Projektowanie w praktyce. O pierwszych „opakowaniowych” sukcesach studentów z Politechniki Łódzkiej.

W pierwszej wersji tło zostało wypełnione kolorem szarym i pomarańczowym oraz odcieniami koloru zielononiebieskiego, przechodzącego w wariancie drugim w szarości, a w trzecim w fiolet. Dzięki temu logo marki stało się bardziej czytelne pomimo wyraźnego zmniejszenia. Z kolei usunięcie wcześniejszych elementów graficznych na etykiecie umożliwiło skupienie wzroku konsumentów przede wszystkim na dorodnych warzywach i owocach w firmowych doniczkach torfowych. Dodatkowym atutem są piktogramy, przeniesione na ściany boczne opakowania i ułożone w dwa rzędy po trzy obrazki, które w prosty sposób ilustrują jak stosować produkt. Zmienione opakowanie na doniczki torfowe zaprojektowane zostało przez studentów Politechniki Łódzkiej Wydziału Organizacji i Zarządzania (w składzie: Jan Prusinowski, Karolina Kroczek i Ewa Śliwińska) pod opieką merytoryczną Krzysztofa Kozieła i Ireny Jałmużnej, pracowników Katedry Zarządzania Produkcją i Logistyką.

Studenci publicznych uczelni nie raz narzekali na brak możliwości połączenia teorii z praktyką.  Do tej grupy z pewnością nie należą młodzi projektanci z Politechniki Łódzkiej, których ostatni projekt serii opakowań wyróżnia się innowacyjnym podejściem w zakresie dostosowania programu kierunku studiów do potrzeb lokalnego biznesu. Grupa studentów z Wydziału Organizacji i Zarządzania zaprojektowała w ramach zajęć ekologiczne doniczki torfowe dla przedsiębiorstwa „Biowin“.

 

Przedsiębiorstwo to firma rodzinna powstała w 1977 roku. Początkowo zajmowała się produkcją artykułów winiarskich, z początkiem lat 90. rozpoczęła produkcję termometrów, natomiast w 2009 r. rozszerzyła swoją ofertę o artykuły ogrodnicze. Obecnie posiada szeroki asortyment produktów związanych z ogrodnictwem, sprzedawanych pod marką  „Bioogród“, dla których studenci z Politechniki Łódzkiej zaprojektowali nowe opakowania. Młodzi projektanci z Koła Naukowego Zarządzania Produkcją i Konsultingu zdecydowali się wykorzystać biodegradowalne materiały opakowaniowe, które podkreślają charakter marki na tle produktów firm konkurencyjnych. Na podstawie analizy dotychczasowego opakowania, przeprowadzonej w oparciu o badania marketingowe, zaproponowano zmiany mające na celu wyróżnienie produktu na rynku, a jednocześnie skuteczniejsze zabezpieczenie go. Celem studentów było wzbudzenie zainteresowania produktem poprzez subtelną zmianę kolorystyki opakowania oraz przedstawienie elementów grafiki w ciekawy sposób. Wdrożenie proponowanego rozwiązania ma przełożyć się nie tylko na większą rozpoznawalność marki i jej produktu, ale również na obniżenie nakładu pracy wymaganego przy procesie pakowania, a tym samym kosztów z nim związanych.

 

Pomidor i marchewka w nowej odsłonie

Prace projektowe rozpoczęły się od podkreślenia logo marki oraz zwrócenia uwagi klientów na produkt. Biorąc pod uwagę ograniczoną powierzchnię opakowania, usunięto niektóre z elementów graficznych znajdujących się na etykiecie, dzięki czemu logo stało się bardziej czytelne. W to miejsce wstawiono zdjęcie trzech doniczek w różnych wariantach np. z pomidorem, cebulą i marchwią. Ważnym elementem jest powiększenie nazwy produktu oraz uporządkowanie informacji dotyczących ilości sztuk w opakowaniu oraz ich rozmiaru. Opracowany projekt, oprócz zmiany układu graficznego obecnego opakowania, uwzględnia zastosowanie elementów, które powinny uniemożliwiać wysuwanie się doniczek z owijek i eliminację konieczności używania taśmy klejącej w procesie pakowania. Atutem opracowanego przez studentów projektu jest zastosowanie specjalnych nacięć, które uniemożliwiają wysuwanie się pojedynczych doniczek z opakowania. Aby to osiągnąć, na każdym opakowaniu zostało wydzielone specjalne miejsce na nacięcia, które umożliwi wepchnięcie części opakowania między doniczki, przez co skutecznie zapobiegnie ich wysuwaniu. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty