Blask kryształu

Ekskluzywna wystawa sklepu Świat Kryształów Swarovskiego przy wiedeńskiej Kärntner Straße od 19 lutego skrzy się nowym blaskiem: Swarovski prezentuje współczesną martwą naturę autorstwa francuskiej projektantki Shourouk Rhaiem. W jej centrum znajdują się przedmioty codziennego użytku, które artystka ręcznie ozdobiła w sumie 150 kilogramami kryształów Swarovskiego w niezliczonych kolorach i kształtach. W ten sposób przedmioty codziennego użytku stały się dziełami sztuki zaprezentowanymi w kolorowej scenerii supermarketu. Instalacja zatytułowana „Ordinary Life” będzie przyciągać spojrzenia przechodniów do końca kwietnia.

 

Projektantka zaaranżowała wystawę wiedeńskiego sklepu w taki sposób, by każdemu obserwatorowi przywodziła ona na myśl aż nazbyt znajomą scenerię supermarketu.

 

 

To, że głównym elementem instalacji są przedmioty codziennego użytku, nie jest dziełem przypadku. „Inspiracja przychodzi do mnie zawsze spontanicznie podczas moich podróży. Nie mam konkretnych źródeł inspiracji. Czasem znajduję ją w jakimś przedmiocie, obrazie czy egzotycznej potrawie”, wyjaśnia francuska artystka, której bogate w kolory projekty biżuterii znane są na świecie pod marką „Shourouk”. „Shourouk Rhaiem stworzyła na naszej wystawie w Wiedniu coś niezwykłego, co wywiera niezatarte wrażenie na przechodniach spacerujących Kärntner Straße”, wyraża się z przekonaniem o dziele utalentowanej projektantki Stefan Isser, prezes firmy D. Swarovski, Tourism Services.

 

Błysk i szyk

Jeśli chodzi o kształty i kolory, Shourouk Rhaiem cieszyła się pełną swobodą, sprawnie wykorzystując i efektownie prezentując tę różnorodność. Z wprawą nanosiła ręcznie każdy kryształ tak, by stworzyć przyciągające wzrok obiekty. Połyskujące produkty zaaranżowała zgodnie z ich przeznaczeniem - wykorzystując wózek zakupowy niczym w supermarkecie. Rezultat przypomina wyglądem kolorowe prace artystów pop-art z lat 60. Shourouk na wzór Andy’ego Warhola przekształca współczesne przedmioty codziennego użytku w dzieła sztuki. Powstają w ten sposób lśniące „objets trouvés” (znalezione przedmioty), które projektantka w wyrafinowany sposób zaaranżowała na wystawie wiedeńskiego sklepu w taki sposób, by każdemu obserwatorowi przywodziły na myśl aż nazbyt znajomą scenerię. „Ozdobne i dekoracyjne elementy biżuterii Shourouk Rhaiem zawsze mnie fascynowały. Pomysł przekształcenia przedmiotów codziennego użytku za pomocą luksusowych materiałów (takich jak nasze kryształy) w ikony, natychmiast wzbudził mój entuzjazm. Bardzo mnie cieszy, że możemy zaprezentować naszym gościom tę niezwykłą instalację”, podkreśla Carla Rumler, dyrektor kulturalny w firmie Swarovski.

 

To, że głównym elementem instalacji są przedmioty codziennego użytku, nie jest dziełem przypadku…

Artystka  urodziła się w Paryżu, gdzie uczęszczała też do prywatnej szkoły projektowania mody „Studio Berçot”. Po zdobyciu doświadczenia w pracy dla takich znanych projektantów jak John Galliano, Chloé czy Roberto Cavalli, w 2008 roku stworzyła własną markę Shourouk specjalizującą się w projektowaniu biżuterii. Jej wyraziste, barwne projekty stanowią dumne nawiązanie do jej tunezyjskich korzeni i zyskały międzynarodową sławę. Artykuły o artystce pojawiły się w renomowanych magazynach: „Elle”, „Vogue” czy „Cosmopolitan”. Znane osobistości ze świata gospodarki, polityki i rozrywki są fanami projektantki, a jej kreacje połyskują na takich ikonach stylu jak Sarah Jessica Parker, Beth Ditto czy była pierwsza dama Stanów Zjednoczonych Michelle Obama. Z marką Swarovski projektantka współpracuje już od wielu lat, prezentując coraz to nowe wystawne i pełne kolorów projekty z kryształami.

 

 

Wiedeński sklep Świat Kryształów Swarovskiego

Świat Kryształów Swarovskiego przy wiedeńskiej Kärntner Straße zaskakuje niezwykłą atmosferą zakupów. W największym na świecie sklepie Swarovskiego prezentuje się klientom całą różnorodność produktów tej austriackiej firmy o międzynarodowej renomie i wieloletniej tradycji. Efekt połączenia doświadczenia zakupowego, sztuki nowoczesnej i fascynującej architektury sklep zawdzięcza często nawiązywanej współpracy ze znanymi projektantami, co czyni go wyjątkowym.

 

Ekskluzywna wystawa sklepu Świat Kryształów Swarovskiego przy wiedeńskiej Kärntner Straße od 19 lutego skrzy się nowym blaskiem.

 

Swarovski oferuje szerokie portfolio produktów wyróżniających się niespotykaną jakością, kunsztem rzemieślniczym i kreatywnością. Firma została założona w Austrii w 1895 roku i opracowuje, produkuje oraz sprzedaje - oprócz wysokiej jakości kryształów, sztucznych oraz prawdziwych kamieni - biżuterię, akcesoria i oświetlenie. Obszar działalności, jakim są kryształy, został wprowadzony w piątym pokoleniu rodziny i reprezentowany jest przez 2800 sklepów w 170 krajach na całym świecie. Ponad 27 tys. pracowników wypracowało w 2016 roku obrót w wysokości ok. 2,6 mld euro. Wraz z siostrzanymi firmami Swarovski Optik (precyzyjne przyrządy optyczne) oraz Tyrolit (narzędzia szlifierskie) tworzy grupę Swarovski. W 2016 roku grupa ta wypracowała przy udziale 32 tys. pracowników obrót w wysokości ok. 3,37 mld euro. Podstawowym elementem kultury firmy jest odpowiedzialny stosunek do człowieka i środowiska. Globalny program edukacyjny Swarovski Wasserschule objął swoim działaniem 461 tys. dzieci, a założona w 2013 roku fundacja Swarovski wspiera kreatywność i kulturę, angażuje się w działania na rzecz człowieka i ochrony zasobów naturalnych.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty