Polki stawiają na JAKOŚĆ życia. Bezpiecznie znaczy bezcennie.

 

 

 

 

Zdaniem 64% Polek zdrowie jest dla nich najważniejsze. Dla 58% z nich priorytet stanowi bezpieczna żywność bez zanieczyszczeń, a dla 55% zbilansowana dieta oparta na produktach najwyższej jakości. To trzy najważniejsze wnioski płynące z badań, które zostały zrealizowane przez forum konsumenckie „Przyjaciele Szkła” (Friends of Glass) oraz Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w ramach kończącej się kampanii „Spójrz poza etykietę”.

 

Ostatnia dyskusja społeczna w Polsce na temat profilaktyki, badań i wpływu otaczającego środowiska na nasze życie i zdrowie z pewnością przyczyniła się do wzrostu świadomości odnośnie zagrożeń, którym można przeciwdziałać. W tym kontekście nie dziwią wyniki badań, które dowodzą, że dla Polek najważniejsze jest to, co bezcenne. 

Na pytanie: jak często martwisz się o bezpieczeństwo spożywanego jedzenia w kontekście zdrowia swoich najbliższych, a szczególnie dzieci, 14% Polek odpowiedziało, że bardzo często, a 55% - że często. Dodatkowo zdaniem aż 42% pań dużo szkodliwych związków przenika do pożywienia z opakowań, a 41% uważa, że zanieczyszczenia przedostają się do żywności w pewnym stopniu. Natomiast 87% respondentek wierzy, że interakcja związków chemicznych z opakowania może przyczynić się do zwiększonego ryzyka potencjalnych zachorowań.

„W celu uniknięcia niepożądanego zanieczyszczenia żywności z opakowania, zwłaszcza podczas podejmowania decyzji zakupowych, konsumenci powinni postawić na wysoką jakość i bezpieczeństwo, a więc „Spojrzeć poza Etykietkę”, czyli nie tylko na składniki produktu, ale także na to, w jakim opakowaniu się on znajduje” – informuje Adeline Farrelly, Sekretarz Generalny Europejskiej Federacji Opakowań Szklanych FEVE w imieniu Ruchu Przyjaciół Szkła (Friends of Glass). „Według raportu badawczego prof. Ditera Schrenka szkło z dwóch powodów jest najlepszym i najbezpieczniejszym wyborem dla konsumentów. Po pierwsze, żadne substancje z opakowania szklanego nie przenikają do żywności, a po drugie, szkło jest całkowicie wykonane z naturalnych materiałów, co gwarantuje jego neutralność” – kończy Adeline Farrelly.

Okazuje się, że coraz częściej w parze z naukowymi tezami idzie też świadomy wybór polskich konsumentek. 71% z nich preferuje szkło przy wyborze kupowanych napojów, a aż 90% ma dobrą i bardzo dobrą opinię na temat szkła ogólnie. „Polki są coraz bardziej świadome tego, że inwestycja w dobrej jakości żywność procentuje zdrowiem, świetnym samopoczuciem i pięknym wyglądem. Dlatego decydują się na wartościowe produkty, zwracając jednocześnie uwagę, aby były w bezpiecznych i dobrze oznakowanych opakowaniach. Wybierając opakowania szklane chcą mieć również pewność, że towar, który finalnie wkładają do koszyka jest najwyższej jakości – począwszy od jego wytworzenia aż po transport i dystrybucję, na walorach smakowych i efektach zdrowotnych kończąc. Sama jestem pasjonatką zdrowego jedzenia oraz szklanych opakowań” – podsumowuje Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Group.

Badanie zostało zrealizowane na próbie 508 Polek.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Nie wszystko złoto, co się świeci

Pragnienie doskonałości inspiruje. Migoczące, błyszczące, promieniujące opakowania kojarzą nam się z czymś eleganckim, odświętnym i ekskluzywnym. W związku z tym producenci stosują dużo ciekawych technologicznych tricków, aby zadowolić wymagających klientów. Wszystkie zabiegi w trakcie produkcji opakowań mają na celu jedno – wpłynąć tak na naszą podświadomość, aby uzyskać efekt „WOW” i „kup mnie”.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty