Projektowanie w praktyce. O pierwszych „opakowaniowych” sukcesach studentów z Politechniki Łódzkiej.

W pierwszej wersji tło zostało wypełnione kolorem szarym i pomarańczowym oraz odcieniami koloru zielononiebieskiego, przechodzącego w wariancie drugim w szarości, a w trzecim w fiolet. Dzięki temu logo marki stało się bardziej czytelne pomimo wyraźnego zmniejszenia. Z kolei usunięcie wcześniejszych elementów graficznych na etykiecie umożliwiło skupienie wzroku konsumentów przede wszystkim na dorodnych warzywach i owocach w firmowych doniczkach torfowych. Dodatkowym atutem są piktogramy, przeniesione na ściany boczne opakowania i ułożone w dwa rzędy po trzy obrazki, które w prosty sposób ilustrują jak stosować produkt. Zmienione opakowanie na doniczki torfowe zaprojektowane zostało przez studentów Politechniki Łódzkiej Wydziału Organizacji i Zarządzania (w składzie: Jan Prusinowski, Karolina Kroczek i Ewa Śliwińska) pod opieką merytoryczną Krzysztofa Kozieła i Ireny Jałmużnej, pracowników Katedry Zarządzania Produkcją i Logistyką.

Studenci publicznych uczelni nie raz narzekali na brak możliwości połączenia teorii z praktyką.  Do tej grupy z pewnością nie należą młodzi projektanci z Politechniki Łódzkiej, których ostatni projekt serii opakowań wyróżnia się innowacyjnym podejściem w zakresie dostosowania programu kierunku studiów do potrzeb lokalnego biznesu. Grupa studentów z Wydziału Organizacji i Zarządzania zaprojektowała w ramach zajęć ekologiczne doniczki torfowe dla przedsiębiorstwa „Biowin“.

 

Przedsiębiorstwo to firma rodzinna powstała w 1977 roku. Początkowo zajmowała się produkcją artykułów winiarskich, z początkiem lat 90. rozpoczęła produkcję termometrów, natomiast w 2009 r. rozszerzyła swoją ofertę o artykuły ogrodnicze. Obecnie posiada szeroki asortyment produktów związanych z ogrodnictwem, sprzedawanych pod marką  „Bioogród“, dla których studenci z Politechniki Łódzkiej zaprojektowali nowe opakowania. Młodzi projektanci z Koła Naukowego Zarządzania Produkcją i Konsultingu zdecydowali się wykorzystać biodegradowalne materiały opakowaniowe, które podkreślają charakter marki na tle produktów firm konkurencyjnych. Na podstawie analizy dotychczasowego opakowania, przeprowadzonej w oparciu o badania marketingowe, zaproponowano zmiany mające na celu wyróżnienie produktu na rynku, a jednocześnie skuteczniejsze zabezpieczenie go. Celem studentów było wzbudzenie zainteresowania produktem poprzez subtelną zmianę kolorystyki opakowania oraz przedstawienie elementów grafiki w ciekawy sposób. Wdrożenie proponowanego rozwiązania ma przełożyć się nie tylko na większą rozpoznawalność marki i jej produktu, ale również na obniżenie nakładu pracy wymaganego przy procesie pakowania, a tym samym kosztów z nim związanych.

 

Pomidor i marchewka w nowej odsłonie

Prace projektowe rozpoczęły się od podkreślenia logo marki oraz zwrócenia uwagi klientów na produkt. Biorąc pod uwagę ograniczoną powierzchnię opakowania, usunięto niektóre z elementów graficznych znajdujących się na etykiecie, dzięki czemu logo stało się bardziej czytelne. W to miejsce wstawiono zdjęcie trzech doniczek w różnych wariantach np. z pomidorem, cebulą i marchwią. Ważnym elementem jest powiększenie nazwy produktu oraz uporządkowanie informacji dotyczących ilości sztuk w opakowaniu oraz ich rozmiaru. Opracowany projekt, oprócz zmiany układu graficznego obecnego opakowania, uwzględnia zastosowanie elementów, które powinny uniemożliwiać wysuwanie się doniczek z owijek i eliminację konieczności używania taśmy klejącej w procesie pakowania. Atutem opracowanego przez studentów projektu jest zastosowanie specjalnych nacięć, które uniemożliwiają wysuwanie się pojedynczych doniczek z opakowania. Aby to osiągnąć, na każdym opakowaniu zostało wydzielone specjalne miejsce na nacięcia, które umożliwi wepchnięcie części opakowania między doniczki, przez co skutecznie zapobiegnie ich wysuwaniu. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zmiana

Warto wiedzieć, że na dobrą zmianę opakowania zawsze jest odpowiednia pora. Nie liczy się ani dzień, ani pora roku, ani koniunktura. Liczy się tylko wola zmiany i nowa, lepsza wizja. Ktoś mądry zauważył, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak, to się zgadza. Ja dodałabym również, iż postrzeganie zależy od naszej wiedzy, predyspozycji, umiejętności, doświadczenia, mądrości, inteligencji, poczucia humoru...

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty