Nowy wymiar odnawialności

Tetra Rex to pierwsze opakowanie na świecie, które powstało w całości z materiałów pochodzenia roślinnego.

Firma Tetra Pak ogłosiła, że w 2016 r. zamierza dostarczyć klientom ponad 100 mln opakowań Tetra Rex – kartonu wykonanego w całości z surowców odnawialnych pochodzenia roślinnego. Ambitne plany przedsiębiorstwa to odpowiedź na duże zapotrzebowanie na ten typ opakowania, które od momentu rynkowej premiery w styczniu 2015 r. nieustannie wzrasta. Pierwsze na świecie opakowanie w całości stworzone z materiałów pochodzenia roślinnego zyskało popularność zwłaszcza w krajach skandynawskich – Finlandii, Szwecji i Norwegii.

 

Tetra Rex to pierwsze opakowanie kartonowe na rynku, w którym wykorzystano biopolietylen o niskiej gęstości (LDPE) w postaci folii oraz biopolietylen wysokiej gęstości (HDPE) w zamknięciach - oba wyprodukowane z trzciny cukrowej. Ekologiczne opakowanie zyskało uznanie w wielu konkursach organizowanych w 2015 r. Zwyciężyło ono m.in. w kategorii Zrównoważonych Innowacji (Sustainable Innovation) w konkursie Ethical Corporation Responsible Business Awards.

 

Skuteczny motywator

Jak podkreśla Charles Brand, starszy wiceprezes wykonawczy ds. zarządzania produktem w Tetra Pak, sukces Tetra Rex w pierwszym roku po premierze jest dla firmy niezwykle budujący. - Jesteśmy dumni z bycia pierwszą firmą, która dostarcza opakowanie wykonane w całości z materiałów pochodzenia roślinnego. Istnieje możliwość prześledzenia pochodzenia każdego opakowania, co pomaga klientom we wzmacnianiu ich marek oraz w kontaktach z klientami. To ważny kamień milowy w długoterminowych dążeniach Tetra Pak, by wszystkie opakowania w naszym portfolio stały się odnawialne – podsumowuje Charles Brand.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Nie wszystko złoto, co się świeci

Pragnienie doskonałości inspiruje. Migoczące, błyszczące, promieniujące opakowania kojarzą nam się z czymś eleganckim, odświętnym i ekskluzywnym. W związku z tym producenci stosują dużo ciekawych technologicznych tricków, aby zadowolić wymagających klientów. Wszystkie zabiegi w trakcie produkcji opakowań mają na celu jedno – wpłynąć tak na naszą podświadomość, aby uzyskać efekt „WOW” i „kup mnie”.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty