnością lub przyrządami medycznymi. Zaimpregnowana chemicznym odczynnikiem gaza została umieszczona pomiędzy dwoma sztywnymi kawałkami folii. Wskaźnik w gazie reaguje na pozostałości białek, zmieniając kolor chemicznego składnika w tkaninie z żółtego na zielony lub niebieski, w zależności od stopnia zanieczyszczenia. Produkcja tej złożonej struktury wymagała wytworzenia materiału w jednym przebiegu na zmodyfikowanej prasie do etykiet. Rezultat z pewnością przyczynia się do czystszego środowiska pracy.
© Finat
![]() |
![]() |
« poprzedni | następny » | « wróć |
Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.